Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

F-fejl

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
hoejbenn
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

F-fejl

Indlæg af hoejbenn » 12 jul 2007 19:49

Jeg fik så startet min scotte op i forgårs. Vejer pillemængde af, indtaster parameterene, og starter, det går fint, den brænder som den skal--i fem minutter, så går den ud. jeg fægter nu med scotten, og prøver alt muligt, starter op og den går ud. Ind og læse indlæggene fra "stokerpiller" lysføleren er under mistanke, rigtig nok, en af de dårlige. Jeg fik så en ny føler idag ( danfoss). Nu brænder kalorius i 20 minutter, hvorefter den afgår stilfærdig ved døden, nu vil den overhovdet ikke starte op sender piller frem og varm luft, jeg prøver så med en kop piller tilsat lampeolie, det får liv i dyret,men ak, som IP jacobsen sagde om de to minutter det tager at lave et barn "en stakket glæde, som bærer osv. NBE kan jeg ikke få fat på, men en travl og iøvrigt meget kompetent medarbejder hos vvs-grossisten afsiger kendelsen: defekt tænder. Den venter jeg på nu. Imens vil jeg spørge om følgende: Da jeg monterede ledningerne til lysføleren bemærkede jeg at der var strøm i både nul og fase, det syntes jeg er mærkeligt, nogen kommentarer?
mvh Steen


petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 13 jul 2007 00:13

Hejsa

Jeg har svært ved at tro på det er tænder når du kan få liv i den med piller med lampeolie ( Tændte de på eltænder eller satte du en tændstik til ? )

Hvordan ser dine indstllinger ud ? tænker på om du har mulighed for at skrive alle menu data ned og smide dem herinde.

Hvor mange gram gav din snegl på 6 min ? Hvad størrelse brænder har du ? ( 16 eller 24 kw)
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 13 jul 2007 00:21

Hej hoejbenn, jeg har sendt dig en Personlig besked herinde.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

hoejbenn
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Indlæg af hoejbenn » 13 jul 2007 09:23

Hej Peter

øhh personlig besked?, hvor finder jeg den?. Jeg tændte pillerne med tændstik, jeg har læst, at hvis tænderen står af kan man bruge denne metode. Jeg havde forøvrigt åbnet alle radiatorene for at forhindre for meget pausefyring. Det er en foreløbig opstiling, hvor sneglen står 46 grader og ned i en spand med slangen lidt på skrå, jeg er ved at bygge den gamle olietank om til pilletank. Jeg har brugt NBEs regneark til finde parameterne, og brugt 6KW, men har iøvrigt prøvet forskellige kombinationer: Afvejning 1400 gr. (dobbelttjekket) Lav 4,7 Høj 9,1 Pause 12 Eltænd 23. Min brænder er en 2,8 - 16 KW 100 trins. Forresten Peter, ved du hvordan man resetter styringen?
Steen

Michael K
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 73
Tilmeldt: 04 jan 2007 21:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Michael K » 13 jul 2007 12:48

hoejbenn skrev:Hej Peter

øhh personlig besked?, hvor finder jeg den?. Jeg tændte pillerne med tændstik, jeg har læst, at hvis tænderen står af kan man bruge denne metode. Jeg havde forøvrigt åbnet alle radiatorene for at forhindre for meget pausefyring. Det er en foreløbig opstiling, hvor sneglen står 46 grader og ned i en spand med slangen lidt på skrå, jeg er ved at bygge den gamle olietank om til pilletank. Jeg har brugt NBEs regneark til finde parameterne, og brugt 6KW, men har iøvrigt prøvet forskellige kombinationer: Afvejning 1400 gr. (dobbelttjekket) Lav 4,7 Høj 9,1 Pause 12 Eltænd 23. Min brænder er en 2,8 - 16 KW 100 trins. Forresten Peter, ved du hvordan man resetter styringen?
Steen
Hej.
Personlig besked finder du øverst blandt alle menuerne. Tryk på indbakke.
Med venlig hilsen
Michael K
(Kommende stokerfyrsejer, måske Liagros Benekov R 15).
(Det blev så ikke stokerfyr alligevel, men jordvarme).


hoejbenn
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Indlæg af hoejbenn » 13 jul 2007 17:17

Tak for det Michael

Steen

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: F-fejl

Indlæg af Falck » 15 jul 2007 10:19

hoejbenn skrev:Jeg fik så startet min scotte op i forgårs. Vejer pillemængde af, indtaster parameterene, og starter, det går fint, den brænder som den skal--i fem minutter, så går den ud. jeg fægter nu med scotten, og prøver alt muligt, starter op og den går ud. Ind og læse indlæggene fra "stokerpiller" lysføleren er under mistanke, rigtig nok, en af de dårlige. Jeg fik så en ny føler idag ( danfoss). Nu brænder kalorius i 20 minutter, hvorefter den afgår stilfærdig ved døden, nu vil den overhovdet ikke starte op sender piller frem og varm luft, jeg prøver så med en kop piller tilsat lampeolie, det får liv i dyret,men ak, som IP jacobsen sagde om de to minutter det tager at lave et barn "en stakket glæde, som bærer osv. NBE kan jeg ikke få fat på, men en travl og iøvrigt meget kompetent medarbejder hos vvs-grossisten afsiger kendelsen: defekt tænder. Den venter jeg på nu. Imens vil jeg spørge om følgende: Da jeg monterede ledningerne til lysføleren bemærkede jeg at der var strøm i både nul og fase, det syntes jeg er mærkeligt, nogen kommentarer?
mvh Steen
Når du måler på din føler, skal du huske at i photocellen, ligger der "kun" en slutte/afbryder. Vil du teste din Eltænder, så skrug de 2 røde ledninger af, tag eltænderen ud, og sæt den direkte til 220 v, bliver den varm, så virker den, og forbliver den kold...tja så er den død.
Det er iøvrigt en rigtig god ting at have en extra photocelle samt eltænder på lager, de går nemlig aldrig til mandag kl 9 :-)
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

hoejbenn
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Indlæg af hoejbenn » 15 jul 2007 12:44

Fotosencoren var kaput, det var tænderen også, jeg satte den i et stikprop og testede. Jeg har så sat tingene i, og resultatet var det samme, 6 min, så kom vi med F-fejl. Der bliver ikke ført piller frem. Er det fotosencoren eller er den interne sneglemotor? jeg kan ikke rokke den interne snegl, og den kommer godtnok med nogle brag indimellem, men det kan jo være piller der bliver knust. I den nye omgang var vi nu 2 mand der vejede af og indlæste resultaterne, så det er ikke bare mig der er et fjols. Nogen der ved hvordan man kan teste motor og fotosencor?

med venlig hilsen Steen

hoejbenn
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Indlæg af hoejbenn » 15 jul 2007 13:32

Sidste nyt! Gik ind i menuen, fandt "L" der stod til 0, jeg lyste på føleren med en lygte, det ændrede sig ikke, stadig 0! Er det så føleren??

hoejbenn
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Indlæg af hoejbenn » 15 jul 2007 18:19

Har lige haft besøg af en erfaren pillebrænder, han kører en TS- brænder med, forøvrigt, scottestyring. Fotosencoren virker som den skal, jeg var lidt for hurtig og lod den ikke køre op.
Han syntes, at den interne snegl kører lidt stramt men det er et spørgsmål om at den skal køres til, lidt ligesom biler i gamle dage. Men der kommer ikke piller frem, det er der problemet ligger!


Besvar