Erfaring med askestøvsuger

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
rikkeboldi
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16 jun 2011 22:55
Mit fyr: woody black 10 kw
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Geografisk sted: Tureby

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af rikkeboldi »

Jeg har købt en askestøvsuger fra Harald Nyborg..men støvet sætter sig i filteret og efter kørt tid kan den dårlig suge mere...er der nogen som har fundet en bedre løsning til at fjerne asken fra skuffen uden at der er aske i hele fyrrummet..mit fungere også som vaskerum..

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Blevet takket: 3 gange

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af timkenneth »

filteret kan renses. og skal renses ofte. og du kan købe nye i selv samme harald nyborg.

har selv en magen til og er ikke just begejstret, men man får vel hvad man betaler for :D
Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 1 gang

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af hahomi »

timkenneth » 29 Oct 2011, 07:01 skrev:filteret kan renses. og skal renses ofte. og du kan købe nye i selv samme harald nyborg.

har selv en magen til og er ikke just begejstret, men man får vel hvad man betaler for :D
I starten spulede jeg mit med vand og lod det tørre. Nu blæser jeg det rent med kompressor luft, så det ikke bliver vådt.
Syntes nu det sviner noget mindre at bruge støvsugeren end at bruge kost og skovl.
Vælg dine kampe med omhu.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af Zarge »

vi lavede en lang tråd for noget tid siden... viewtopic.php?f=51&t=9434&hilit=+askesuger
rikkeboldi
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16 jun 2011 22:55
Mit fyr: woody black 10 kw
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Geografisk sted: Tureby

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af rikkeboldi »

Tak for svarene...Ja man får hvad man betaler for men jeg havde nok forventet at den kunne suge mere end 5 min før den meldt at spanden var fuld selvom den kun er 1/4 fuld...Tak Zarge for tråden..

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af Zarge »

Jeg bruger stadig den jeg fandt frem til, og med filterposed fra vvseksperten, så kan jeg fylde spanden (og på posefilteret naturligvis) inden suget falder voldsomt...
Jeg bruger min til at tømme fyret med, altså ingen skovl/feje bakke eller noget, den spiser det hele... Og da jeg fyre med træ hvor der ofte er "kulstykker" tilbage så kan det snilt være en hel spandfuld af gangen...
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af Zarge »

MEN jeg overvejer dog stadig at finde en undskyldning for at købe "Hvirvelvinden" og så sætte den foran min nuværende... Det er lidt noget svineri at skulle banke filterposen... ;-)
rikkeboldi
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16 jun 2011 22:55
Mit fyr: woody black 10 kw
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Geografisk sted: Tureby

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af rikkeboldi »

Jeg har brugt min fra HN 1 gang og blev rimelig sur over at den ikke virkede at jeg gik tilbage til skovl og kost. Har lige læst hele tråden igennem som I lavede sidst og har fået et par ideer eller 2...Dog utroligt at man skal "bygge" et futtog af støvsuger,akskepot, filter osv bare for at fjerne lidt aske. Jeg fyre med piller og asken er meget fin men af lige vel..overvejer dog også hvivelvinden...:-)
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af Zarge »

Futtog er ikke nødvendigt, den jeg bruger nu er i princippet den samme som denne http://www.vvs-eksperten.dk/index/askes ... 00w-p39413
Bare med en ekstra filterpose i http://www.vvs-eksperten.dk/index/pose- ... 708-p42268
I praksis har jeg sp bare skiftet bunden ud med denne http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =4470&n=10
for at få hjul, og en længere slange...
Men det der gør den store forskel er filterposen, den kan bruges i alle askesugere hvor slangen sidder i siden, og pga den store flade i bunden, så når dene r ved at være stoppet, så slukkes sugeren, spanden rystes, og så kan den igen... ;-)

EDIT
Ps. kan også bruges til den du har fra onkel Harald... den suger bare ikke kraftigt nok til at tage de store klimper der er i mit fyr, så mine forældre har arvet den jeg havde (med filter pose) og bruger den til deres pilleovn, og der virker den fint...
Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 1 gang

Erfaring med askestøvsuger

Indlæg af hahomi »

Zarge » 29 Oct 2011, 14:23 skrev:Futtog er ikke nødvendigt, den jeg bruger nu er i princippet den samme som denne http://www.vvs-eksperten.dk/index/askes ... 00w-p39413
Bare med en ekstra filterpose i http://www.vvs-eksperten.dk/index/pose- ... 708-p42268
I praksis har jeg sp bare skiftet bunden ud med denne http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =4470&n=10
for at få hjul, og en længere slange...
Men det der gør den store forskel er filterposen, den kan bruges i alle askesugere hvor slangen sidder i siden, og pga den store flade i bunden, så når dene r ved at være stoppet, så slukkes sugeren, spanden rystes, og så kan den igen... ;-)

EDIT
Ps. kan også bruges til den du har fra onkel Harald... den suger bare ikke kraftigt nok til at tage de store klimper der er i mit fyr, så mine forældre har arvet den jeg havde (med filter pose) og bruger den til deres pilleovn, og der virker den fint...
Tak Zarge, vidste ikke der fandtes sådan en pose.........har askestøvsugeren fra VVS-experten og den fungerer godt, men det er lidt af et svineri at puste asken ud af filteret og spules det, skal det jo stå og tørre.
Vælg dine kampe med omhu.

Besvar