Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

plast vinduer

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
nicolaj mogensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 93
Tilmeldt: 03 feb 2010 22:04
Mit fyr: bio18
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Årligt forbrug: håber 5 tons
Geografisk sted: sindal

plast vinduer

Indlæg af nicolaj mogensen » 10 dec 2011 21:28

levi » 10 Dec 2011, 20:58 skrev: Der er ingen der er døde af at male lidt engang imellem, - det er faktisk særdeles hyggeligt hvis man tager en kasse øl med i haven :great:

ja levi en kasse øl og så bliver der malet alt andet end træet på vinduet :P :great:


levi

plast vinduer

Indlæg af levi » 10 dec 2011 21:29

nicolaj mogensen » 10 Dec 2011, 21:28 skrev:
ja levi en kasse øl og så bliver der malet alt andet end træet på vinduet :P :great:
Jo jo, - men vi hygger os jo icon_cheesygrin.gif

calle

plast vinduer

Indlæg af calle » 10 dec 2011 21:52

Skiftede 2 vinduer og en dør til plastik for 15 år siden. Perfekt ! Skiftede så hele huset til plastik for få år siden, da man kunne få tilskud. Kvaliteten var nu stærkere, hvilket betød, at profilerne i vinduerne ikke var tykkere end i træ. Udvendigt skal du helt tæt på vinduet for at se, at det ikke er træ (jysk vindueskompagni).

Konen er stadig sur, fordi vinduerne er "kunstige", men det er en af de bedste investeringer, jeg har gjort. Bl.a. fordi det er mig, der hænger på vedligeholdelsen, og den er lig nul. SKØNT ! Jeg hader virkelig at male, og især at rengøre og rydde op bagefter.

Venlig hilsen

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

plast vinduer

Indlæg af lille_smed » 10 dec 2011 22:30

isolere de lige så godt som træ.. eller har de problemer med kuldebro

mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

plast vinduer

Indlæg af mikael1960 » 10 dec 2011 22:40

Vi skiftede til plast vinduer fra Panorama+ - og jeg er simpelthen imponeret over kvaliteten.
Uanset hvor koldt det er udenfor, så er vinduesrammerne lune... Når det er hård frost udenfor, så sidder der is på glasset - hvilket må betyde at varmen indefra ikke kommer ud... Da jeg fik termograferet huset for nylig, var de temmelig imponerede over kvaliteten.

Jeg har aldrig mine vinduer stående på klem om natten - ej heller når vi ikke er hjemme, så jeg kender ikke til risiko for indbrud når de er i "kip". Til gengæld ved jeg at man ikke kan bryde dem op med koben, for man kan ikke komme ind og få fat i stålrammen...
Til gengæld forstår jeg ikke hvordan folk kan have tillid til trævinduer. Jeg har lige fået skiftet termoruder i kælderen (alle vinduer er af træ i kælderen) - og det gjorde glarmesteren udefra - fordi det var det nemmeste. Jeg frygter at mange indbrudstyve har samme opfattelse - nemlig at det er helt utroligt let at fjerne listerne, hive ruden ud - og så er tyven inde...

Jeg vil til enhver tid anbefale Panorama+ vinduer - og jeg vil til enhver tid advare mod polske vinduer. Der er voldsom forskel i kvaliteten. Til gengæld vil jeg også hævde at det ikke kun er danske producenter der laver gode vinduer. Der findes nogle i tyskland (kömmerling eks.vis) - og andre steder.

Jeg arbejder i en bygning i ballerup - der er fra sidst i 70'erne. Vinduerne er så kolde, at man risikerer forfrysninger hvis man rører dem på indersiden - selvom der er varme på. Dette sagt, fordi jeg mener at der er sket voldsomt meget for mange producenter på produktudviklingssiden. Der er producenter af plastvinduer idag, som fremstiller overordentligt gode produkter.


mikael
Mikael


lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

plast vinduer

Indlæg af lille_smed » 10 dec 2011 22:51

hej hvad har du givet for dine Panorama+ vinduer

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

plast vinduer

Indlæg af Albert » 11 dec 2011 07:27

Jeg skiftede i 1988 vinduer i hele tagetagen,og det blev plast fra Kømmerling,og nu 23 år efter ser de stadig ud som nye.
For 4 år siden blev fordør og kælderdør skiftet,det er fra Primoplast.
Skiftede vinduer i hele kælderen for tre år siden det blev fra Primo.
I uge 1 får jeg vinduer til hele stueetagen,det er fra Primoplast,så der ryger de sidste trævinduer fra 1977 ud sammen med malergrejet.

Vinduerne fra Kømmerling er god kvalitet,men jeg syntes at dem fra Primo er pænere,og vel nogle af de bedste på markedet.

Når man investerer i plastvinduer,skal man ikke være nærig,man ser mange uheldige løsninger rundt i landskabet,hvor folk har valgt den type der åbner indad,de er noget billigere og de er efter min smag ikke særlig pæne,men vælger man dem der åbnes ud,er der stort set ingen forskel i udseendet på plast og træ.

Fra 01.01.2011 kom der nye skrappere regler på energiområdet,og heri indgår også vinduer,så også plastvinduer skal leve op til de nye krav,så der er ingen kuldebroer.

Mange siger at plastvinduer er vedligeholdelsesfri,det er ikke helt rigtigt,de skal vaskes en gang immellem,og her bruger jeg autoshampo,så de også får voks,det holder dem pæne blanke,og de er ikke så modtagelige for skidt og møg.

Brugeravatar
svæver
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 256
Tilmeldt: 04 jan 2007 18:16
Mit fyr: nu med Atmos dc32+1500 liter vand
Areal: 250

plast vinduer

Indlæg af svæver » 11 dec 2011 09:07

Tja, jeg skiftede alle (29) vinduer, og 3 døre til plast og er tilfreds, har dog valgt en model som er tofags og sidehængslet, man skal tæt på for at se at det ikke er træ.

/jørgen
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

plast vinduer

Indlæg af triumph » 11 dec 2011 09:40

jeg tror at plast er stærkere end træ alu, da træ/alu består af en plastkerne, hvor der så er klipset en alufront foran, og træ bag. plastkernen er nødvendig for at overholde isoleringsregler

lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

plast vinduer

Indlæg af lille_smed » 11 dec 2011 11:11

nu er det kun et par stykker som har sagt at de næsten ikke kan se forskel på plast og træ .. hvad mener i andre ..

for snakkede med konen har til morgen om vi skulle se på plast vinduer .. hun har stadig den gamle holdning .. at man kan se på lang afstand at det er plast .. hvad siger i


Besvar