Rengøring af fyret

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
susiek
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 50
Tilmeldt: 19 mar 2011 14:18
Mit fyr: Blackstar 18 kw
Areal: 178
Brændsel: 8mm DLG
Fremviser gerne i postnummer: 5250
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: ?

Rengøring af fyret

Indlæg af susiek »

: O, anede ikke jeg ku løfte den rist ud, alletiders. Og ellers, skal jeg så bare give den med noget trykluft ind i brænderen?

Ja det er jo logisk nok med det øje og den krog, men havde ikke opdaget det. Tak!

Jeg kan se ham der hedder Rasmus har lagt nogen billeder ind, men kan ikke finde tråden. Hans er lidt værre end mit, men jeg renser det så også ret tit. Askeskuffen er så overfyldt hver dag, vi har nok det samme problem: ).

Fyret kører, vi har varme, jeg skal bare ha det til at kører korrekt, har en hel stak piller der ligger og brænder færdig udenfor hver dag... Jo fuldstændigt åndsvagt :D

Brugeravatar
RasmusFynbo
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 181
Tilmeldt: 30 okt 2010 17:24
Mit fyr: Scotte 10kw, Black Star
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2670
Geografisk sted: Greve, Storkøbenhavn
Kontakt:

Rengøring af fyret

Indlæg af RasmusFynbo »

@susiek
Tråden hedder "stort overforbrug" viewtopic.php?f=137&t=12182

Jeg har fået styr på den del, og det skyldtes, at autoberegningen var helt i skoven.. Målingen var 300 g lavere end anden gang jeg målte den, og dermed blev der kørt en masse ubrændt piller gennem systemet. Nu ligner asken mest kaffegrums.
susiek
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 50
Tilmeldt: 19 mar 2011 14:18
Mit fyr: Blackstar 18 kw
Areal: 178
Brændsel: 8mm DLG
Fremviser gerne i postnummer: 5250
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: ?

Rengøring af fyret

Indlæg af susiek »

Har læst den. Jeg har sgu ikke kørt den autoberegning selv.Det er rigtig rigtig irriterende, jeg er sikker på jeg ikke kan finde ud af det så derfor gør ejeg det ikke : D. fandens også, nytter ikke noget at sætte en montør til det hvis jeg skal gøre det så tit: )
Jeg KAN ikke forstå de manualer, tast 10 % ind, 50 % ind, 100 % ind, af hvad og hvor?Et bål! eller et brændefyr det forstår jeg. Jeg er og bliver et stenaldermenneske sådan er det bare. Tvinger mig selv til at prøve... en dag : D
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Rengøring af fyret

Indlæg af pille bruger »

susiek » 01 Dec 2011, 09:43 skrev:Har læst den. Jeg har sgu ikke kørt den autoberegning selv.Det er rigtig rigtig irriterende, jeg er sikker på jeg ikke kan finde ud af det så derfor gør ejeg det ikke : D. fandens også, nytter ikke noget at sætte en montør til det hvis jeg skal gøre det så tit: )
Jeg KAN ikke forstå de manualer, tast 10 % ind, 50 % ind, 100 % ind, af hvad og hvor?Et bål! eller et brændefyr det forstår jeg. Jeg er og bliver et stenaldermenneske sådan er det bare. Tvinger mig selv til at prøve... en dag : D
Når sneglen er ny er den rimelig glat indvendig.
Når pillerne har skuret rundt en uges tid er den mere loden, og derfor skal autoberegning køres igen.
Helst en gang om ugen den første tid.
Her er en guide der viser hvor og hvordan: http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... 0kedel.pdf
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
susiek
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 50
Tilmeldt: 19 mar 2011 14:18
Mit fyr: Blackstar 18 kw
Areal: 178
Brændsel: 8mm DLG
Fremviser gerne i postnummer: 5250
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: ?

Rengøring af fyret

Indlæg af susiek »

Okay, jeg ringede faktisk til den montør idag,for at bestille ham en time, til at lærer mig det.Han har tvunget mig til at gøre det selv, jeg må prøve imorgen. Jeg forstår ikke alt ved den vejledning. Måske kommer det af sig selv, det med at låse i 10, 50 , og 100 % forstår jeg ikke.Hvad?
lad os se om det er nemmere end jeg tror.
Fyret siger tit: intet lys lige når jeg har startet op efter at ha renset, altså ved lav drift som der står det ikke må

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Rengøring af fyret

Indlæg af Lintz »

Har du ingen manual til fyret???
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Rengøring af fyret

Indlæg af pille bruger »

susiek » 01 Dec 2011, 17:40 skrev:Okay, jeg ringede faktisk til den montør idag,for at bestille ham en time, til at lærer mig det.Han har tvunget mig til at gøre det selv, jeg må prøve imorgen. Jeg forstår ikke alt ved den vejledning. Måske kommer det af sig selv, det med at låse i 10, 50 , og 100 % forstår jeg ikke.Hvad?
lad os se om det er nemmere end jeg tror.
Fyret siger tit: intet lys lige når jeg har startet op efter at ha renset, altså ved lav drift som der står det ikke må
Kig her : http://www.nordjysk-bioenergi.dk/pillefyr.html
og læs det om 2 års Garanti type 2.
Er det det du har brug for ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
susiek
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 50
Tilmeldt: 19 mar 2011 14:18
Mit fyr: Blackstar 18 kw
Areal: 178
Brændsel: 8mm DLG
Fremviser gerne i postnummer: 5250
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: ?

Rengøring af fyret

Indlæg af susiek »

Jo jeg har en manual : / Hva bib hjælper det når jeg ikke forstår det når jeg læser det....
10- 50 - 100 % af driften, hvordan skal jeg kunne låse et fyr på en bestemt drift før den er der?? skal jeg stå derude og vente : D så nu er den på 50 %. Nej det skal jeg jo nok ikke. Jeg forstår simpelthen ikke de vejledninger.
Dem fra nordjydsk er de samme som dem fra hvor jeg købte fyret.Al for mange steder synes jeg der står: juster et eller andet op og ned, ja tak, hvad vej.

Tak Michael. Ja det var vel det jeg tænkte. Men jeg har haft en til at starte det op, så hvis holder jeg fast i ham, men jeg skal jo selv finde ud af at styre det ellers. jeg prøver imorgen, skal nok bare længere ind i den menu end jeg har været.

Som jeg husker det sagde montøren i tlf jeg bare skulle indtaste autoberegningen og stille skorstenstrækket? på 3 så kørte det : ), al det med 10, 50, og 100 % og blæserjustering ligemeget, sådan lyder det ikke her..
jeg finder ud af det, ...eller forsætter et enormt pilleforbrug : )
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Rengøring af fyret

Indlæg af Lintz »

Vej dine piller op som der står i manualen - jeg plejer at tage 3 opvejninger a 6 minutter og derefter tage gennemsnittet på det.

Tast opmålte gram ind i "autoberegning" f.eks 1150 gram og start fyret op.

Se så hvad der sker - ser forbrænding fornuftig ud behøver du ikke gøre mere.

Hvis den ikke gør kan du jo vende tilbage.

P.s. udfyld din profil helt og det kunne jo være at der var en i dit nærområde der kunne hjælpe dig :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
SLE
Stoker III
Stoker III
15
Indlæg: 84
Tilmeldt: 23 dec 2008 20:38
Mit fyr: V10, Blackstar 10 kw +Solvarme
Areal: 130m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8960
Årligt forbrug: ca. 4 tons
Geografisk sted: Randers SØ

Rengøring af fyret

Indlæg af SLE »

Det hele er ikke så svært som det lyder. Prøv at klikke lidt rundt i menuerne (uden at ændre noget). Læs manualen igen og find de ting i menuerne der er omtalt (uden at ændre noget). Læs igen og ændre én ting af gangen, prøv dig forsigtigt frem og tilbage og du vil hurtigt lære.

Besvar