Hej Pelle.
Kan sagtens forstå hvad du mener, men er ikke ret sikker på hvad de egentligt vil "derinde", men uanset hvad tør jeg ikke tage afskrivningsordningen, da jeg ikke har nogen garanti for den skattemæssige side af sagen, og fordi når man har valgt denne ordning hænger den ved i hele anlæggets levetid, dvs en smule mindre attraktivt i en salgssituation, men dog attraktivt.
Men jeg hugger nok også til snart, det er sgu spændende, hvis vi var flere kunne jeg måske nok tryne prisen til alles tilfredshed.
Har du valgt et produkt ??[/quote]
Efter lidt tænkepause.... Ja det har jeg faktisk... Har valgt anlægget fra sveigaard i herning.
Blev tilfældigt ringet op af en" Morten betjent" Det er en af gutterne der gør i halmbyggeri. Han er politibetjent i københavnstrup i det daglige Nå. never mind. Han var ikke helt tilfreds med den matrice til øldåser til solfangere jeg havde solgt ham for et stykke tid siden. Ok han fik da bare en ny.
Men, tilfældigvis kom vi ind på det med solceller... Jo.. han og 5 andre familier var ved at hente et tilbud ved niels sveigaard i Herning. Er det noget du vil være med til Pelle . Kan jo nok få prisen længere ned hvis vi er flere. Jeps.. sagde jeg fluks . (Og så fanger bordet jo.. Har jeg først sagt ja.. så kan jeg ikke rende fra det. Det er sådan noget gammeldags noget.. Er et ord et ord, ja så er det et ord ) Så prisen kom 12.5 % længere ned ved mit samtykke..
Så nu modtager jeg i næste uge et solcelleanlæg Der kan producere 6200kw årligt.
. Vi bruger kun 3200 kw til strøm, men får så også en varmepumpe. De 3000 kw der skal bruges til det varmepumpen kan give i energi,er hvad der svarer til 900 liter olie.. Hvis vi gennemsnitligt ser på en cop på 3.. Ok jeg kan selv mingelere med det.. Hvis jeg hellere vil smide mere pind på kedlen, gør jeg da bare det og vi kan bruge mere strøm på alt muligt andet.
Men, jeg er da gået med på vognen... så kan det godt være at nogen om nogle år siger "æv bæv du skulle have ventet Pelle" Nu er det bleven meget billigere.. men, så må det bare være sådant..Og det har jeg det fint med..
Nogle skal jo begynde med det..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.