Hoppende trailer?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af Lintz »

mejeristen » 06 Nov 2011, 14:38 skrev: enten højden på krogen ifht. højden på hjulakselen på traileren, eller også forkert dæktryk på traileren (forlavt)

Har aldrig haft problemer med de trailere jeg har kørt med (1-akslede)
Ifølge "abn" vil det højste punkt ALTID være akslen icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af mejeristen »

ikke forstået!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Hoppende trailer?

Indlæg af themasterdk »

du skal tænke på arbejds trailer er en del tungere end en alm 1 aksel trailer. jo, mere vægt der ligger i bunden af en trailerens ved aksel, jo bedre ligger den på vejen, kommer der så læs omkring en 1/2 meter op i luften, kommer fysiken i det her, vægt=tyndekraft plus der kommer kæfter fra sving/dækken der giver sig i hastighed = udsving i trailer, derfor begynder ens trailer at svinge frem og tilbage, når den kommer op i fart. men som sagt, hvis det er en bund tung trailer, kan de klare meget mere. icon_cheesygrin.gif
--------- ;-) ---------------
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af Klaus »

Hvad er det korrekte dæktryk til en enkeltakslet 1300kgs trailer?, med lasteevne 1000kg ?
Jeg forstår ikke helt det med fysikken!
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af Bigfoot »

Smid 40 psi i de dæk. Men med hensyn til Det hopperi, så ja afbalancering kan hjælpe på meget. Men hvad der er endnu værre, og alt for ofte set, er at aksel ikke sidder lige centreret på chassiset. Altså at hver gang du kører fremad, så prøver akselen at trække en smule til en af siderne. Det resulterer i at den kommer til at hoppe
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af Landlyst »

hmm er det med eller uden læs? Er det uden er det fordi den ikke er tung nok til at lægge fast... Er det med læs er der for meget vægt på (eller for lidt dæktryk... ) Og nogle trailere gør det bare... Men tror du har fået alle gode råd nu...

Men hvorfor en så stor enkelt akslet? :shock:
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af Klaus »

Nå seneste update, jeg nappede lige de 500kg rapspiller som FullThrottle(som var 700kg) gerne ville af med og så hopper traileren ikke. icon_cheesygrin.gif
Før jeg kørte fyldte jeg 3bar i dækkene som der kun var 0.5 og 1 bar i ??
Det hjalp nu ikke.. :roll:
Jeg kan også se jeg godt kan give den mere tryk da dækkene er 185-14 iflg denne: http://www.brenderup.dk/hus---have/r%C3 ... V2&PID=166
Næste skridt er afbalancering..

Hvorfor 1 akslet: Den gamle boogie kørte på de bagerste hjul bag min bil og på de forreste bag konens bil :evil:
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af Landlyst »

Hvorfor 1 akslet: Den gamle boogie kørte på de bagerste hjul bag min bil og på de forreste bag konens bil
Hvad er så problemet, så bliver de da bruget lige meget... icon_cheesygrin.gif

Hmm men så ska man da bare ha en med fjedre :great:
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af Bigfoot »

En grund kan også være skæve dæk. En trailer står jo meget, det er en død mod dækkene. Og hvis den så har stået med læs, eller bare er tung i sig selv, så trykkes dækkene skæve, eller flade på den ene side. Det udlignes så når der kommer tryk på hjulene igen, altså læs.
Du kan bare komme forbi en dag, så skal jeg nok afbalancere de dæk. Hjælper det ikke, så har jeg nogen liggende vi kan prøve med, og evt finde En god pris på
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Hoppende trailer?

Indlæg af Klaus »

Bigfoot » 06 Nov 2011, 22:02 skrev:En grund kan også være skæve dæk. En trailer står jo meget, det er en død mod dækkene. Og hvis den så har stået med læs, eller bare er tung i sig selv, så trykkes dækkene skæve, eller flade på den ene side. Det udlignes så når der kommer tryk på hjulene igen, altså læs.
Du kan bare komme forbi en dag, så skal jeg nok afbalancere de dæk. Hjælper det ikke, så har jeg nogen liggende vi kan prøve med, og evt finde En god pris på
Det er en deal :)

Besvar