Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

R 50 og problemer med korn

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brian Jensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 nov 2011 14:27

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Brian Jensen » 16 nov 2011 14:56

Hej, jeg er ny på siden, men købte i sommer et R50 anlæg, efter de positive udmeldinger herfra.

Jeg havde en del problemer med mit tidligere anlæg P&H 97, der endte med at brænde min bygning ned, hvorfor jeg således var temmelig forsigtig ved ordre afgivelsen på mit nye anlæg.

Jeg bestilte anlægget hos Karsten og aftalte en betaling i 3 rater, 50% ved ordre afgivelse, 35% ved færdig montering af anlægget og rest efter 30 dages problemfri drift.

Anlægget blev et par måneders forsinkelse sat i drift, trods det endnu ikke var færdigmonteret (solvarme) det kørte aldeles problemfrit med korn fra ekstern silo i ca 14 dage, hvorefter Karsten ønskede betaling af 2 rate, den blev frigivet af forsikringen, men Karsten havde ikke tid til at vente, trods deres bekræftigelse for betaling, Karsten manglede åbenbart pengene meget hårdt, da han brød ind i mit fyrrum og vendte alle indstillingerne på hovedet og demonterede nogle kabel forbindelser, hvorefter han sendte mig en SMS med besked om at jeg skulle fremsende kvitt. for indbetaling af både 2. og 3. rate, hvorefter han vil sende en forbi og sætte anlægget igang igen.

Jeg er imidlertid ikke indstillet på, at give efter for afpresning, hvorfor jeg med hjælp fra et par forskellige smede, fik lidt liv i det igen.

Det kører imidlertid slet ikke som det skal, det kan ikke selv starte op, det går for hurtigt i drift og kvæler sig selv, ligesom sneglen på det eksterne fødesystem (stoker 2) over fodrer sig så meget at motoren brændte af.

Jeg vil derfor høre, om der var nogen herinde der havde en god ide, til at rette indstillingerne, således det igen kører som det skal.

Samtidig bør jeg vel opfordre andre der påtænker at købe anlæg hos Karsten om at være påpasselige med både aftaler og lås på bygningen.


Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Flunk » 16 nov 2011 15:43

Ærgelig historie.
Hvornår er alt dette foregået?
Håber du snart får gang i det igen.
Hvilken styring sidder der på R50?
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Brian Jensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 nov 2011 14:27

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Brian Jensen » 16 nov 2011 16:08

Ja det er S.... ærgeligt, da det virker som et ok anlæg.
Karsten cuttede forbindelsen på styringen d. 10 nov. hvorefter jeg så havde 3 dage uden varme, nu er det så igang, men det havde været nemmere at fyre med brænde?

Det er en Techno Matic 3007 styrring der sidder der på.

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Flunk » 16 nov 2011 16:15

Jeg har også TM 3007 på min R15
Prøv at skrive dine indstillinger
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Bigfoot » 16 nov 2011 16:58

undskyld mig.... har du ikke politianmeldt manden???? Det havde jeg dælme gjort. En ting er en aftale, den skal holdes, og det virker det til at du har haft intentioner om. At han skifter mening, og så efterfølgende gør sådan et nummer der, det havde jeg ringet efter blåfrakkerne til.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Flunk » 16 nov 2011 17:10

Det havde jeg nok også, men fyret skal jo op og køre allligevel.
Jeg tror ikke at det hjælper på Karstens motivation at politiet kommer ind over?
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Klaus » 17 nov 2011 05:38

Jeg vil da også mene vi har politi og advokater til at hjælpe med sådanne sager, du kommer bare til at virke useriøs ved at hænge nogle ud, uden fakta.. Det kan jo ligeså godt være dig der ikke har betalt regningen!

Men problemet med overfodring klares ved at du justerer stoker 2 ned i % og under opstart justerer du opstarts tiden op og evt. pulsen ned så den kommer ordentlig til live før drift.

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

R 50 og problemer med korn

Indlæg af KristianVilhelm » 17 nov 2011 06:36

Det var da en kedelig sag.

Nu er det ikke for at tage nogen i forsvar, men skulle karsten ikke også ifølge jeres aftale have modtaget de 35% efter det var sat i drift? Eller er der noget jeg har overset?

Det lyder lidt voldsomt med din stoker2 motor, jeg har nogen gange fyldt så godt op i min så inspektionslemmen er åbnet, og fyret er stoppet.
Min er så godt nok en S25, ved ikke om det er bygget anderledes op end R modellen.

Brian Jensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 nov 2011 14:27

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Brian Jensen » 17 nov 2011 08:25

Tak for jeres indlæg, jeg prøver at justere stoker 2 endnu længere ned (pt 25%) samt øger opstarts tiden.

De 35% var frigivet til udbetaling af forsikringen (til trods for at anlægget endnu ikke var færdig monteret iht. aftalen), der forsøgte at betale dem til Karstens Nem konto, som åbenbart ikke var rigtig, de sendte så efterfølgende en check til Karsten (som modtog den samme dag som han ødelagde anlægget) men han manglede åbenbart pengene så meget, at han også forlangte de sidste 15%

Jeg politi anmeldte naturligvis Karsten for indtrængen og hærværk, så nu må vi se hvad det resultere i.
Karsten har efterfølgende oplyst mig på mail, at han havde en pc. med som han koblede på styrringen, således han ødelagde softwaren, hvilken han vil genindlæse, efter han har modtaget den betaling som ifgl. aftalen, skal falde, når anlægget har kørt problemfrit i 30 dage hvilket det jo ikke ligefrem har?

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

R 50 og problemer med korn

Indlæg af Bigfoot » 17 nov 2011 09:21

Det bliver da en nem sag for politiet, når han ligefrem skriver i en mail til dig, at han har haft sin computer med, til at ødelægge softwaren..... flot må man sige.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar