Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Frydendal
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27 okt 2011 23:50
Mit fyr: Potentiel køber
Areal: 340
Brændsel: Gas
Fremviser gerne i postnummer: 3600

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af Frydendal »

Jeg er desværre ved at læse mig ihjel. Derfor laver jeg nu eget indlæg, så jeg forhåbentlig kan få svar på alle min spørgsmål.

Fakta: 340 m2 hus fra 1960 i 2 plan med et-strengs-system. Gammelt naturgasanlæg i fyrrum som måler 1,6x2,5m. Årligt forbrug er 3.000m3. Huset er vurderet som et E/F-hus energimæssigt.

Jeg påtænker at købe et Woody anlæg på 20 W. Jeg kunne godt tænke mig comfort modellen - men er der nogen grund til det?

Silo til piller behøver vel ikke være den grimme røde monster? Kan man bygge én i en trækasse og sætte sneglen til forneden? Kunne godt tænke mig at have til 2-3 uger.

Hvad med alle de udstyrsting - giver det mening:

Røgtemperatur: Part. No. 180503
Se på styringen hvor godt kedlen køler røggassen.
Iltstyring: Part. No. 100701
Fyret justerer selv ind i forhold til variationer i doseringen.
Ude temperatur føler: Part. 300581800-25
Få styringen til at slukke automatisk hvis ude temperaturen bliver for høj.
Det minimerer varme tabet på anlægget om sommeren.
Varmtvands beholder temperatur føler / 3 vejs ventil. Part. 300581800-25 + Part. 3DN20
Giver mulighed for at prioriterer det varme vand,
Samt have 2 forskellige temperaturer på det varme vand og anlægget.
Inde temperatur føler: Part. 300581800-25
Se inde temperaturen på styringen / interfacet.
Kompressor rens: Part. No. 100401
Byg kompresser på dit pillefyr og få en effektiv rensning af dit brændehoved automatisk.
Vand flow måler: Part. 300581800-12 + Part. 300581800-24
Få en aktuel KW angivelse af ydelsen i styringen
Interface: Part. No. 100500
Med interface åbnes en lang række muligheder for justering og tilpasning.

Hvem vil I anbefale til at udføre arbejdet: nedtagning af gaskedel, lukning af gas, fuld installering?

Venligst
En træt læser

levi

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af levi »

Har du læst denne tråd ? - viewtopic.php?f=103&t=11196
Frydendal
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27 okt 2011 23:50
Mit fyr: Potentiel køber
Areal: 340
Brændsel: Gas
Fremviser gerne i postnummer: 3600

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af Frydendal »

Tak for svaret Søren, men jeg synes nu ikke at der bliver svaret på nogle af ovenstående spørgsmål
- comfort kontra alm kedel.
- rød silo til piler kontrak selvbyg
- hele listen af ekstra ting udetemperatur m.v.
- hvem der kan stå for totalentreprisen

Du sender mig det alle andre VVS og autodidakte sender til mig. Jeg har fået tilbud fra Andresens Bioenergi, som ligner det du henviser mig til. Nu må du ikke opfatte det som om at dit tilbud ikke er godt. Men jeg kunne godt tænke mig, at få svar på alle dele og ikke disse standardløsninger/pakker. Og så kan det jo sagtens være at det er løsningen. Og jeg ved heller ikke rigtigt hvorfor VVS´ere er så bange for at komme ud og besigtige mit fyrrum og lave et fuld tilbud.

Venligst
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af Lintz »

Hvor er du fra i landet, måske det kunne hjælpe herinde på dette forum til at anbefale dig en montør
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Frydendal
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27 okt 2011 23:50
Mit fyr: Potentiel køber
Areal: 340
Brændsel: Gas
Fremviser gerne i postnummer: 3600

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af Frydendal »

Jeg bor i ST. Rørbæk, som er en lille by mellem Frederikssund, Slangerup og Ølstykke på Sjælland.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af Lintz »

Frydendal » 28 Oct 2011, 21:17 skrev:Jeg bor i ST. Rørbæk, som er en lille by mellem Frederikssund, Slangerup og Ølstykke på Sjælland.
Ok, jeg selv bor i østhimmerland, så det vil vist være omsonst at anbefale en her fra området men mon ikke der snart vil komme en anbefaling fra en anden "pille(mis)bruger"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Blevet takket: 1 gang

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af klinten »

Jeg bor lige lidt nord for dig i Skævinge. Jeg er blevet anbefalet ham her af Søren (Levi) fra Dansk VVS Center: http://www.blikvand.dk/
Jeg har ikke selv snakket med ham, så jeg kan desværre ikke stå inde for ham, men jeg ved at Dansk VVS Center står inde for ham.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html
Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af pelle »

klinten » 28 Oct 2011, 21:34 skrev:Jeg bor lige lidt nord for dig i Skævinge. Jeg er blevet anbefalet ham her af Søren (Levi) fra Dansk VVS Center: http://www.blikvand.dk/
Jeg har ikke selv snakket med ham, så jeg kan desværre ikke stå inde for ham, men jeg ved at Dansk VVS Center står inde for ham.
Jeg blander mig lige lidt her.. Du bruger ordet " desværre" Det er lidt negativt ladet. :) Et unødvendigt ord, som først bør benyttes når der er grund til det. Nå.. sikkert bare noget jeg lige hæfter mig ved.
Jeg har både handlet med og mødt Søren ved flere lejligheder. Jeg kan stå inde for han kun vil dig det bedste. Så, hvis dans vvs center anbefaler dig en montør er du i gode hænder, Det er min erfaring.
Jeg læser meget med herinde og det er bestemt mit indtryk at alle er godt tilfredse med behandlingen fra dansk vvs center, jeg selv inklusiv. Søren er også god og flittig til at hjælpe folk på forum med råd. Mig en gåde andre forhandlere af vvs ikke tager hans gode eksempel op.
Senest rettet af pelle 28 okt 2011 23:27, rettet i alt 1 gang.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Blevet takket: 1 gang

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af klinten »

pelle » 28 Oct 2011, 22:30 skrev: Jeg blander mig lige lidt her.. Du bruger ordet " desværre" Det er lidt negativt ladet. :) Et unødvendigt ord, som først bør benyttes når der er grund til det. Nå.. sikkert bare noget jeg lige hæfter mig ved.
Jeg har både handlet med og mødt Søren ved flere lejligheder. Jeg kan stå inde for han kun vil dig det bedste. Så, hvis dans vvs center anbefaler dig en montør er du i gode hænder, Det er min erfaring.
Jeg læser meget med herinde og det er bestemt mit indtryk at alle er godt tilfredse med behandlingen fra dansk vvs center, jeg selv inklusiv. Søren er også god og flittig til at hjælpe folk på forum. Mig en gåde andre forhandlere af vvs ikke tager hans eksempel op.
Det var bestemt ikke nedladende ment, det var mere ment som at jeg "anbefaler" en som jeg aldrig har snakket med eller set hans arbejde. Jeg vil da give dig 100% ret i at Søren er meget vellidt, også af mig selv. Jeg har selv handlet med DVC og snakket med Søren flere gange, det var bestemt også grunden til at jeg turde give hans anbefaling videre. I næste sætning vil jeg have lov at bruge ordet desværre med rette.. :-) Jeg tror at visse andre vvs'ere (bestemt ikke alle) ikke tager DVCs eksempel op fordi de desværre ikke har lige så meget fokus på service og god behandlig af deres kunder som DVC.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html
Frydendal
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27 okt 2011 23:50
Mit fyr: Potentiel køber
Areal: 340
Brændsel: Gas
Fremviser gerne i postnummer: 3600

Nyt anlæg, hvor meget og hvem kan udføre?

Indlæg af Frydendal »

Super med en masse anbefalinger og det glæder mig, at I benytter jer af en bestemt VVS, som I alle har gode erfaringer med. Der hvor jeg behøver hjælp er på forskellen af kedler og tilbehør, samt på min forståelse af, hvorfor skal jeg hive fat i 2 VVS´ere til at få skiftet anlæg. 1 til at fjerne naturgasanlægget og den gamle varmvandsbeholder og evt. Sørens folk til at sætte et nyt op. Det er det at Adresens Bioenergi også foreslår.

Hmm - det er måske så nemt at sætte op? - jeg tror nu bare ikke at jeg er helt skarp på den dem med shunt-ventil og tilpasse mine rør i fyrrummet (tidligere vvs´er har boet her, så der er 3 km rør).

Besvar