Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny C1 ejer

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Ny C1 ejer

Indlæg af sønderjyden » 06 sep 2011 15:11

Hej Forum

Jeg har skiftet mit KL.15 ud med passat c1 compact, da jeg fik denne tilbudt, til en meget fornuftig pris.
Jeg er ved at lave de indledende øvelser, til rørføring, jeg vælget at bevare mit åbne ekspension, som noget nyt vil jeg opsætte en kombi vandvarmer.
Jeg mangler en tegning på hvordan jeg udfører rørsystemet fra frem til retur, inkl. min nye passat termoshuntventil - alpa 2 pumpe - kombivandmarmer komplet inkl. alt - samt til retur ind på C 1

Som info så sidder ekspension beholderen under tagrykken, og kombi beholderen ca. 1 1/2 meter under i nærheden, for at spare plads ved fyret som er i etagen lige under.

Lidt om passaten, årg. 98 altid serviceret af en autoriseret, Epromt version 4,03, fyret ser meget flot ud overalt, har dog skiftet pakninger div. steder samt indkøbt den berømte prop til slangen til magasinet, skal den siddde før eller efter balofixen?

Jeg mangler at skifte pakningen imellem fyr & magasin, som jeg har forsået det herinde, så skal magasinet løftes i lågbeslaget, samt løftes lidt op, og herefer ud, så skulle man komme til at skifte pakningen, er der ikke noget der skal løsnes, evt. fremkubberen?

Jeg ved godt det er et lidt ældre fyr, men jeg tager chancen, det kan ikke gå være end galt, har set det køre.

Ser frem til at høre fra jer Stoker brugere.

MVH
Sønderjyden


Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Ny C1 ejer

Indlæg af Albert » 06 sep 2011 16:46

Er du sikker på der er attest til sådan en gammel svend,hvis der ikke er får du den ikke godkendt af fejeren,så tag en snak med ham før du går igang,ellers kan det jo ende i at du må pille den ned igen.

Ernst drastrup har en del diagrammer liggende her på forum over fyringsanlæg,der kan du nok finde en løsning der passer til dit anlæg.

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Ny C1 ejer

Indlæg af sønderjyden » 07 sep 2011 09:23

Hej Albert

Jeg har en prøvnings attest, og har haft skortstens fejren ude at kigge på fyret, samt rummet som den skal stå, inden jeg begyndte, at pille kl. ned, så der er ikke nogen problemer,C1 har også automatisk iltstyring som også er et lovkrav efter 2008, men tak for svar, jeg kigger om jeg kan finde noget på Ernst indlæg.

MVH
Sønderjyden

chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Ny C1 ejer

Indlæg af chopper » 10 sep 2011 21:38

Man
kan skifte pakning ud uden at tage magasin af .


Besvar