Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillestop ?

Spørgsmål vedr. Pellx samt det tilbehør der laves til Pellx Brændere
Besvar
perboll
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 02 dec 2011 15:01

Pillestop ?

Indlæg af perboll » 04 dec 2011 22:18

Min Pellx 21 brænder har fungeret fint de første 6 år, men nu vil det ikke mere. Jeg får for tiden den samme fejlmelding et par gange om dagen. Programmet starter fint op og der kommer en tydelig flamme, men inden den går på "fuld kraft" forsvinder flammen næsten og nogle gange resulterer det i en fejlmelding, hvorefter skidtet stopper. Er det flammeovervågeren, der er i udu eller er opstartssekvensen blevet "for lang"?

/PerBoll


calle

Pillestop ?

Indlæg af calle » 04 dec 2011 22:45

Hej.

Hvis den udvendige snegl begynder at køre STRAKS, efter at eltænderen slukker, og der falder piller ned, så må flammevogteren virke. Ellers ville jeg prøve at skifte den. Den er formentlig ikke så dyr. Det er den ihvertfald ikke til en scotte. Du kan jo også i første omgang prøve at rengøre den.

Venlig hilsen

perboll
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 02 dec 2011 15:01

Pillestop ?

Indlæg af perboll » 05 dec 2011 21:10

Tak for svaret, men ORK, den er skam ren.
Jeg tror ( ! ) at når den kører piller ind før programmet starter er det fordi den ikke registrerer flammen. Lyder det ikke fornuftigt? Jeg har bestilt en ny flammedims, så prøver jeg det.

perboll
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 02 dec 2011 15:01

Pillestop ?

Indlæg af perboll » 17 dec 2011 20:11

Så for pokker...

Jeg har skiftet flammevagten, men der er vist kortsluttet etellerandet. Sneglen kører hele tiden og jeg kan ikke stoppe den. Jeg skiftede selvfølgelig tilbage til den gamle flammevagt med det samme, men det var samme resultat. Sneglen kører hele tiden. Hvad er der mon sket? Der er ingen synlige skader på ledninger eller andet..

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Pillestop ?

Indlæg af hahomi » 17 dec 2011 20:20

Du er vel opmærksom på denne vejledning http://fyrteknik.dk/Dansk%20manual%20Pe ... 0%20kW.pdf side 20?
Vælg dine kampe med omhu.


perboll
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 02 dec 2011 15:01

Pillestop ?

Indlæg af perboll » 17 dec 2011 20:51

Jo tak.

Den har jeg, og har også brugt den flittigt. Som man kan se i de første indlæg i tråden oplever jeg dagligt fejl "2" fra s. 20. Derfor prøvede jeg at skifte flammevagten. Med det resultat at sneglen kører konstant, når strømmen er tilsluttet. Jeg må jo have kortsluttet noget, siden den kører hele tiden?


Besvar