Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
marcohp
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 dec 2011 20:24
Mit fyr: Baxi MultiHeat 1,5
Areal: 263
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca. 7-8
Geografisk sted: Slagelse, Vestsjælland

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af marcohp » 15 dec 2011 00:27

Jeg ved ikke om jeg har sådan én. Må spørge skorstensfejeren næste gang han kommer. Hvis jeg ikke har sådan én, hvad koster sådan én så? Dvs, så trækker blæsten ikke sådan i skorstenen?


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af thy » 15 dec 2011 06:49

marcohp » 15 Dec 2011, 00:27 skrev:Jeg ved ikke om jeg har sådan én. Må spørge skorstensfejeren næste gang han kommer. Hvis jeg ikke har sådan én, hvad koster sådan én så? Dvs, så trækker blæsten ikke sådan i skorstenen?
nemelig det kan give en besparelse på 8% i snit over et år...

og 20-30% de dage hvor det rigtigt blæser :shock:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

marcohp
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 dec 2011 20:24
Mit fyr: Baxi MultiHeat 1,5
Areal: 263
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca. 7-8
Geografisk sted: Slagelse, Vestsjælland

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af marcohp » 15 dec 2011 06:56

Tak for info. Hvad ligger prisen på? Sådan ca? Det giver mening med 30% besparelse på blæsedage. Det er ca det ekstra forbrug jeg har i disse dage. Kunne være man skulle investere sådan én.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af thy » 15 dec 2011 07:03

marcohp » 15 Dec 2011, 06:56 skrev:Tak for info. Hvad ligger prisen på? Sådan ca? Det giver mening med 30% besparelse på blæsedage. Det er ca det ekstra forbrug jeg har i disse dage. Kunne være man skulle investere sådan én.
5-800kr prøv at kikke efter inlæg om trækstabilisator,så vil du også finde billder :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af snubbi » 15 dec 2011 18:31

hej prøv lige denne hjemme side han har dem på tilbud
www.dvcenter.dk


marcohp
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 76
Tilmeldt: 04 dec 2011 20:24
Mit fyr: Baxi MultiHeat 1,5
Areal: 263
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca. 7-8
Geografisk sted: Slagelse, Vestsjælland

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af marcohp » 15 dec 2011 18:38

Jeg takker mange gange for jeres svar.

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af Jobak » 15 dec 2011 21:13

Er der slet ingen af jer der har problemer med røglugt i fyrrummet, hvor trækstabilisatoren er?
I starten, som er 5 år siden om 3 dage. Hip hip hurra. Havde vi også trækstabilisator på røgrøret.
Den sad ca. 30 cm fra Baxien. jeg ved vi har noget turbolens over tagryggen, ved siden af skorstenen.
Så når vinden kommer fra syd/sydvest "slår" røgen ud i rummet når fyret er på pause.
Jeg har tilstoppet den med rockwool og prøvet med en Twister på toppen istedet. Den tilfrøs så sidste vinter mange gange og drejede ikke rundt. Det kostede adskillige ture på taget og forsøg med kemikalier osv. i stiv kuling og frost. (Dog mærkeligt den ikke har gjort det årene før??)
Nu har jeg bare en alm. røghætte på, den tar da "kastevindende" fra tagryggen, men suger varmen ud af fyret når det blæser henover skorstenen.
Nu er det en meget simpel stabilisator den jeg har. En rundplade der er delt på midten, nederste del er hængslet på øverste del, der sidder en skrue med en vægtklods bagpå som kan justeres.
Er der nogen der tør byde ind på at den Dragex der tit omtales ikke vil give røg i mit fyrrum, eller vil det være samme problem tror i?
På forhånd tak og glædelig Jul
(undskyld hijack af tråd) :wink:

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af thy » 15 dec 2011 21:26

Jobak » 15 Dec 2011, 21:13 skrev:Er der slet ingen af jer der har problemer med røglugt i fyrrummet, hvor trækstabilisatoren er?
I starten, som er 5 år siden om 3 dage. Hip hip hurra. Havde vi også trækstabilisator på røgrøret.
Den sad ca. 30 cm fra Baxien. jeg ved vi har noget turbolens over tagryggen, ved siden af skorstenen.
Så når vinden kommer fra syd/sydvest "slår" røgen ud i rummet når fyret er på pause.
Jeg har tilstoppet den med rockwool og prøvet med en Twister på toppen istedet. Den tilfrøs så sidste vinter mange gange og drejede ikke rundt. Det kostede adskillige ture på taget og forsøg med kemikalier osv. i stiv kuling og frost. (Dog mærkeligt den ikke har gjort det årene før??)
Nu har jeg bare en alm. røghætte på, den tar da "kastevindende" fra tagryggen, men suger varmen ud af fyret når det blæser henover skorstenen.
Nu er det en meget simpel stabilisator den jeg har. En rundplade der er delt på midten, nederste del er hængslet på øverste del, der sidder en skrue med en vægtklods bagpå som kan justeres.
Er der nogen der tør byde ind på at den Dragex der tit omtales ikke vil give røg i mit fyrrum, eller vil det være samme problem tror i?
På forhånd tak og glædelig Jul
(undskyld hijack af tråd) :wink:
hvis røgen kan/vil slå ned i skorsten vil luften nok lugte når det sker :oops:

jeg har isokern Ø20 har aldrig haft nedslag i nu :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af hahomi » 15 dec 2011 22:52

Jobak » 15 Dec 2011, 21:13 skrev:Er der slet ingen af jer der har problemer med røglugt i fyrrummet, hvor trækstabilisatoren er?
I starten, som er 5 år siden om 3 dage. Hip hip hurra. Havde vi også trækstabilisator på røgrøret.
Den sad ca. 30 cm fra Baxien. jeg ved vi har noget turbolens over tagryggen, ved siden af skorstenen.
Så når vinden kommer fra syd/sydvest "slår" røgen ud i rummet når fyret er på pause.
Jeg har tilstoppet den med rockwool og prøvet med en Twister på toppen istedet. Den tilfrøs så sidste vinter mange gange og drejede ikke rundt. Det kostede adskillige ture på taget og forsøg med kemikalier osv. i stiv kuling og frost. (Dog mærkeligt den ikke har gjort det årene før??)
Nu har jeg bare en alm. røghætte på, den tar da "kastevindende" fra tagryggen, men suger varmen ud af fyret når det blæser henover skorstenen.
Nu er det en meget simpel stabilisator den jeg har. En rundplade der er delt på midten, nederste del er hængslet på øverste del, der sidder en skrue med en vægtklods bagpå som kan justeres.
Er der nogen der tør byde ind på at den Dragex der tit omtales ikke vil give røg i mit fyrrum, eller vil det være samme problem tror i?
På forhånd tak og glædelig Jul
(undskyld hijack af tråd) :wink:
Jeg har en lav skorsten og ikke monteret stabilisator. Efter en måneds tid med den nye lille Max, slog vinden ned og røgen gik absolut den forkerte vej gennem fyret.
Jeg købte fluks en såkaldt Aspirator http://www.vvs-eksperten.dk/index/aspir ... ade-p44118 og siden har der ikke været skyggen af røg i fyrrummet. :great:

Din stabilisator skulle vel være garant for der ikke suges varme ud af fyret.......eller hur? :roll:
Vælg dine kampe med omhu.

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Værdier til Baxi Multi Heat 1,5

Indlæg af Jobak » 16 dec 2011 23:11

Stabilisatoren skal jo kunne "udligne" det træk der opstår, når vinden blæser hen over skorstenen. Så opstår der et sug som bare hiver varmen ud af fyret. Når du har en stabilisator suger den luften fra den istedet.
Det var sådan en fætter herjeg havde på i 3 år eller lign.
Twister
Men den frys konstant til sidste vinter, så den ikke kunne dreje "om" i vinden. Virker ellers suveræn.
Jeg skal vist enten ha flyttet skorstenen (NOT) eller havde den forlænget. Der er simpelthen for meget turbolens hen over den. Skyldes at der tæt på er en tagryg der er 1 mtr. højere.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


Besvar