Afgift på Brændeovn ???

Alt om Brændeovne
Morsø, Hwam, Scan, Aduro, Rais, Jøtul, Jydepejsen osv.
abn
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Afgift på Brændeovn ???

Indlæg af abn »

BWJ » 01 Nov 2011, 19:16 skrev: Slagslunde ? :lol:
Nej Skelund. Men det er jo nok ikke det eneste sted at det er dyrt. Her hvor jeg bor er det lidt billigere. Min nabo giver omkring 20.000 men han har så også en brændeovn der kører hver dag.
Mvh Anders

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Afgift på Brændeovn ???

Indlæg af Albert »

Det her handler ikke om evnen til at fyre i en brændeovn eller ej,eller for den sags skyld om gamle eller nye ovne,det handler om penge i statskassen,det vil formentlig fremgå af finansloven når den bliver lagt frem.

De målinger man er kommet frem til med nye ovne,har ingen hold i virkeligheden,og af samme årsag har brændeovnsfabrikanterne hovedrystene nægtet videre deltagelse i de forsøg der bliver lavet.

Der er jo påfaldene mange som er koblet på fjernvarme, som suplerer med brændeovn fordi fjernvarmen nogle steder er alt for dyr,og bliver det som man kan frygte,at alle skal med de steder hvor der er fjernvarme,med forbud mod brug af alternativ,kan det meget vel medføre at nogle måske ikke har råd til at bo i huset.

Der nævnes en som betaler 40000 om året,nu fremgår det så ikke af indlæget,hvor mange m2 der varmes op,men lige forbandet,skal manden jo tjene ca.80000 kr for at betale varmeregningen,det er mange penge.
abn
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Afgift på Brændeovn ???

Indlæg af abn »

Albert » 01 Nov 2011, 19:43 skrev:Det her handler ikke om evnen til at fyre i en brændeovn eller ej,eller for den sags skyld om gamle eller nye ovne,det handler om penge i statskassen,det vil formentlig fremgå af finansloven når den bliver lagt frem.

De målinger man er kommet frem til med nye ovne,har ingen hold i virkeligheden,og af samme årsag har brændeovnsfabrikanterne hovedrystene nægtet videre deltagelse i de forsøg der bliver lavet.

Der er jo påfaldene mange som er koblet på fjernvarme, som suplerer med brændeovn fordi fjernvarmen nogle steder er alt for dyr,og bliver det som man kan frygte,at alle skal med de steder hvor der er fjernvarme,med forbud mod brug af alternativ,kan det meget vel medføre at nogle måske ikke har råd til at bo i huset.

Der nævnes en som betaler 40000 om året,nu fremgår det så ikke af indlæget,hvor mange m2 der varmes op,men lige forbandet,skal manden jo tjene ca.80000 kr for at betale varmeregningen,det er mange penge.
Jo der gør. 140m2 middelisoleret :)
Mvh Anders
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Afgift på Brændeovn ???

Indlæg af Albert »

:oops: :oops:

Besvar