Nu vil jeg gerne komme med en kommentar til dagens indlæg.
Naturligvis er der ikke noget, der hedder HKSLazar Danmark og der er heller ikke noget CVR. Firmaet er hjemmehørende i Polen. Så hvorfor skulle der være noget her???
LIFCON som jeg ejede og som oprindeligt startede importen blev overtaget med hele sortimentet, garantiforpligtigelser og undertegnede af Reparatøren. Og mangel på forhandlere skyldes udelukkende prispolitik. Jeg har besluttet, at det er urimeligt at forhandlere skal lægge 10.000 oveni prisen bare for at lægge bestilling hos mig og vente på at fyret kommer. Og så ellers gå i gang med at tilslutte for yderligere nogle tusinde. Men hvis der er nogen der gerne vil betale 50.000 i stedet for 40.000 så skal jeg nok finde lokale forhandlere
Det er stadigvæk i sidste ende fabrikken der er ansvarlig for at garantien effektueres, reservedele kan købes osv.
InterFire er videreudvikling af tidligere serier af træpillefyr som HKS Lazar fremstillede og som den sidste model er solgt i et antal der berigtiger til at sige at modellen er succes. I Danmark er der solgt nok til at jeg kan kalde det en brag af succes, hvis man tager i betragtning at mærket er stort set ukendt her. Og prøv I bare at ringe til Benekov, eller Baxi og spørge om hvor mange anlæg har de produceret.
Firmaet har en del distributører i EU, se
http://www.hkslazar.com/distributors,boilers,2.html
LIFCON står der stadigvæk, jeg venter på at de samler sig sammen til at opdatere side. Men tlf. nr er godt nok. Liagro fyr har intet til fælles med InterFire.
Mht reservedele, så har vi normalt på lager sliddele, mangler der noget så kommer det frem fra Polen på 3 arbejdsdage. Men vi har ikke megen erfaring med det. Det eneste vi skulle skifte ud var udsugningsventilator, hvor akslen knækkede. Og det var en fin ventilator fra PAPST. PAPST har indrømmet fabrikationsfejl på en hel serie.
Flere spørgsmål og mere tvivl?