Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS-Eksperten

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

VVS-Eksperten

Indlæg af Tom_AT » 13 sep 2011 15:18

Var for første og sidste gang en smut i VVS-Eksperten i Randers da jeg lige stod og manglede 3 stk fittings.

Bevares, de var da billige fandt jeg ud af. Men sikke da en kvalitet. Gevindene er revet op nogle steder og det var lige før jeg vil kalde det besværligt at skruen disse fittings sammen med noget som helst andet, så ringe er gevindene.

Ja ja, man får hvad man betaler for. Men det er da utroligt at en butik der kalder sig VVS-eksperten sælger sådan en gang skrammel.

Ja og så så jeg de have en Viadrus (tror jeg det hedder) kedel stående. Den ligner jo noget fra en tid hvor Salamander-kedlen var moderne. Kan sådan en kedel overhovedet godkendes?

magen til skodbiks i mine øjne. Der sætter jeg sgu aldrig mine ben igen. Så hellere handle i Bauhaus til overpris eller vente 2 dage på at få sagerne fra http://www.venton.dk eller http://www.dvcenter.dk - Der ved man da det er kvalitetsprodukter.

Når det var bare lidt brok fra min side, og egentlig også et skulderklap til de netbutikker der sælger kvalitetsvarer :-)


Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

VVS-Eksperten

Indlæg af frølårsraketten » 13 sep 2011 16:34

Tom_AT » 13 Sep 2011, 15:18 skrev:Gevindene er revet op nogle steder...
Det er faktisk en fordel, hvis gevindryggen er revet op. Det får "kviefittehårene" til at sidde fast, når det snos omkring gevindet. :wink:
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

VVS-Eksperten

Indlæg af Tom_AT » 13 sep 2011 17:01

Det er bestemt ikke en fordel når det er lavet så ringe at man nærmest ikke kan samle fittings og rør fordi gevindene er skåret så dårligt.

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

VVS-Eksperten

Indlæg af mejeristen » 13 sep 2011 17:19

vil nu holde lidt med Tom, købte for et par år siden en 3-4 fittings hos vvs-eksperten i tilst. bevares gevindene var da hele, men godstykkelsen var sgu noget sølle tyndt noget, ikke som fittings af mærket +GF+, man får hvad man betaler for!!! og ikke mere!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

VVS-Eksperten

Indlæg af frølårsraketten » 13 sep 2011 17:25

Jeg er nu osse stødt på fittings fra Georg Fischer hos VVS-eksperten ;o)
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1


Brugeravatar
Allan M
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 169
Tilmeldt: 16 apr 2008 00:19
Mit fyr: Scotte 30 KW
Areal: 600 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 12 ton
Geografisk sted: Vildbjerg
Modtaget likes: 7 gange

VVS-Eksperten

Indlæg af Allan M » 13 sep 2011 21:08

Et godt eksempel på at man får hvad man betaler for.

Tror i at de de der skal være godkendte er det....? new13

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

VVS-Eksperten

Indlæg af Bigfoot » 13 sep 2011 21:15

Allan M » 13 Sep 2011, 21:08 skrev:Et godt eksempel på at man får hvad man betaler for.
det glemmer folk godt nok tit..... :roll:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

jungdal
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30 jul 2011 14:28
Mit fyr: Woody 20kW på OPOP 30kW
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9560

VVS-Eksperten

Indlæg af jungdal » 13 sep 2011 21:27

Hm ... Hvis "man får hvad man betaler for", så får man altså et bedre produkt hos den forhandler, der beregner sig en større avance på det samme produkt ... Interessant betragtning! :shock:

Folk, for hvis skarpe øje det er åbenbart, at en forretnings varer er af dårlig kvalitet, burde da straks gå et andet (dyrere) sted hen, i stedet for at handle i noget de synes er en skodforretning. icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

VVS-Eksperten

Indlæg af Havmand » 13 sep 2011 21:42

VVS-ekeperten er billige på klaok-rør, zink-tagrender og fittings ifht andre. MEN det er en anden kvalitet.
Men når man kigger på deres kedler, er de VÆSENTLIGT dyere end andre.

Jeg må beklageligvis meddele at jeg har handlet hos dem i Næstved en del, da der er lidt langt til Gørlev...

Men mit sidste besøg jeg havde hos VVS-eksp. var heller ikke noget der var at skrive hjem om. Jeg blev nærmest afvist da jeg kommenterede en KL-2 stoker de havde på Demosalg.
Jeg ytrede at den ikke var godkendt til tryk, og at jeg skulle have en Atmos gasogen. Han ville straks sælge en Orlan istedet, da den var meget meget bedre...
Så kom sagen og over- eller undertryk i kammeret, hvilket netop har fået mig til at vælge en Atmos.
- Den snedige sælger kommenterer så; Du kan da bare tilkøbe en røgsuger til Orlan...

Uden at ha' luftet at jeg havde bestilt kedlen hos DVC, undrede det mig at han afviste mig. De forhandler også Atmos, men ville åbentbart ikke sælge til mig (jeg havde nu heller ikke givet 1700,- mere hos dem - Endda før DVC-rabatten)
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

VVS-Eksperten

Indlæg af Bigfoot » 13 sep 2011 21:45

jungdal » 13 Sep 2011, 21:27 skrev:Hm ... Hvis "man får hvad man betaler for", så får man altså et bedre produkt hos den forhandler, der beregner sig en større avance på det samme produkt ... Interessant betragtning! :shock:

Folk, for hvis skarpe øje det er åbenbart, at en forretnings varer er af dårlig kvalitet, burde da straks gå et andet (dyrere) sted hen, i stedet for at handle i noget de synes er en skodforretning. icon_cheesygrin.gif
har vvs-eksperten nu oprettet en bruger også???? :roll:

men tag du et kig på en KL stoker, og kig så bagefter på en baxi.... er du gal en forskel. (nu var det lige en sammenligning jeg selv har gjort, da en jeg kender fik installeret sådan en KL....)
Det er blot et af eksemplerne... Meget kan da være ligeså godt, om det koster en 10'er eller en hund.... Men mange gange er der en alt for tydelig forskel på det. Og det er meget sjældent til den billiges fordel.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar