Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

btv 32

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
goliat
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31 jan 2007 00:57
Mit fyr: Ikke udfyldt

btv 32

Indlæg af goliat » 25 jul 2007 22:37

det er 100% korrekt både det med fejeren og det med træ pladen :lol:
hans begrundelse for gips kunne brænde var at varmen fra røgrøret ville få alm. gips til at smuldre med tiden og så er der kun papiret tilbage ,den kan jeg måske forstå.
:cry:


petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 25 jul 2007 23:01

Hejsa

Fandt lige denne vejledning og den er faktisk meget god :

http://www.asaa-multi-service.dk/brands ... ikring.htm
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

goliat
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31 jan 2007 00:57
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af goliat » 26 jul 2007 00:20

den er faktisk ikke så god for mig :cry: .
afstand fra magasin til brændbart 500 mm.
jeg mener at have læst at brandbare genstande ikke må blive mere end 80 grader men hvis man holder 500 mm kan men se bort fra dette
jeg vil jo ikke mene at magasinet er varmt i drift og hvis det brænder tilbage til trods for to sikringer snegl -vand. så bliver der sku mere end 80 grader i hele fyrrummet
ved sku ikke helt hvad jeg skal gøre :?:

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 26 jul 2007 12:42

Hejsa

Den med magasinet ved jeg at mange fejer kun kræver at du har låg på, hvis det er en pillebrænder. Den med hængslet låb og afbryderkontakt bliver stort set kun krævet på ægte stokere.

Hvis det "kun" er den træplade fejer er utilfreds med, så få den fjernet ( ærgeligt arbejde ) og erstat den f.eks med et lag ekstra gips. Jeg valgte at skifte den del af væggen ud med multiplade.

Kan huske en bruger her eller andet forum havde oplevet at fejer godkendte fyr/fyrrum og så nægtede forsikring at godkende den fordi de havde deres egne krav.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 29 jul 2007 00:06

Det var nok min lille histori om at min forsikring ville have en stålplade på min dør til fyrrummet. Det har de fået og er tilfredse.

Tilbage til denne kedelige sag. Er det ikke noget med at gips smuldrer ved 600 eller 800 grader. Hvis det når den temperatur er der nok brandmæssigt gang i den alligevel.

Vi har et vennepar som byggede en forsænket stue med brændeovn til huset. Da skorstenfejeren så at der var alm. gips på væggen blev det også krævet skiftet. Begrundelsen var netop at hvis der gik ild i huset og gipsen smuldrede ville det antænde papiret. På spørgsmålet om det så alligevel ikke var for sent og om han selv regnede med at gipsen reddede resten af huset var svaret:"sådan er det bare".

Men vend den da lige med beredskabschefen i kommunen, han ved også sådan nogle ting.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.


goliat
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 31 jan 2007 00:57
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af goliat » 29 jul 2007 22:40

jo men jeg har jo brugt 16 mm brandgips så jeg ville jo mene at jeg var sikret ellers kan jeg ikke se hvad forskellen er på alm gips og brandgips :roll: .
kan stadig heller ikke se hvad den halvmur i gasbeton skulle gøre andet end at den er bd 60 det troede jeg også at brandgips var :oops:


Besvar