Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

plast vinduer

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Modtaget likes: 13 gange

plast vinduer

Indlæg af lille_smed » 10 dec 2011 19:13

hej

jeg vil skifte nogle vinduer i huset her til foråret,, har altid sagt jeg ikke vil have plast .. men har snakkede med flere .. og de er glade for deres vinduer.. hvad siger i .. er de blevet bedre end de har været


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

plast vinduer

Indlæg af Zarge » 10 dec 2011 19:17

Det vil jeg fame håbe! har købt et hus hvor der blev monteret sådan noget lo.t i 98, og jo de er da veligeholdesfri... men stråle kulde var jeg sgu ikke van til med de trævinduer fra 74 der var i det gamle hus... Så, jeg er IKKE imponeret... Men ret skal være ret, der er FORHÅBENLIG sket meget siden 98...

Brugeravatar
steinmeier
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 265
Tilmeldt: 09 okt 2011 15:51
Mit fyr: snart varmepumpe, plus morsø ovn
Areal: 126
Brændsel: eg, ask, bøg, birk osv.
Fremviser gerne i postnummer: 4930
Årligt forbrug: 20-30SKRm
Geografisk sted: 4930 maribo
Kontakt:

plast vinduer

Indlæg af steinmeier » 10 dec 2011 19:40

er fuldt ud tilfredse med dem jeg har smidt i i år, men alt var også bedre end dem der sad i. de skal bare have en-to gange autoshampoo med voks om året for at de holder lidt længere :)
en rigtig mand fælder selv sit brænde, det giver varme mere end engang
Nu med ferguson TEA-20 i maskinparken

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

plast vinduer

Indlæg af triumph » 10 dec 2011 19:47

mine forældre monterede grønne plastvinduer (primo) for 30 år siden. De ligner og lukker fuldstændigt som nye. Min kammerat er tømmer, han siger dog at de godt kan blive misfarvede hvis de monteres et sted med tæt trafik. Mine forældre bor på landet, og de ligner nye. For 5 år siden købte jeg en storke terrassedør i træ/alu. den er idag både sunket (ikke 90 grader i hjørner) og står som en flitsbue, den buer 3 cm på midten. Næste gang køber jeg også plastic

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

plast vinduer

Indlæg af hudle » 10 dec 2011 20:02

Ja plastik vinduer er fantastiske.... især for indbrudstyve.. der er ikke noget nemmere end at bryde ind i et hus med plastikvinduer.. står de i natluk så kan de næsten åbnes med de bare næver.... Og så de beslag der sidder i viduet til at holde det lukket med er lavet af noget billilgt metalaffald, så det knækker for et godt ord..

Og nej jeg er ikke indbrudstyv.... Bare lige en overvejelse man skal have med når man tænker på at købe plastik.. det kan give sig helt vildt.. har før set opbrudte plastikvinder/ døre, hvor beslagene ikke er knækket, men man har kunnet krænge døre og vinduer så meget at de kunne komme ud af beslagene...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)


levi

plast vinduer

Indlæg af levi » 10 dec 2011 20:40

Aldrig plastvinduer, - så hellere fire rappe spark i bollerne!

Eneste sted jeg ville vælge plast, - skulle være til tagvinduerne, - men ellers absolut ikke - bvadr :oops:

knud-ove
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 nov 2011 10:49

plast vinduer

Indlæg af knud-ove » 10 dec 2011 20:55

Det er et ganske udmærket alternativ, har monteret dem indimellem i de sidste 30 år. dog skal man lige kikke på mærkerne,for at nævne nogle få feks Primo, Hvidbjerg, Kastrup, Kpk med flere. Der er blevet solgt nogle polske vinduer meget billigt, for det meste incl. montering, de er ikke alle så gode, og de opfylder ikke danske miljøkrav. Jeg har selv sat plastpartier i mit sommerhus, da jeg ikke gider det med at male hele sommeren.

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

plast vinduer

Indlæg af Fer » 10 dec 2011 20:57

Jeg skal tænke på jer når i maler jeres vinduer!

Vi købte et hus med primo vinduer fra 08. Der er fine! Trækker ikke, nemme at vedligeholde.

Havde jeg selv skiftet dem, havde jeg nok overvejet nogen Alu/træ. Det må være det bedste fra begge lejre!
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

levi

plast vinduer

Indlæg af levi » 10 dec 2011 20:58

Fer » 10 Dec 2011, 20:57 skrev:Jeg skal tænke på jer når i maler jeres vinduer!

Vi købte et hus med primo vinduer fra 08. Der er fine! Trækker ikke, nemme at vedligeholde.

Havde jeg selv skiftet dem, havde jeg nok overvejet nogen Alu/træ. Det må være det bedste fra begge lejre!
Der er ingen der er døde af at male lidt engang imellem, - det er faktisk særdeles hyggeligt hvis man tager en kasse øl med i haven :great:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

plast vinduer

Indlæg af triumph » 10 dec 2011 21:27

jeg er ikke i tvivl om at man kan finde dårlige plastvinduer, men det kan man jo også i andre materialer.
vi flyttede ind i et hus hvor trævinduerne var 2 år gamle. da de var 5 år var de klare til udskiftning.
på trods af vi malede dem og skiftede glaslister.

Jeg hader og male (vi har bondehus vinduer) I huset vi bor i nu, købte jeg det dyreste fabrikat træ/alu terrassedør jeg kunne finde, (storke) og den er pisse utæt efter 5 år.
købte velfac vindue i træ/alu, men vinduesfals var alu indvendigt, og det er ikke særligt pænt (men sikkert holdbart) Derimod er De 20 år gamle trævinduer fra dalmose vinduesfabrik er som nye, mens dør og vinduer fra Bauhaus som er 7 år. Er tjenelige til udskiftning. Så jeg tror mere det handler om at finde et godt fabrikat af plastvinduer.

En sjov historie var at jeg reklamerede over min skæve terrassedør til storke (den var allerede skiftet en gang på garantien, efter det havde regnet ind i et år) Efter en fuldstændig absurd burokratisk reklamationsproces, fik jeg ingenting fordi døren var for gammel.
Samtidig var glasset i et af velux tagvinduerne knust. Jeg mistænkte straks ungerne for at have gjort det, men de benægtede. Da jeg ikke kunne måle ruden op, uden at demontere den, så prøvede jeg i stedet at gå ind på velux hjemmeside for at bestille rude der.
På siden stod at vinduer produceret mellem 1997 og 2003 kunne smadre af sig selv. Hvis man skrev nummer indvendigt i rude ned, så kunne man se om der var chance for at ens rude kunne smadre.
Min kunne, så jeg fik gratis en ny rude + 750 kr til montage, på et 14 år gammelt vindue.
En noget anden service, end hos storke
Last edited by 1 on triumph; edited 10 times in total


Besvar