Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bank skifte.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Bank skifte.

Indlæg af Havmand » 09 okt 2011 10:31

Fer » 09 Oct 2011, 08:57 skrev:Høh... ikke at jeg havde de store tanker om bank skifte. Men idag melder vores bank at de overtages af finansiel stabilitet... bum bum..
Ja Bye Bye Max Bank...

Jeg har Sparlolland og er ganske godt tilfreds - Flyttede selv fra Danske Bank for 4 år siden.
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Bank skifte.

Indlæg af Landlyst » 09 okt 2011 11:17

Bank skifte er desværre ikke noget man bare lige kan gøre da der sommetider kigges lidt for meget på tal...

Havde selv i gamle dage andelsbanken-unibank-nordea, mine lokal rådgiver da jeg var ung, skulle satme (undskyld sproget) ha haft et los i røven... De rådgav ikke de solgte bare... Da jeg så mødte min kone havde hun også nordea, men en rådgiver som hun har haft i mange år og som delondelynme havde styr på sagerne og kunne skrue den rigtige løsning sammen :great: , hende havde vi så indtil for et årstidsiden hvor hun så fik en højere stilling i nordea (suk), men hun fandt en ny til os i viborg hvor vi nu høre til som skulle være stabil og fornuftig... Det var hun også, det fungerede også godt, menmen hun fik også nyt job efter et ½ års tid... Og så nu har vi en eller anden knægt vi ikke har mødt eller hørt til...

Da det skete ville vi prøve at skifte, men da var vi begge på dagpenge, sidder med hus og to biler og to børn, og det kan vi faktisk godt side med, vi har ikke meget at gøre med men det ka gå... Men nejnej vores rådighedsbeløb er ikke stort nok til at man kunne skifte... Tror faktisk de mente man skulle have 12000kr i rådighedsbeløb :shock: Altså når benzin og mad og alt var betalt.... :evil: Man ska sgu da hede rockerfeller så....

Men sammen med vi ville skifte, ville de lave en ejendomsvudering og den var vi sgu ikke enige om... En ung bymægler på landet... icon_cheesygrin.gif Men tror vi skal til at prøve igen, har nu fast arbejde og håber fruen også meget snart får det, så tror jeg godt nok det heder byebye nordea...
Men ikke sikkert det bliver let, har lige et tag der SKAL fornyes næste år... (er der nogle der vil købe eternit smuller så sig endeligt til... :cry: )

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3397
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 295 gange
Modtaget likes: 367 gange

Bank skifte.

Indlæg af pelle » 09 okt 2011 11:39

Da det skete ville vi prøve at skifte, men da var vi begge på dagpenge, sidder med hus og to biler og to børn, og det kan vi faktisk godt side med, vi har ikke meget at gøre med men det ka gå... Men nejnej vores rådighedsbeløb er ikke stort nok til at man kunne skifte... Tror faktisk de mente man skulle have 12000kr i rådighedsbeløb :shock: Altså når benzin og mad og alt var betalt.... :evil: Man ska sgu da hede rockerfeller så....

Ja, de har godtnok meget med "tommelfinger regler" :( Om man skal have så og så meget tilbage at leve af efter det faste er betalt. At den person der sidder overfor bank rådgiveren rent faktisk kan leve på en sten og ikke lige passer ind i den tommelfingerregel. ja. det er de da ligeglade med.

Bigfood.. Nr. nebel sparekasse. Det er den bedste og billigste bank i dk. Det er den ofte bleven kåret til..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

Bank skifte.

Indlæg af hahomi » 09 okt 2011 11:44

pelle » 08 Oct 2011, 17:47 skrev:Jeg har også andelskassen. Og er egentlig godt tilfreds med den. Selv om de går lidt med både livrem og seler :)

Det er da bare med at få skiftet bank, hvis man er utilfreds. Det der med at være en trofast kunde overfor banker, er det ikke efterhånden noget der hører fortiden til. Det kan godt betale sig at undersøge markedet lidt.
Den nye bank sørger for at få det hele flyttet over fra den gamle bank. Og nej. det skal ikke være sådan at en bank bare tager en for en selvfølge. Så er der altså andre skorstene der ryger..
Ser ud til at det er godt at bruge begge dele for tiden. Nok godt nok, at have en bank, der er lidt forsigtig.
Vælg dine kampe med omhu.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Bank skifte.

Indlæg af Landlyst » 09 okt 2011 14:00

Ja, de har godtnok meget med "tommelfinger regler" Om man skal have så og så meget tilbage at leve af efter det faste er betalt. At den person der sidder overfor bank rådgiveren rent faktisk kan leve på en sten og ikke lige passer ind i den tommelfingerregel. ja. det er de da ligeglade med.

Bigfood.. Nr. nebel sparekasse. Det er den bedste og billigste bank i dk. Det er den ofte bleven kåret til..

pelle er Offline

Supporter Indlæg: 1273Tilmeldt: 21 feb 2008 19:05
Ja de skide tommefingere vender forkert mange gange... Men den gamle vi havde vidste godt at vi ikke skulle bruge mange penge for at leve og når man så skulle ha en ny bil (altså ny for os og gammel for andre) så var det bare at ringe og sige man skulle bruge så meget og vupti så kørte man dankortet igennem og så var det hele iorden og man havde gode renter og det hele hang godt sammen...

Nr. Nebel... Det er godt nol lidt langt væk... fra viborg... :shock: men vi må jo søge markdede gemmen her omkring... Men ja man skal da nok lige passe lidt på hvem man vælger, meeeen skidt for skulle der komme et krak og gælden forsvinde, så ka jeg da godt leve med det.... 8) :great:


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5464
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 402 gange
Modtaget likes: 420 gange

Bank skifte.

Indlæg af triumph » 09 okt 2011 14:56

Vi har været hele raden rundt, for at prøve og skifte bank. Vi har Danske Bank pt. men er træt af at man hele tiden skal ned og kjejle for at få nogen ordenlige forhold. Vi prøvede stortset alle banker, men da vi skylder ca 2 millioner i vores hus, der kun er 1,5 milioner værd, så står bankerne ikke ligefrem i kø. Vi kunne dog få MEGET bedre vilkår i Nordea, end i danske bank. Og så er der den fordel, at hos Nordea, der koster det det det koster, dvs at en kassekredit har en rente på X procent. Ikke som hos danske bank, hvor en betaler 6 % og en anden 12%.
Det endte dog med at vi blev hos danske bank, da en nyvudering af vores hus ville gøre at vi skulle financere 300.000 kr på et alm banklån istedet for på realkrediten

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Bank skifte.

Indlæg af thy » 09 okt 2011 17:31

Nordea aldrig bøvl så...bliver der nok

for 5-6år siden købte jeg og konen hus uden klink på lommen og jeg var sygemeldt...så en go rådgiver er guld..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Givet likes: 3 gange

Bank skifte.

Indlæg af CRHansen » 09 okt 2011 17:39

HEHE bigfoot tænkte nok det var sydbank du havde haft, har oplevet nøjagtig det samme da jeg flyttede sammen med min kærste. Da de fandt ud af hun var ved at skift til min bank ville de da også gerne give hende et rigtig godt tilbud. 0,5% mindre i rente. Ja vildt hun kunne spare 5% ved at skifte til min bank. Sydbank er efter min mening nogen fusker.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Bank skifte.

Indlæg af Landlyst » 09 okt 2011 20:14

af thy » i dag 17:31

Nordea aldrig bøvl så...bliver der nok

for 5-6år siden købte jeg og konen hus uden klink på lommen og jeg var sygemeldt...så en go rådgiver er guld..
Lige nøjagtigt... Havde vores gamle rådgiver da bare skiftet bank i stedet for at stige op af... SÅ hvade vi fulgt med over i den nye bank... uanset hvad den så hed... icon_cheesygrin.gif

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Bank skifte.

Indlæg af Flemmingth » 09 okt 2011 21:18

Jeg skiftede for ca. 20 år siden fra Danske Bank pga.deres rente- og gebyrpolitik og deres generelle kundefjendskhed. Valget faldt på den lokale Andelskasse og den har jeg altid været meget tilfreds med.
Sidste år lukkede de imidlertid den filial jeg frekventerede,og så skiftede jeg til Frøs Herreds Sparekasse.
Og hvorfor se lige Frøs, i stedet for en anden Andelskasse filial.
Fordi:
Flere gange havde jeg bemæket Kurt Jensen, direktør i Frøs, fremføre god moderne konservativ bankpolitik (låner gerne penge ud til rimelig rente, spreder risici og holder sig fra store spekulative lånere, sørger for god solvens og er meget kundevenlige).
Og så ligger filialen strategisk rigtigt. Der er gå-afstand til Silvan, Bauhaus, Harald Nyborg, Bilka, Steff Byg, El-Giganten og diverse andre gode steder icon_cheesygrin.gif
Må sige at Frøs har IKKE skuffet mig. De har klaret hvad jeg har haft behov for, med smil og imødekommenhed. Og ringer man til dem, kommer man til at tale med et venligt og hjælpsomt rigtigt menneske :P
Kunne måske få vore financielle sager ordnet lidt billigere andre steder (har ikke checket), men jeg føler mig sikker og godt tilpas med Frøs, og så længe jeg gør det, tjahh - så bli'r jeg der.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Besvar