Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Trådløst interface

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
RasmusFynbo
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 181
Tilmeldt: 30 okt 2010 17:24
Mit fyr: Scotte 10kw, Black Star
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2670
Geografisk sted: Greve, Storkøbenhavn
Kontakt:

Trådløst interface

Indlæg af RasmusFynbo » 06 okt 2011 10:15

Jeg har kigget på et trådløst interface. Er der nogen der ved hvor langt signalet rækker? Der er vel en 30 meter (max) mellem fyr og min computer..
Mvh Rasms


levi

Trådløst interface

Indlæg af levi » 06 okt 2011 20:01

Jeg har også ca. 30 meter trådløst, - ingen problemer hos mig :great:

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Trådløst interface

Indlæg af Flemmingth » 06 okt 2011 20:50

Nedenstående er hvad der står i min instruktionsbog for D-Link DIR-635. Bemærk specielt afsnit 2. Det gør sig gældende her hos mig. Jeg har været nødt til at trække kabel i skunk og oprette access point (ud over selve routeren) for at få dækning i hele husets 1. sal.

Wireless Installation Considerations
The D-Link wireless router lets you access your network using a wireless connection from virtually anywhere within the operating range of your wireless network. Keep in mind, however, that the number, thickness and location of walls, ceilings, or other objects that the wireless signals must pass through, may limit the range. Typical ranges vary depending on the types of materials and background RF (radio frequency) noise in your home or business. The key to maximizing wireless range is to follow these basic guidelines:
1. Keep the number of walls and ceilings between the D-Link router and other network devices to a minimum - each wall or ceiling can reduce your adapter’s range from 3-90 feet (1-30 meters.) Position your devices so that the number of walls or ceilings is minimized.
2. Be aware of the direct line between network devices. A wall that is 1.5 feet thick (.5 meters), at a
45-degree angle appears to be almost 3 feet (1 meter) thick. At a 2-degree angle it looks over 42 feet (14 meters) thick! Position devices so that the signal will travel straight through a wall or ceiling (instead of at an angle) for better reception.
3. A solid metal door or aluminum studs may have a negative effect on range. Try to position access points, wireless routers, and computers so that the signal passes through drywall or open doorways. Materials and objects such as glass, steel, metal, walls with insulation, water (fish tanks), mirrors, file cabinets, brick, and concrete will degrade your wireless signal.
4. Keep your product away (at least 3-6 feet or 1-2 meters) from electrical devices or appliances that generate RF noise.
5. If you are using 2.4GHz cordless phones or X-10 (wireless products such as ceiling fans, lights, and home security systems), your wireless connection may degrade dramatically or drop completely. Make sure your 2.4GHz phone base is as far away from your wireless devices as possible. The base transmits a signal even if the phone in not in use.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

levi

Trådløst interface

Indlæg af levi » 06 okt 2011 20:52

Flemmingth » 06 Oct 2011, 20:50 skrev:Nedenstående er hvad der står i min instruktionsbog for D-Link DIR-635. Bemærk specielt afsnit 2. Det gør sig gældende her hos mig. Jeg har været nødt til at trække kabel i skunk og oprette access point (ud over selve routeren) for at få dækning i hele husets 1. sal.

Wireless Installation Considerations
The D-Link wireless router lets you access your network using a wireless connection from virtually anywhere within the operating range of your wireless network. Keep in mind, however, that the number, thickness and location of walls, ceilings, or other objects that the wireless signals must pass through, may limit the range. Typical ranges vary depending on the types of materials and background RF (radio frequency) noise in your home or business. The key to maximizing wireless range is to follow these basic guidelines:
1. Keep the number of walls and ceilings between the D-Link router and other network devices to a minimum - each wall or ceiling can reduce your adapter’s range from 3-90 feet (1-30 meters.) Position your devices so that the number of walls or ceilings is minimized.
2. Be aware of the direct line between network devices. A wall that is 1.5 feet thick (.5 meters), at a
45-degree angle appears to be almost 3 feet (1 meter) thick. At a 2-degree angle it looks over 42 feet (14 meters) thick! Position devices so that the signal will travel straight through a wall or ceiling (instead of at an angle) for better reception.
3. A solid metal door or aluminum studs may have a negative effect on range. Try to position access points, wireless routers, and computers so that the signal passes through drywall or open doorways. Materials and objects such as glass, steel, metal, walls with insulation, water (fish tanks), mirrors, file cabinets, brick, and concrete will degrade your wireless signal.
4. Keep your product away (at least 3-6 feet or 1-2 meters) from electrical devices or appliances that generate RF noise.
5. If you are using 2.4GHz cordless phones or X-10 (wireless products such as ceiling fans, lights, and home security systems), your wireless connection may degrade dramatically or drop completely. Make sure your 2.4GHz phone base is as far away from your wireless devices as possible. The base transmits a signal even if the phone in not in use.
Gå ud til din skorsten og nus lidt omkring den :great: icon_cheesygrin.gif

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Trådløst interface

Indlæg af snubbi » 06 okt 2011 21:44

levi
er du ikke lidt hård ved han, det er tungt at lave en skorsten


levi

Trådløst interface

Indlæg af levi » 06 okt 2011 21:49

snubbi » 06 Oct 2011, 21:44 skrev:levi
er du ikke lidt hård ved han, det er tungt at lave en skorsten
Han er jyde, - han er vant til at slæbe :great:

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Trådløst interface

Indlæg af Flemmingth » 06 okt 2011 21:51

Jeg troede denne tråd handlede om TRÅDLØST INTERFACE.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

levi

Trådløst interface

Indlæg af levi » 06 okt 2011 21:52

Flemmingth » 06 Oct 2011, 21:51 skrev:Jeg troede denne tråd handlede om TRÅDLØST INTERFACE.
Det gør den også :great: icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
lordsofcolours
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21 aug 2010 21:04
Mit fyr: Black Star 30-JSH Brænder-TM3006 styring
Areal: 183 m2 + 160 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Geografisk sted: Midtsjælland

Trådløst interface

Indlæg af lordsofcolours » 07 okt 2011 08:58

Til RasmusFynbo.

Jeg bruger selv dette modem, jeg har 48 meter mellem enhederne gennem flere mure, og det virker perfekt.

http://www.a2s.pl/en/atc-863-s1-p-3783.html

Husk du skal bruge to enheder samt to antenner, ialt ca 100 Euro
EN GANG PÅ PILLER, ALTID PÅ PILLER

Brugeravatar
RasmusFynbo
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 181
Tilmeldt: 30 okt 2010 17:24
Mit fyr: Scotte 10kw, Black Star
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2670
Geografisk sted: Greve, Storkøbenhavn
Kontakt:

Trådløst interface

Indlæg af RasmusFynbo » 12 okt 2011 21:43

Tak for kommentarene..
Jeg skrev også til leverandøren af softwaren, og de svarede at de nok var problematisk på den afstand, men hvis det kan lade sig gøre på 48 meters afstand gennem to mure, så burde det være fint her hos os.


Besvar