Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

varierer utoligt meget i drift effekt

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Lars Jørgensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23 aug 2011 12:31
Mit fyr: black star kedel med Scotte styring
Areal: 180
Brændsel: piller

varierer utoligt meget i drift effekt

Indlæg af Lars Jørgensen » 18 nov 2011 18:59

dr_schlemer » 17 Nov 2011, 09:41 skrev: Ok. Hvor stort er dit hus? Og hvordan er ca. isoleret?


hej igen

jeg opvarmer 180 m2 og huset er nogenlunde isoleret men langt fra nutidens krav og så blæser vestenvinden ind direkte fra åbne marken. Flot udsigt men ikke økonomisk når man snakker varme :wink:


Brugeravatar
RasmusFynbo
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 181
Tilmeldt: 30 okt 2010 17:24
Mit fyr: Scotte 10kw, Black Star
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2670
Geografisk sted: Greve, Storkøbenhavn
Kontakt:

varierer utoligt meget i drift effekt

Indlæg af RasmusFynbo » 22 nov 2011 16:07

Hej Lars
eg har ændret PID instillinger til det foreslåede og der er kommet mere ro på sving i drift og temperatur. Takker for input og det er helt sikkert ikke sidste gang jeg spørger til råds herinde :-)
Jeg blev lidt nysgerrig da jeg læste tråden.. Du siger at det kører mere stabilt nu, men har det nogen betydning? Altså er dit forbrug faldet? Eller er det kun på displayet at du kan se en forskel? ;)
Vi har stort samme setup og hus (lyder det til) som dig, så hvis det er forbedring for dig vil det nok også være det for os.

Mvh Rasmus

dr_schlemer
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 02 maj 2011 19:29
Mit fyr: Woody/Opop 20kW
Areal: 179m2+58m2 værksted
Brændsel: german pellets (8mm)
Fremviser gerne i postnummer: 8355
Årligt forbrug: 8

varierer utoligt meget i drift effekt

Indlæg af dr_schlemer » 22 nov 2011 18:40

Lars Jørgensen » 18 Nov 2011, 18:59 skrev: hej igen

jeg opvarmer 180 m2 og huset er nogenlunde isoleret men langt fra nutidens krav og så blæser vestenvinden ind direkte fra åbne marken. Flot udsigt men ikke økonomisk når man snakker varme :wink:
Hvad har du af pilleforbrug? Bruger du også piller til varmt brugsvand?
(179m2 hus & 58m2 værksted, Woody/Opop 20kW til vinterhalvåret, luft-luft varmepumpe til sommerhalvåret)

Lars Jørgensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23 aug 2011 12:31
Mit fyr: black star kedel med Scotte styring
Areal: 180
Brændsel: piller

varierer utoligt meget i drift effekt

Indlæg af Lars Jørgensen » 23 nov 2011 16:14

RasmusFynbo » 22 Nov 2011, 16:07 skrev:Hej Lars Jeg blev lidt nysgerrig da jeg læste tråden.. Du siger at det kører mere stabilt nu, men har det nogen betydning? Altså er dit forbrug faldet? Eller er det kun på displayet at du kan se en forskel? ;)
Vi har stort samme setup og hus (lyder det til) som dig, så hvis det er forbedring for dig vil det nok også være det for os.

Mvh Rasmus
Hej

Jeg vil mene pille forbruget er det samme, men svært at sige da det hele er nyt for mig


Besvar