Galleri forbedringer

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Mike N
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Galleri forbedringer

Indlæg af Mike N »

Jeg efterlyser et galleri det er mere overskueligt og info om brugernes fyrrum osv. Lidt i stil med bilgalleri måske hvor man kan finde dem med baxi for sig og passat osv. Så det er nemmere at lure lidt på andres opbygninger og få mere visuel inspiration. Måske er det mig der ikke kan finde det her men syntes galleriet er meget lidt brugt og svært at finde rundt i hvis jeg er på udkig efter måde at lave fx gulvvarme styringer.

Det kunne også være fint med flere billeder af brugernes opbygninger, incl mig selv.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Galleri forbedringer

Indlæg af Bigfoot »

jamen det kunne da være en god ide....

mon ikke bilgalleris ledelse kunne være med på ideen, når vi nu alligevel har alle de andre underlige gallerier derinde. :roll: :shock: :roll: :shock:
Ellers må Ulrik igang med kodningen, og lave lidt om her, så man evt kan gøre mere ud af det. :great:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Mike N
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Galleri forbedringer

Indlæg af Mike N »

Ja der findes da nok galleriet inden for deres "hus"

Syntes også det ville være godt hvis det blev her på SP.

Tror da de fleste af os gerne vil lure lidt og få en masse inspiration fra hinanden.

Kan kun krydse fingre for at det blev til noget herinde
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Galleri forbedringer

Indlæg af Ulrik »

Det lyder som en kanon idé, men jeg må nok indrømme at det kniber med evnerne til at lave det.
MvH Ulrik©
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Galleri forbedringer

Indlæg af Bigfoot »

Ulrik » 12 Oct 2011, 07:10 skrev:Det lyder som en kanon idé, men jeg må nok indrømme at det kniber med evnerne til at lave det.
pjat med dig... det kan gøres meget nemt.

Under hver profil, har man jo en mulighed for at gå ind og se hvilke billeder man har uploadet. Det skal blot inddeles i to mapper, en diverse, som er til forums brug og sådan, altså det system som har kørt indtil nu, og så en mappe med ens eget fyrrum.
Smid en kommentarbjælke under galleriet, og voila.... job well done. :great:
Så ligesom før, hvor vi havde det der galleri, hvor folk havde smidt et enkelt billede af deres fyrrum, det kunne man bruge igen, blot hvor billedet ville være et link til den mappe hvor man havde sine billeder.
Så kan folk nemt se, at hvis de skal have sig en twinheat f.eks, så kan de lige se et par eksempler på montering, og få inspiration med derfra.
Ingen grund til at lave det mere kompliceret end nødvendigt.... det er jo ikke NASA niveau vi arbejder på her. icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Mike N
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Galleri forbedringer

Indlæg af Mike N »

Bigfoot har helt ret i at det behøver ikke være noget vildt avanceret noget. Det vigtigste er at vi kan få muligheden for at lure lidt og vise lidt frem af hvad vi går og laver. Og så må det godt være nemmere at finde rundt i.

Jeg ved ikke hvor mange der bruger galleri funktionen i dag, men tvivler på der er så pokkers mange. Det ville være godt at få mere gang i det og tror de fleste vil syntes at det var en god ide med lidt flere billeder frem for at skulle læse sig til det hele.

Når du nu var i gang med at kode kunne der måske også blive en mulighed for noget "guide" til hvordan man laver de forskellige ting. Noget brugerne evt. kunne bidrage med, samt et sted hvor man kunne læse om erfaringer med de forskellige ting. Mange af tingene "forsvinder" i forumet, ellers skal man lede vildt længe for at finde de svar man skulle bruge. Jeg ved godt det tager tid at lave og er også kun forslag til forbedringer.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Galleri forbedringer

Indlæg af Ulrik »

Mike, tænker du på noget artikel database med mulighed for både at smide billeder og beskrivelse?
MvH Ulrik©
Mike N
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Galleri forbedringer

Indlæg af Mike N »

Det jeg tænkte på var noget med hvis nogen har lavet noget smart og gerne ville dele ud af erfaringerne. Der har været en del snak om hvordan man kan lave noget styrring omkring ladeventilen.

Det kan være tips omkring hvordan man laver et røgrør i en isokern osv. Ting der omhandler de ting vi snakker om på forumet. De mere basale og ofte diskuterede emner.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Galleri forbedringer

Indlæg af Bigfoot »

Mike N » 12 Oct 2011, 12:21 skrev:Det jeg tænkte på var noget med hvis nogen har lavet noget smart og gerne ville dele ud af erfaringerne. Der har været en del snak om hvordan man kan lave noget styrring omkring ladeventilen.

Det kan være tips omkring hvordan man laver et røgrør i en isokern osv. Ting der omhandler de ting vi snakker om på forumet. De mere basale og ofte diskuterede emner.
tænker du ligesom det her???
http://www.opelpower.dk/guides/

Da er det brugerne selv, som laver de guides i de respektive programmer, og så ligger man dem op på siden....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Mike N
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 257
Tilmeldt: 17 jan 2011 22:51
Mit fyr: Twin Heat M20i 700l ´10
Areal: 110
Brændsel: Træ + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Geografisk sted: Møldrup

Galleri forbedringer

Indlæg af Mike N »

Lige nødagtigt sådan, det er også mig der lavede det den gang jeg studerede :-)
Det er en nem og god måde at lave det på også lige som galleriet er lavet. Overskueligt og brugervenligt.

Besvar