De må ikke omlade dem i DK.... når det er tyske varer, så skal de køres direkte til dig. Ellers skal der svares dansk moms og afgift af ladningen.
Men hvis du kan få det samme produkt, ved en dansk leverandør, hvorfor så bøvle med at hente dem i DE?
Men ca 110 kr pr tons, leveret, på sjælland, det er billigt.
Jeg skal give 178kr inkl moms, pr palle, hvis jeg skal have dem leveret her ved mig, af en lokal vognmand. Men han skal jo så også til tyskland og hente dem.
Tager jeg fragtberegneren på lavepriser.dk's hjemmeside, så skal jeg give 3500 for at få et komplet læs leveret her ved mig. Og det er lige ovenfor E20 i Jylland.
Men vi er også igang med at finde ud af alternativer, f.eks ved køb over 3 paller ved stampemøllens danske afdeling, så får man dem leveret fragtfrit. Dog med 100 kr ekstra pr palle, hvis det er til sjælland....
Vi har også fundet ud af, at dansk træmel kan levere til os, til en rigtig god pris, og det ligger på den anden side af hovedvejen her, så det vil naboen gerne hente med sin traktor og vogn..... den fragt kan klares over en kold bajer....
Så i år, da tror jeg godt man kan kigge lidt på de lokale afdelinger, hva de evt kan levere til, for der er kommet mere fokus på det danske marked nu.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.