Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

attack ttip 25

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
mester28
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20 okt 2011 01:07
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 180
Geografisk sted: Lolland ( Holeby )

attack ttip 25

Indlæg af mester28 » 08 nov 2011 02:20

Hej alla sammen .

Er der nogen som ved noget om Attack ttip 25 kedel ?
Der må være en eller anden som har sådan et dyr stående og har kendskab til det ..

Venlig hilsen en nybegynder ..


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

attack ttip 25

Indlæg af Albert » 08 nov 2011 08:35

Der er vist ikke mange brugere her på forum der har sådan en fætter,men en par stykker er der vist.
Den oplyste virkningsgrad på 89 - 91 %,er sådan set ok,men hvordan den fungerer i praksis ved jeg ikke.

Der er nok ikke den store forskel på de forskellige forgasningskedlers konstruktion og virkemåde,det er mere hvor godt de er skruet sammen der kan være problemet,og hvis der opstår problemer med driften,hvor kan man så hente hjælp,der er det jo en fordel at have en kedel som andre har erfaringer med,da der er stor hjælp at hente her på forum.
Jeg kan se at Dansk VVS Center er begyndt at forhandle dem,hvilket måske kan indikere at kvaliteten ikke er så ringe,og der vil nok være væsentlig mere hjælp at hente,ved evt.problemer såsom reservedele og teknisk support,end hvis du køber i det Sønderjyske,og så giver Levi jo gerne et par kroner i rabat ved køb,når du er bruger her på forum icon_cheesygrin.gif

vigasproblemer
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 92
Tilmeldt: 21 mar 2011 12:30
Mit fyr: vigas og bekkasin
Areal: 125
Brændsel: affaldstræ + løvtræ
Fremviser gerne i postnummer: 6771
Geografisk sted: Plougstrup ved jernvedlund
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

attack ttip 25

Indlæg af vigasproblemer » 08 nov 2011 08:58

hej mester 28
Du kunne jo starte med at skrive hvilke problemer du har, så skal jeg da forsøge at svare på dem.
Kedlen er en driftsikker og god kedel, og der er ikke røg i fyrerummet under optænding og påfyldning.
Nu er der sådan at næsten alle kedler skal have den sidste finpudsning i indstilding når den er monteret.
Venligst vigasproblemer.

mester28
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20 okt 2011 01:07
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 180
Geografisk sted: Lolland ( Holeby )

attack ttip 25

Indlæg af mester28 » 21 nov 2011 23:52

Hej .
Jeg har ikke problemer med den. men jeg skal have købt en ny kedel af en eller anden slags , det var derfor jeg spurgte om der var nogen som havde kendskab til en Attack ttip 25.

Jeg har haft kontakt til ALTRA , men det bliver IKKE der jeg handler , uha , vil jeg fortælle om senere .

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

attack ttip 25

Indlæg af Havmand » 22 nov 2011 00:04

hej Mester28,

Attack Ttip er rimelig ny - Og det tager tid at komme ind på markedet.
Hvis jeg var dig - Det er jeg heldigvis ikke, men så ville jeg kigge efter en Orlan eller Atmos. Der er mange herinde som har en af disse varianter, så chancen for at du hurtigt kan få hjælp, hvis noget går galt er noget større.

Naturligvis skal man ikke afskrive nye produkter. Jeg ser det også som en fordel at DVC forhandler Attack Ttip, men jeg ved ikke om de har fået solgt nogle af dem - Man kunne jo være fræk at ringe og spørge Søren, om der er kørt nogle kedler ud af døren, og hvis tilfældet er sådan, om han så har fået noget respons på hvordan de er at betjene.

Personligt kan jeg ikke lide designet - Syntes også håndtaget var noget specielt (orlan-agtigt) da jeg pillede ved en hos DVC
- Efterfølgende måtte jeg så over at kæle lidt for min Atmos 8)
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Brugeravatar
steinmeier
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 265
Tilmeldt: 09 okt 2011 15:51
Mit fyr: snart varmepumpe, plus morsø ovn
Areal: 126
Brændsel: eg, ask, bøg, birk osv.
Fremviser gerne i postnummer: 4930
Årligt forbrug: 20-30SKRm
Geografisk sted: 4930 maribo
Kontakt:

attack ttip 25

Indlæg af steinmeier » 22 nov 2011 07:43

hej mester28, kan godt forstå at du tænker på at investere i en attack for den er lidt billigere en atmos, men hvis det er så kan du godt komme ud og se mit fyr selvom at fyrrummet ligner lodt og der er lidt fejl på anlægget(se nogle af mine tidligere tråde) der er ikke så langt væk. du bør bare huske på at der skal være en god stor akkutank således at du kan udnytte fyret optimalt...
en rigtig mand fælder selv sit brænde, det giver varme mere end engang
Nu med ferguson TEA-20 i maskinparken

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

attack ttip 25

Indlæg af Albert » 22 nov 2011 08:32

Nu skal man jo ikke på forhånd udelukke alt nyt,og der er kun et par stykker her på forum der kan med rette kan udtale sig om Attack kedlernes kvalitet.
Det vil jo komme forbrugerne tilgode,jo flere alternativer der er at vælge imellem,da dette vil afspejle sig i prisen på kedler generelt.
Så efter min bedste overbevisning skal alle være glade for at der er nogen der har mod på at afprøve nyhederne,og hvem ved,det kan jo være at alle Atmos og Orlan ejere,ønsker sig netop sådan en kedel næste gang der skal skiftes :D
Som jeg skriver i et tidligere indlæg er kedlen nok ikke det ringeste alternativ,til de mere kendte mærker,idet både Dansk VVS center og Hedestoker har fået dem i deres varesortiment,og efter min vurdering er de to firmaer seriøse,og ville nok ikke røre Attack,hvis det var en dårlig kvalitet.

Et godt råd ved evt. køb,lad være med at handle i Sønderjylland. :evil:

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

attack ttip 25

Indlæg af Havmand » 22 nov 2011 08:43

Jeg er helt enig med dig Albert... En ny spiller på markedet vil ikke gøre noget - udover godt 8) men det tager laang tid at komme på dette marked.
Men som jeg skriver, ville jeg ringe til Levi og høre om han har fået solgt nogle - og evnt. fået respons på dem, eller fået startet op i den der står i udstilling i Gørlev :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
steinmeier
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 265
Tilmeldt: 09 okt 2011 15:51
Mit fyr: snart varmepumpe, plus morsø ovn
Areal: 126
Brændsel: eg, ask, bøg, birk osv.
Fremviser gerne i postnummer: 4930
Årligt forbrug: 20-30SKRm
Geografisk sted: 4930 maribo
Kontakt:

attack ttip 25

Indlæg af steinmeier » 22 nov 2011 09:16

er helt enig med dig albert har kigget på data på attac og de ser sgu spændende ud tror at jeg vil prøve at tage atmos, orlan og attack og smide dem ind i et regneark hvor man kan samligne alle tre kedeler i samme kW
en rigtig mand fælder selv sit brænde, det giver varme mere end engang
Nu med ferguson TEA-20 i maskinparken

levi

attack ttip 25

Indlæg af levi » 22 nov 2011 15:02

Halløj :)

Ja Attack kedlen ser rigtig spændende ud, - og også derfor vi skal have den testet i vores udstilling.

Jeg har helt bevidst ikke solgt nogen af dem endnu, - netop fordi jeg selv vil vide hvordan den kører INDEN jeg begynder at rose et nyt produkt for meget :)

Hvis der sidder nogen ude i det ganske land, - som er interesseret i denne kedel, - og gerne vil prøve den, - men er lidt "Bange" fordi der mangler referencer i lille DK, - så har jeg et tilbud :)

Køb kedlen af mig, - vær "testperson" og informer mig om hvordan den kører, - både fordele og ulemper.

Når Du/I har "testet" et års tid, - og det mod forventning ikke var en succes/Tilfredsstillende oplevelse, - så kan DU/I få det fulde beløb for kedlen krediteret, - eller ombyttet den til f.eks en Atmos (Mod differencen) :great:

Så er du en lille "Tester" - så er her tilbuddet til dig :great:


Besvar