Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vægt på fliser

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

vægt på fliser

Indlæg af Landlyst » 05 dec 2011 19:09

Ja den kunne man ikke tage seriøst, slet ikke når der nu stod en trailer med forskellige maskiner og andre realistiske ting... :shock: Altså nogen af os vidste jo godt hvordan man gør men der var jo nogen med som kun har kørt de to timer de brugte på køreprøven ved cirkus milli i sin tid... De lære jo ikke en skid, men får bevis på at de kan... ChainGun.gif

Men synnes at alle med kørekort skulle have det kursus.... :great:


Brugeravatar
steinmeier
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 265
Tilmeldt: 09 okt 2011 15:51
Mit fyr: snart varmepumpe, plus morsø ovn
Areal: 126
Brændsel: eg, ask, bøg, birk osv.
Fremviser gerne i postnummer: 4930
Årligt forbrug: 20-30SKRm
Geografisk sted: 4930 maribo
Kontakt:

vægt på fliser

Indlæg af steinmeier » 05 dec 2011 20:55

"man har som fører af et køretøj pligt til at sikre sig at godset er forsvarligt suret fast således at det ikke falder af under kørsel eller ved haveri". sådan bankede min kære maskin og tekniklærer på landbrugsskolen surrings og fastgørelse ind i hoved på os unge knægte da vi skulle lære at surre bigballer på vognene, og så undre fruen sig over at jeg absolut skal have 5-6 stropper liggende til traileren når jeg henter gratis varme :)
en rigtig mand fælder selv sit brænde, det giver varme mere end engang
Nu med ferguson TEA-20 i maskinparken

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

vægt på fliser

Indlæg af Landlyst » 05 dec 2011 21:50

af steinmeier » for 48 minutter siden

"man har som fører af et køretøj pligt til at sikre sig at godset er forsvarligt suret fast således at det ikke falder af under kørsel eller ved haveri". sådan bankede min kære maskin og tekniklærer på landbrugsskolen surrings og fastgørelse ind i hoved på os unge knægte da vi skulle lære at surre bigballer på vognene, og så undre fruen sig over at jeg absolut skal have 5-6 stropper liggende til traileren når jeg henter gratis varme
Hmm ja da jeg gik der, lærte vi bare at minibig skulle de ydereste lige stå på kanten så den fik lidt hældning ind af.... icon_cheesygrin.gif

Min far så også underlig ud da jeg gav ham 2stk 4 tons stropper til hans 500kg trailer, til når han henter paller til fyret... icon_cheesygrin.gif

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

vægt på fliser

Indlæg af snubbi » 05 dec 2011 22:11

hej
jeg hade et lille uheld for 3 år siden med service vognen den tog et rulle fald med halv skrue :evil: jeg hade traileren med den slog en koldbøtte og lande på hjulene igen :evil: .Det jeg hade på traileren var stadig på traileren,gjort fast med 4spændestropper :great: jeg har altid et sæt spænde stropper på traileren og et på ladbilen

Brugeravatar
steinmeier
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 265
Tilmeldt: 09 okt 2011 15:51
Mit fyr: snart varmepumpe, plus morsø ovn
Areal: 126
Brændsel: eg, ask, bøg, birk osv.
Fremviser gerne i postnummer: 4930
Årligt forbrug: 20-30SKRm
Geografisk sted: 4930 maribo
Kontakt:

vægt på fliser

Indlæg af steinmeier » 06 dec 2011 07:58

landlyst--> nu havde vores lærer et rigtigt godt eksempel i hvordan det ikke skulle gøres, da landbruget ved siden af skolen præsterede at smide 8 baller på nedkørslen til svinestalden, pga ingen stropper.
en rigtig mand fælder selv sit brænde, det giver varme mere end engang
Nu med ferguson TEA-20 i maskinparken


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

vægt på fliser

Indlæg af Bigfoot » 06 dec 2011 08:35

kommer i en tur til tyskland, især med lastbil og p-trailer, altså pressenningstrailer, så har politiet lov til at tjekke om du har de fornødne surringsmidler til rådighed. Ergo går de ud fra at en trailer skal have x antal bånd til surring (kan ikke huske tallet)
Jeg har oplevet folk få bøder for manglende surring, eller manglende udstyr dertil er ordene jo egentlig. Selvom de kørte med helt tom trailer.

Den regel kunne jeg godt tænke mig herhjemme. Og at den også gjalt for hobbytrailere og sådan. For man oplever godt nok mange tåber med deres påhængsvogne, som ikke aner hvad de har med at gøre. Sidste dag, mødte jeg en skovl med en lille 1-akslet trailer, med et legehus på. Det stod sådan skrå ned i kassen, for det kunne ikke være imellem siderne.
Det her legehus var rimeligt stort, så han havde ikke noget udsyn bagud på grund af bredden af skidtet.
Alligevel overhalede han mig udenfor Esbjerg, hvor jeg nok kørte omkring 85-90 km/t, så han har kørt omkring 110 eller sådan. For det gik pænt forbi....
Total skovl.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

vægt på fliser

Indlæg af Havmand » 06 dec 2011 09:07

Jeg kendte en der engang fyldte en trailer med haveaffald, og afsluttede lasten med et træstød af rimelig anselig størrelse - Uden at binde noget som helst !
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

vægt på fliser

Indlæg af Landlyst » 06 dec 2011 19:20

Jamen syd for grænsen der er det jo også sådan at afsenderen har med ansvar for at godset er surret korrekt! Nogen steder har de ligfrem ansat folk KUN til at hjælpe med/kontrolere det!!! :great:

Se den regl skulle man ha alle steder, for så er det godt nok slut med at man presse den stakkels chauffør icon_cheesygrin.gif

Omkring halm har jeg et frisk eksempel fra i sommers, og der var jeg noget irretert på en bondeknold (har selv papir på det :shock: ) Som i rundkørslen lige foran vores hus smed en hel side big baller, 10 stk.... MEN :evil: nu kommer der rigtigt groteske så.... inden han havde sat vognen og kommet igang med at samle dem kom der en POLITI bil kørende, lige så stille rundt, de skulle jo rundt om ballerne og de kiggede og kørte bare stille vidre, 2 betjente i tom vogn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :blink: ChainGun.gif ChainGun.gif Der var det godt nok lige før min kæde havde snoet sig omkring noget.... Der var dælme alt mulig grund til at give ham et par klip og en go stor bøde... der var i alt 20 bigballer a et sted mellem 600 og 800kg, to og to i to lag... Det giver så vidt jeg ka læse mig til 3-4 stk. 4 tons stropper pr 4 baller.... :shock:

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

vægt på fliser

Indlæg af Havmand » 06 dec 2011 19:28

Politiet er til at lukke op og skide i... - bare for at sige det lige ud...
Jeg skulle for 2 måneder siden anmelde et indbrud i en genbrugsbutik, men politiet havde ikke tid til at kigge på sådanne små sager... Bevares det er ikke de store beløb der ligger i en sådanne butik, men det kan da ikke være rigtigt at de vælger sådanne sager fra....
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

vægt på fliser

Indlæg af Landlyst » 06 dec 2011 20:07

Ja det er de, men i færdsels sager er problemet at de nok heller ikke selv ka reglerne... men det er helt sikkert at en dag så får de øje på det og så vælter pengene ind i statskassen.....


Besvar