Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nået der virker... findes det

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Nået der virker... findes det

Indlæg af Tom_AT » 09 okt 2011 20:09

martin81 » 09 Oct 2011, 16:58 skrev:oki har godt set ham søren dukke op et par gange herinde:) synes bare jeg så 3 til 4 uger leveringstid så hvad gør jeg lige imellem tiden det gamle lort virke ikke og der er kulde på vej så det er lidt af en haster:(

De 30000,- du nævner, er det med installation af en smed? for så skal du ikke regne med at få meget fyr sat op.

Det er næsten bedre du selv sætter dig ind i hvordan det skal sættes op, og så gør det selv. Det er ikke specielt svært.

Hvis du ikke kan vente de 3-4 uger kan du jo evt se om andre har det på lager. Du kan evt prøve at kontakte www.venton.dk


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Nået der virker... findes det

Indlæg af hahomi » 09 okt 2011 20:56

Tom_AT » 09 Oct 2011, 20:09 skrev:
De 30000,- du nævner, er det med installation af en smed? for så skal du ikke regne med at få meget fyr sat op.

Det er næsten bedre du selv sætter dig ind i hvordan det skal sættes op, og så gør det selv. Det er ikke specielt svært.

Hvis du ikke kan vente de 3-4 uger kan du jo evt se om andre har det på lager. Du kan evt prøve at kontakte http://www.venton.dk
Hej Tom

Køber han et BioMax 16, er der rigelig til at bruge en smed og så er der endda til at få købt de første piller, men nu er BioMax jo selvfølgelig heller ikke et rigtigt fyr i din verden :wink:
Vælg dine kampe med omhu.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Nået der virker... findes det

Indlæg af Tom_AT » 09 okt 2011 23:05

Hehe, jo altså. Jeg har som sådan ikke noget imod Biomax. Kender intet til det. Men jeg noget imod VVS eksperten som sælger det, synes det er en skodbiks, og handler der aldrig nogensinde igen.

Og jo, du har da måske nok fat i noget. Ville til enhver tid vælge Scotte frem for Biomax :-)
Men jeg kender slet ikke nok til Biomax til at kunne udtale mig om det. Men vi har vel alle personlige præferencer.

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Nået der virker... findes det

Indlæg af hahomi » 09 okt 2011 23:26

Må indrømme jeg ikke holder mig for god til at handle der ligesom jeg ikke holder mig for god til at købe benzin hos Haahr og gå i Jem & Fix blandt andre.
Jeg mener bare, var det ikke for ovenstående firmaer, ville de gamle etablerede stadigvæk side og skumme fløden. Jeg kan da godt forstå etablerede smedemestre og vvs folk, har gjort alt for give VVS experten et dårligt image. De har jo tjent styrtende på fitings og andre gode sager. Skal man f.eks. have et nyt blandingsbatteri hos et traditionelt VVS firma, kommer man jo til at betale styrtende for det i.f.t. andre steder på nettet.
Jeg kan måske godt medgive, at det ikke er alle produkter, der er billige på mere end en måde, hverken hos Jem & Fix eller hos VVS experten.
I sidste uge købte jeg en Fiskars skovl hos Jem & Fix til 180 kr.. Den nøjagtig samme skovl kostede godt 100 kr mere hos FOG byggemarked.
Tror alle i gør det sellv folk, har meget at takke firmaer som disse for.
Vælg dine kampe med omhu.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Nået der virker... findes det

Indlæg af Tom_AT » 09 okt 2011 23:41

hahomi » 09 Oct 2011, 23:26 skrev:Må indrømme jeg ikke holder mig for god til at handle der ligesom jeg ikke holder mig for god til at købe benzin hos Haahr og gå i Jem & Fix blandt andre.
Jeg mener bare, var det ikke for ovenstående firmaer, ville de gamle etablerede stadigvæk side og skumme fløden. Jeg kan da godt forstå etablerede smedemestre og vvs folk, har gjort alt for give VVS experten et dårligt image. De har jo tjent styrtende på fitings og andre gode sager. Skal man f.eks. have et nyt blandingsbatteri hos et traditionelt VVS firma, kommer man jo til at betale styrtende for det i.f.t. andre steder på nettet.
Jeg kan måske godt medgive, at det ikke er alle produkter, der er billige på mere end en måde, hverken hos Jem & Fix eller hos VVS experten.
I sidste uge købte jeg en Fiskars skovl hos Jem & Fix til 180 kr.. Den nøjagtig samme skovl kostede godt 100 kr mere hos FOG byggemarked.
Tror alle i gør det sellv folk, har meget at takke firmaer som disse for.
huh.. Hvad i alverden snakker du om ? Tror du bevæger dig lidt ud på et sidespor. Hvorfor snakker du om benzin hos haahr og Jem&Fix?

Jeg handler ikke hos VVS eksperten da jeg synes de leverer en umådelig dårlig service og sælger dårlige produkter dyrt. Hvorfor købe billigt lort hos VVS-eksperten når man kan handle billigt kram hos fx Venton.dk eller dvcenter.dk begge steder har jeg fået umådelig meget bedre service end hos vvs-eksperten, og til bedre priser. Og ja, indrømmet, har kun handlet 3-4 stk fittings hos VVs-eksperten.

Jeg er selv meget prisbevidst, men endnu mere kvalitetsbevidst. Kunne ALDRIG drømme om at købe noget at det billige skrammelværktøj de sælger i fx Jem&Fix eller harald nyborg. Okay på nær en billig hæfteklammepistol til trykluft jeg kun skulle bruge 1 gang.

Og jeg forstår slet ikke hvorfor du pludselig blander blander "etablerede" vvs/smedie firmaer ind i billedet. Det har jo intet med sagen at gøre. Som jeg netop har skrevet findes der online butikker med langt bedre service, og mindst ligeså fornuftige priser.


Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Nået der virker... findes det

Indlæg af hahomi » 10 okt 2011 10:21

huh.. Hvad i alverden snakker du om ? Tror du bevæger dig lidt ud på et sidespor. Hvorfor snakker du om benzin hos haahr og Jem&Fix?
Jeg bragte dem på banen, fordi jeg syntes, måske ikke lige dig, der er en tendens til, at "man" her mener, det er underlødigt, at købe hos discount firmaer.
Jeg handler ikke hos VVS eksperten da jeg synes de leverer en umådelig dårlig service og sælger dårlige produkter dyrt. Hvorfor købe billigt lort hos VVS-eksperten når man kan handle billigt kram hos fx Venton.dk eller dvcenter.dk begge steder har jeg fået umådelig meget bedre service end hos vvs-eksperten, og til bedre priser. Og ja, indrømmet, har kun handlet 3-4 stk fittings hos VVs-eksperten.
Jeg er selv meget prisbevidst, men endnu mere kvalitetsbevidst. Kunne ALDRIG drømme om at købe noget at det billige skrammelværktøj de sælger i fx Jem&Fix eller harald nyborg. Okay på nær en billig hæfteklammepistol til trykluft jeg kun skulle bruge 1 gang.
Jeg køber da også kvalitetsvarer, der hvor de er billigst, bl.a. en Fiskars skovl der kun koster 2/3 af hvad den koster hos de "tungere" byggemarkeder, eller gipsplader, der væsentlig billigere i Jem&Fix eller et Damixa blandingsbatteri hos VVS experten. De alternative varer de også udbyder skal man da nok vurdere en extra gang, men derfra til at sige, det bare er noget billigt bras er der temmelig langt.
Og jeg forstår slet ikke hvorfor du pludselig blander blander "etablerede" vvs/smedie firmaer ind i billedet. Det har jo intet med sagen at gøre. Som jeg netop har skrevet findes der online butikker med langt bedre service, og mindst ligeså fornuftige priser.
Dem bragte jeg på banene, fordi man netop fra den kant for en nedværdigelse af produkterne fra de billige internet udbydere, herunder de af dig nævnte firmaer. Den var ikke rettet mod dig, men mere en generel betragtning over hvad der er gængs opfattelse blandt mange. De "gamle" VVS firmaer smedjer har selvfølgelig en faglighed, som vi andre dødlige ikke har, men jeg syntes nu også den bliver overspillet af og til.

Ked af jeg fik brag dit pis i kog :wink:
Vælg dine kampe med omhu.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Nået der virker... findes det

Indlæg af Tom_AT » 10 okt 2011 10:23

Pis i kog er nok så meget sagt. Synes bare du gik lidt fra den ene yderlighed til den anden. Men fair nok. Vi behøver jo heller ikke alle have nøjagtig samme anskuelse af tingene :-)


Besvar