Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hunde og kattefoder

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
Skovsborg
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 07 maj 2011 00:15
Mit fyr: Scotte 16KW + 25KW Atmos med 1000l Akku
Areal: 156 + 30m2
Brændsel: Piller og træ
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Geografisk sted: 8620
Givet likes: 1 gang

Hunde og kattefoder

Indlæg af Skovsborg » 06 dec 2011 18:46

Hold da lige ferie det er dyrt.......med henhold til kvalitets foder så ligger det sådan i dk at der er en lovgivning om min. krav til sammensætningen (protein, fedt, kulhydrat, vitaminer/mineraler). Kravet opfylder helt og holdent hundens behov for næring. Det der kan være forskel i foderet er aske indholdet. Hermed menes fiberindholdet. Så med andre ord et billig discount foder fra supermarkedet kan med god samvittighed anvendes til fodring af mandens bedste ven. Vedr. mindre afføring Så ja den er mindre når at hunden for mindre at spise as well hvis at fiberindholdet er lavere.
Min egen terrorist har nu igennem de sidste 12 år fået billig foder og altid fået ros hos dyrlægen når at han har været til undersøgelse. :) Så det er ikke nødvendigt at ofre en formue på fodder.


Brugeravatar
Slivsgaard
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jan 2007 10:40
Mit fyr: Benekov L25 silver
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Præstø (sydsjælland)
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Hunde og kattefoder

Indlæg af Slivsgaard » 06 dec 2011 18:49

På en måde kan man sige det har, men det de fortæller i kontant er blot at foderet er godkendt til hundefoder og ikke hvad det indeholder, hvilken optagelsesprocent eller hvilke slag råvarer der er blevet brugt og om det indeholder konserveringsmidler farvestoffer mv.
Kan vel sammenligne det med, at slik er godkendt til menneskeføde.
Mvh. Thomas
Last edited by 1 on Slivsgaard; edited 6 times in total

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hunde og kattefoder

Indlæg af Tom_AT » 06 dec 2011 18:56

Jeg kunne aldrig drømme om at købe billigt foder som fx Pedigree Pal og den slags til vores hund.
Har en bekendt der har prøvet at fodre med den slags. Hunden sked langt mere og havde en grim mat pels. Så skiftede han over til noget kvalitetsfoder. ikke nok med at hunden sked mindre pga mindre foder = bedre kvalitet. Hundens pels blev også synligt pænere og mere blank.

Brugeravatar
Slivsgaard
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jan 2007 10:40
Mit fyr: Benekov L25 silver
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Præstø (sydsjælland)
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Hunde og kattefoder

Indlæg af Slivsgaard » 06 dec 2011 19:00

Jeg vil også påstå at prisen faktisk hvis du sammenligner på forbrug fremfor hvor mange kilo du kan købe nærmer sig hinanden kraftigt og måske til fordel for kvalitet.

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Hunde og kattefoder

Indlæg af ibsoerensen » 07 dec 2011 08:54

til de priser så køb dog en engelsk bøf hvis hunden skal forkæles
en hund er næsten altædende det den ikke kan fordøje passerer bare igennem, det er en misforståelse at de skal have dyrt specialfoder mine hunde har altid fået det samme at spise som os en varieret kost med grønsager kød og fisk og som dessert frugt.


nordvestjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 07 jan 2009 19:43
Mit fyr: Baxi 2,5F 600L
Areal: 160m3+ 200m3værksted
Brændsel: Skovflis
Dagligt forbrug: 40-50kg
Årligt forbrug: 40-50m3
Geografisk sted: Vestjylland

Hunde og kattefoder

Indlæg af nordvestjyden » 08 dec 2011 18:21

Amerikanske forskere har i 2 år. givet nogle engelske pointere 3 forskellige fodre typer.. Og der var over 20% til 50% forskel på hvor meget jagt der kom ud af hundene.. Kan læses i "Jæger bladet" fra August i år.. Har fået afvide det Eukanuba der var bedst!! Men det er en religion, hvad for noget foder man putter i sin hund.. Har bare set nok hunde, der ikke trives på brugsens.. Så det er i nogle tilfælde ikke godt nok..

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Hunde og kattefoder

Indlæg af frølårsraketten » 08 dec 2011 18:36

Min snart 15 år gamle kat har alle dage kun fået det billigste hundefoder på markedet (den kan ikke læse). Og så lige pyntet med en skefuld kattedåsemad for at få det til at glide ordentligt ned.

Jeg er blevet kritiseret for, at katten muligvis ikke fik de næringsstoffer, den havde brug for. Men da jeg alligevel ikke har styr på hvor mange mus, rotter og mosesgrise den snupper i dagens løb, så er det irrelevant.

PS.: køber selv de billigste vitaminpiller jeg kan finde i Brugsen til 1/3 af prisen for Multitabs. Når jeg nærlæser deklarationen ligner de hinanden 99%, og jeg er ret sikker på de blir fremstillet på den samme linie på vitaminfabrikken i Ebeltoft!
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

Hunde og kattefoder

Indlæg af KristianVilhelm » 08 dec 2011 18:57

nordvestjyden » 08 Dec 2011, 18:21 skrev:Amerikanske forskere har i 2 år. givet nogle engelske pointere 3 forskellige fodre typer.. Og der var over 20% til 50% forskel på hvor meget jagt der kom ud af hundene.. Kan læses i "Jæger bladet" fra August i år.. Har fået afvide det Eukanuba der var bedst!! Men det er en religion, hvad for noget foder man putter i sin hund.. Har bare set nok hunde, der ikke trives på brugsens.. Så det er i nogle tilfælde ikke godt nok..
Har du url til undersøgelse?

Kan ikke lade være med at tænke om det er de samme "forskere" man ser på TVSHOP? For de er da ihvertfald kloge.

Har haft hunde hele livet på billigt foder, pt. 2 springere til jagt, jeg stiller mig stærkt tvivlene overfor det madhysteri der er blomsteret op.

kongsted
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 242
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:49
Mit fyr: Baxi Bonus 30 + PSWF2000 (tryk eksp.)
Areal: 145
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Årligt forbrug: 10/11: 24m^3
Geografisk sted: 6650
Kontakt:

Hunde og kattefoder

Indlæg af kongsted » 08 dec 2011 19:35

nordvestjyden » 08 Dec 2011, 18:21 skrev:Amerikanske forskere har i 2 år. givet nogle engelske pointere 3 forskellige fodre typer.. Og der var over 20% til 50% forskel på hvor meget jagt der kom ud af hundene.. Kan læses i "Jæger bladet" fra August i år..
"undersøgelsen" fra Jæger bladet kan ses på side 104 og frem her: http://issuu.com/jaeger/docs/jaeger201108

//Kongsted

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Hunde og kattefoder

Indlæg af thoken » 08 dec 2011 19:41

[quote="frølårsraketten » 08 Dec 2011, 18:36"]Min snart 15 år gamle kat har alle dage kun fået det billigste hundefoder på markedet (den kan ikke læse). quote]

Hej!
Ja, hva faen, så længe den ikke render rundt og siger vov icon_cheesygrin.gif

Hihi- undskyld kunne ikke lade være!

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


Besvar