venter på kulde

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
noller
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

venter på kulde

Indlæg af noller »

Hej

Startede baxi op søndag og hvad skete der, pause pause og atter pause. Troede egenligt at det var koldt nok,men
jeg blev klogere og hvad fanden var det der sad på bilruden imorges. Jeg kapitulerer fastbrændselskedelen må
igang. Hellere en varm kælling end en kold skorsten. ja ja kunne jo sætte iltstyring på men kedlen kræver jo ikke
andet end et stykke træ , men jeg vil jo også gerne selv bestemme hvornår.? Kan man overhovedet stille en baxi
så langt ned i ydelse og samtidig opnå en ordenlig røgtemp. Måske i du har nogle gode ideer. posting.php?mode=post&f=22#

noller
Stoker IX
Stoker IX
12
Indlæg: 389
Tilmeldt: 25 aug 2011 16:20
Mit fyr: Bosch
Areal: 109
Brændsel: naturgas
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?

venter på kulde

Indlæg af noller »

Hej

Rensede baxi for at fyre fastbrændsel og hvad så jeg da jeg åbnede lågen, et brandkammer lige sort som en eller
andens et eller andet. Måske næste investering bliver med fuldt modulerende styring.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

venter på kulde

Indlæg af Bigfoot »

det kræver ikke mange minutters pausefyring, for at det bliver helt sort derinde, men det kræver så heller ikke meget gang i kedlen, før den er oppe og køre igen, samt pæn indeni.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar