Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Anbefalet udstyr til multi 22 ?

Spørgsmål vedr. Multi 22 samt det tilbehør der laves til Multi 22 Brændere
Olsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 jan 2007 08:28
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Køge

Anbefalet udstyr til multi 22 ?

Indlæg af Olsen » 09 jul 2007 19:10

Hej
I skriver om røgvender i skamol plader / stålplader / ny herde / skorstensregulator
hvad er det optimale extra udstyr man må have????
Er det nok med skamol plader / el. skal man bare have en ny herde / skorstensregulator


Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 09 jul 2007 20:30

Hej Olsen
Der sådan set ikke noget ekstra udstyr man kan sige der et absolut nød vendigt men der er ting der gør livet lidt nemmere og sjovere.
De fleste multi brugere har brugt skamol plader/sten til at montere i fyret, vilket virker fint så i prensippet er det nok med skamol, fordelen ved den ny røgvender i rustfrit stål er at den er nem at montere (tager ca. 30-40 sek.) og så skal man ikke tage den ud af fyret for at fyre med brænde !
angående den ny herd så har den den´fordel at den ikke laver slakker samt at den brænder stabilt uanset om det er ved max ydelse eller ved min ydelse den er efter min mening pengene vær !
Angående trækstabilisator til skorstenen så er det lidt svært at sige om du skal have en da jeg ikke kender træk forholdene i din skorsten. Hvis du har meget træk bør du montere en stabilisator ellers ikke , prøv evt. at snakke med din skorstensfejer om det er løsningen for lige din skorsten !
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Olsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 jan 2007 08:28
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Olsen » 09 jul 2007 21:37

Hej
Den optimale løsning er røgvender i bunden(stål/jern klapsammen røgvender)
og skammol / el ny røgvender i rustfrit stål i toppen/herden skal udskiftes hvis man har problemer med slagger
er der sådan jeg skal fåstå det!!!!!
skal man have begge røgvender?????

Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 09 jul 2007 22:37

Hej Olsen
Hvis du ikke har en røgvender i bunden oven over herden vil det helt klart være et af de første "ekstra" indkøb du bør invistere i, der næst den to delte øverste røgvender i stål (min mening) da du så kan fyre med brænde på en nem måde ! om du bør have begge røgvendere (nederste og overste ) kommer an på din røg temperatur og drift, der er mange ting der har invirkning på det samlede resultat, det der er nødvendigt for mig er ikke nødvendigvis det samme du bør have ! man kan let købe sig fattig i ting som andre brugere synes er nødvendig
Om du skal invistere i en trækstabilisator tør jeg som før sagt ikke sige! jeg kan kun sige at i langt de fleste tilfælde er den helt klart at foretrække, så som før nævnt tag en snak med din lokale fejer.
Om du bør invistere i en ny herd ? Det kommer jo an på om du har problemer med den du har fået leveret med fyret, hvis du har problemer med den gl. ja så vil jeg helt klart anbefale dig at købe den nye.
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Olsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 jan 2007 08:28
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Olsen » 10 jul 2007 09:01

Hej Per

er det dem du mener
40001 Røgvender over brændeskål 40004 Dobbel røgvender
eller er der en ny til toppen ???[color=#] [/color]


Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 10 jul 2007 11:55

Hej Olsen
Ja det er de to jeg snakker om! 40001 oven over herden og 40004 til at ligge i toppen af kedlen.
Nej der findes ikke en nyre røgvender en den du ser på billedet (40004) den er ca 4 mdr. gl. Den anden der kunde klappes sammen er en ældre model, som ikke længere lager føres, da vi nu har lavet en ny og bedre model som er mere alsidig frem for den gl. klap model, som var mere bøvlet at bruge da den skulde ud af fyret for at man kunde på fylde brænde!

Ps. Beklager hvis jeg ikke fik mig udtrygt forstålligt nok !
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 10 jul 2007 12:41

Måske er det denne du tænker på olsen ?

Røgvender
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Olsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 jan 2007 08:28
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Olsen » 10 jul 2007 14:15

1.
40004 Dobbel røgvender 995,00

Hvad er foreskellen bortset fra prisen

2.røgvender er den mest monteringsvenlige og den kan også bruges ved fyring med fastbrændsel.
Varenr. 20070051 Rustfri varmfast røgvender til Herkules kedel Pris 295,- kr




Alle priser er excl. moms og fragt
fra Fyrteknik

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 10 jul 2007 14:42

Jeg tror ikke at der er meget mere forskel end prisen, men måske også monteringen
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 10 jul 2007 17:01

Olsen skrev:1.
40004 Dobbel røgvender 995,00

Hvad er foreskellen bortset fra prisen

2.røgvender er den mest monteringsvenlige og den kan også bruges ved fyring med fastbrændsel.
Varenr. 20070051 Rustfri varmfast røgvender til Herkules kedel Pris 295,- kr




Alle priser er excl. moms og fragt
fra Fyrteknik

Hej Olsen
Forskellen på de to forskellige modeller er at den dobbelt røgvender er lavet med henblik på at det skal være så let som muligt at fyre med brænde samtidig med at den skal lave røgens vandring så lang som muligt, hvor den gl. knæk model som fyrteknik nu sælger er betydelig mere bøvlet at bruge ved brænde fyring, da den skal tages ud af kedlen for at stoppe brænde ind i kedlen.
Knæk modellen blev droppet fra Asaa side da den ikke var brugervenlig nok, røgvenderen er temmelig varm og der for ikke særlig sjov at skulde have fat i inde i kedlen samtidig med at man så også skal have den knækket, for at tage den ud, stoppe brænde i kedlen, knække røgvenderen igen, og endnu en gang stoppe den i kedlen! ulempen er også et den er hængslet, og det vil med tiden komme til gå temmelig træt, varme har det med at få metal til at arbejde uanset hvad materialet er lavet af !
Hvorvidt knæk modellen er den mest monteringsvenlig røgvender, kan jeg kun sige at det er den ikke (jeg har tidligere selv lavet og brugt den type røgvender så jeg taler af egen erfaring http://www.dincomputerbutik.dk/opfinder_multimek.htm ) jeg har i de sidste 8 mdr. testet den dobbelte røgvender, og den er betydelig nemmere at montere og bruge !
Angående prisen, der til kan jeg kun sige at Asaas røgvender er lavet i det bedste varme/syre faste stål man umiddelbart kan købe, så der af prisen !!

Ps. Hvis du frem ad rettet har ønske om at kunde bruge det software som Asaa har udviklet til brug af udregner omkring forbrug, instillinger, osv. osv kan softwaren kun bruges til Asaas røgvender modeller, da alle beregninger er lavet ud fra flowhastigheden på de modeller som vi lagerføre og selger.
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/


Besvar