Hej Bill..
Lyder noget underligt at dit fyr brænder udså længe det bare er på sommerdrift.
I min verden burde fyret jo ret hurtigt komme på 100% ydelse. Og blive der.
Vi har hen over sommeren ikke kunne nøjes med en opstart.
Vores bio18 har kørt 2 timer om morgenen, og 1½ time optil kl 16.00.. Det har stort set kunne give os vand 24/7 med mindre vi begge går i bad lige efter hinanden..
Pga. det uendelige regnvejr (forholdsvis lave temperature) har jeg nu sat driften op til 3 gange i døgnet af 2 timers varighed. Med start hhv. kl 04, 13, og 19.. Der efter er der varmt vand i ca 3 timer. Men nu er vores radiatore så åbent for at give os lidt varme.
Mine indstillinger er her på sommermode :
Kedeltemp 63
brændsel 0,60 kh
luft 100%
tændbrændsel 15sek
renseblæs 30 sec
rensetid 35min
rensehastighed 100%
Det har kørt uden problemer her i sommers, men havde dog nogen problemer med det inden det gik på sommerindstillinger.
Men nok om mig...
Uden at være klog på dette område (har ejet et pille fyr i et ½ år. Vil jeg tro at der er noget galt med pausefyringen, for hvis ydelsen falder som den skal når den ønskede kedeltemp, MEN temperaturen blir ved med at stige tror jeg det er der fejlen ligger. Så når fyret når plus 80 grader slår overkognings sikringen fra.. (Bare en ide..)
Hvis fyret kun når at banke sig op på plus 80 grader og går ud, kunne det måske tyde på det ikke kan komme af med varmen, kører din cirkulationspumpe (nok)??
Igen, jeg er også lidt ny ud i dette. Men mon ikke nogen af de andre kloge hoveder byder ind med deres visdom??
Go Weekend
Mvh Krede. / Kristian