Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Spørgsmål vedr. Reka Stokerfyr
Besvar
Robert_it
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14 jan 2011 21:33

Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Indlæg af Robert_it » 11 jun 2011 17:54

Enkelt spørgsmål..

Hvis en HKRST-FSK10N kun skal lave varmt vand til en eller to personer om dagen i sommerperioden vil den så kunne fungerer en hel sommer? Går stærkt ud fra at man skal skifte sin "besværlige" brændsel ud med piller / tør flis?

Jeg behøver ingen forklaringer om at effektiviteten falder eller om det er økonomisk rentabelt bare om det fungerer?

Nogen der har erfaring??

Robert


snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Indlæg af snubbi » 12 jun 2011 00:02

du skal nok have lidt mere forbrug end kun vandvarmer , lidt gulvvarme hjælpe du skal nok have et min.forbrug på 1til1,5 kw så lidt tørt flis det er med til sænke ydelsen på kedelen sådan gør jeg på min baxi

Robert_it
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14 jan 2011 21:33

Re: Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Indlæg af Robert_it » 13 jun 2011 22:58

Hej Snubbi,

Mange tak for dit svar, jeg kunne dog godt tænke mig at der var en enkelt eller to REKA brugere der kom på banen og gav deres input??
Den har jo et helt anderledes forbrændings kammer. ville være dejligt hvis den bare kunne smide 6 1/2 pille hvert 10'ende minut der bare ligger og ulmer :-) Selv om jeg godt ved at man så ikke får noget for de 936 stk. piller der så er brændt :|

Roberto

levi

Re: Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Indlæg af levi » 13 jun 2011 23:07

Robert_it » 13 Jun 2011, 22:58 skrev:Hej Snubbi,

Mange tak for dit svar, jeg kunne dog godt tænke mig at der var en enkelt eller to REKA brugere der kom på banen og gav deres input??
Den har jo et helt anderledes forbrændings kammer. ville være dejligt hvis den bare kunne smide 6 1/2 pille hvert 10'ende minut der bare ligger og ulmer :-) Selv om jeg godt ved at man så ikke får noget for de 936 stk. piller der så er brændt :|

Roberto
Prøv at skriv en besked til brugeren "soeglimt" - han har en Reka magen til din, - så vidt jeg husker har han en Scotte ved siden af til sommerdrift, - men jeg kan huske forkert :great:

Robert_it
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 14 jan 2011 21:33

Re: Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Indlæg af Robert_it » 13 jun 2011 23:23

Hej Levi,

Jeg er lige vidt :cry:
Jeg kan nemlig IKKE finde en bruger ved navn soeglimt????? Er du sikke på at det er stavet rigtigt? har brugt forummets søgemaskine og der findes ikke nogen ved det navn? Ellers også tak for hjælpen til dig..

Roberto


levi

Re: Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Indlæg af levi » 14 jun 2011 00:05

Robert_it » 13 Jun 2011, 23:23 skrev:Hej Levi,

Jeg er lige vidt :cry:
Jeg kan nemlig IKKE finde en bruger ved navn soeglimt????? Er du sikke på at det er stavet rigtigt? har brugt forummets søgemaskine og der findes ikke nogen ved det navn? Ellers også tak for hjælpen til dig..

Roberto
2 sek :)


Fiahgt
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26 aug 2008 11:37
Mit fyr: Reka HKRST 10
Areal: 146
Brændsel: Helst det er er gratis
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Årligt forbrug: Ukendt
Geografisk sted: Nibe

Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Indlæg af Fiahgt » 04 okt 2011 14:46

JA det kan den min kører bare på det varme vand om sommeren. Jeg lukker dog ikke for gulvvarme eller noget som helst. Men det kan lige gå an uden den soder helt til sommeren over. Men den er lidt ked af at køre på den måde. Jeg har ikke holdt øje med forbruget sommern over men tror nu ikke det kan svare sig. Men jeg er jo bare doven anlagt.

hansjensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:24
Mit fyr: REKA HKRST/V-FSK20
Areal: 450 m2
Brændsel: Flis
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Årligt forbrug: 14 ton
Geografisk sted: Als

Kan en HKRST-FSK10N kører uden forbrug?

Indlæg af hansjensen » 04 okt 2011 15:58

Sæt et solanlæg op til sommerforbrug. Har haft et i 11 år. Der er intet arbejde eller forbrug med det.
Har selv en HKRST/V-FSK20. Den står stille hele sommerhalvåret.


Besvar