plast vinduer

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

plast vinduer

Indlæg af lille_smed »

mikael1960 » 11 Dec 2011, 17:36 skrev:Jeg købte dem af panoramaplus.dk i dianalund. Priserne kunne kun beregnes ud fra mål - idet de havde ingen standardmål.
Omkring prisen, så mener jeg at jeg gav ca. 16.000 for to store vinduer (180x120), og to yderdøre.

Jeg er faktisk enig med din kone (lille_smed) man kan se at det er plastvinduer... Gudskelov - for jeg synes de er renere i overfladen, pænere og væsentligt lettere at holde.

Dertil skal lægges, at de til enhver tid kan justeres i alle mulige mærkelige retninger, så de sidder optimalt. vinduerne kan åbnes i KIP - og som en lille ekstra gevinst, så kan de også åbnes i en slags "sive" position. - genialt.

mikael
oki prisen var ikke så slemt igen .. døre plejer jo at være dyre .. er i ellers tilfreds med dem ..

jeg vil have dem som et topstyret vindue.. da jeg ikke vil have at jeg skal fjerne hendes blomster for at åbne det .. .. vid om det findes typer med vendebeslag .. da nogen skal være på f sal og skal vaskes inde fra

mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

plast vinduer

Indlæg af mikael1960 »

Vi er meget glade for vores vinduer og døre.
Mikael.
Mikael
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

plast vinduer

Indlæg af hudle »

Jeg kan nu godt forstå man smider plastvinduer i sommerhuset ved havet osv for det der alt æder alt... bortset fra plastvinduer.. Men men men,,,,, det giver indbrudstyven nemmere adgang da de vinduer er bløde som smør... Jeg er glad for mine trævinduer og holder med Levi.. vi tager ikke skade af at male lidt.. hvad skulle man ellers få tiden til at gå med....
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
17
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

plast vinduer

Indlæg af svæver »

hudle » 12 Dec 2011, 01:06 skrev:Jeg kan nu godt forstå man smider plastvinduer i sommerhuset ved havet osv for det der alt æder alt... bortset fra plastvinduer.. Men men men,,,,, det giver indbrudstyven nemmere adgang da de vinduer er bløde som smør... Jeg er glad for mine trævinduer og holder med Levi.. vi tager ikke skade af at male lidt.. hvad skulle man ellers få tiden til at gå med....
Bløde som smør... , jeg ved nu ikke lige i mine er der stålindlæg og de er rent udsagt forbaskede tunge ,og kan ikke vrides, og er faktiske polske , men købt i danmark.

/jørgen
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB
mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

plast vinduer

Indlæg af mikael1960 »

Jeg vil give jørgen ret. Jeg tror det ikke det er normalt at plastvinduer er bløde som smør. Mine er også temmeligt tunge med indvendig stålramme. Det betyder iøvrigt at man ikke kan brække dem op med et koben, for man kan ikke komme ind og få fat i stålrammen. Der er heller ikke nogen glaslister der kan brækkes af - for de sidder indvendigt.

Derudover er der 5 lag hule rum, som gør at isoleringseffekten er særdeles høj.

mikael
Mikael

hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

plast vinduer

Indlæg af hudle »

hmm Mikael1960 jeg håber i bare lever i troen... jeg har set både terassedøre med stålkarm osv osv osv der har været brækket op hvor jeg bare tænker... hvordan dælen har de kunnet gøre det.. jeg har set flere plastikvinduer været brækket op med skruetrækker...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

plast vinduer

Indlæg af søren ø »

Mon egentlig ikke tyven kommer ind uanset om det er plastik eller træ.....Alternativt er der jo en rude man kan smadre, stålindlæg eller ej!!!
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
calle

plast vinduer

Indlæg af calle »

Fuldstændig rigtigt søren ø . Hvis de vil ind, kommer de ind. Med mindre man har en FRITGÅENDE RÅ KØTER gående rundt derinde. Det er det ENESTE, der hindrer indbrud.

Iøvrigt har plastvinduer fra Jysk Vindueskompagni en udvendig profilering/støbning, der fuldstændig får dem til at ligne træ. Du skal godt nok være skarpsynet for at se, at det er plast, medmindre du er helt tæt på.

Ingen kuldebroer i mine, og Scotten er i den grad blevet aflastet.

Venlig hilsen
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

plast vinduer

Indlæg af lille_smed »

calle » 12 Dec 2011, 17:47 skrev:Fuldstændig rigtigt søren ø . Hvis de vil ind, kommer de ind. Med mindre man har en FRITGÅENDE RÅ KØTER gående rundt derinde. Det er det ENESTE, der hindrer indbrud.

Iøvrigt har plastvinduer fra Jysk Vindueskompagni en udvendig profilering/støbning, der fuldstændig får dem til at ligne træ. Du skal godt nok være skarpsynet for at se, at det er plast, medmindre du er helt tæt på.

Ingen kuldebroer i mine, og Scotten er i den grad blevet aflastet.

Venlig hilsen

hej har du vinduer fra Jysk Vindueskompagni.. dem har jeg kigget på .. men gik lidt fra dem igen da jeg ikke var sikker på kvaliteten var i orden .. hvad kan du fortælle om dem
calle

plast vinduer

Indlæg af calle »

lille_smed » 12 Dec 2011, 18:28 skrev:
hej har du vinduer fra Jysk Vindueskompagni.. dem har jeg kigget på .. men gik lidt fra dem igen da jeg ikke var sikker på kvaliteten var i orden .. hvad kan du fortælle om dem
Hej lille smed.

Har haft dem i snart 3 år. De er virkelig gode. 3 af dem jeg skiftede var også fra Jysk Vindueskompagni og de fejlede intet efter 15 år, men jeg ville godt have vinduer og døre ens. Det skulle du også tage at gøre. Det færdige resultat, ser altså væsentlig bedre ud. De er virkelig tunge, så i skal være 3 mand om at skifte dem. 1til at støtte og 2 til at løfte. Det er kram.

Tag ud og se deres udstilling (og få endelig et tilbud).

Venlig hilsen

Besvar