Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fra olie til (hvilket)Piller

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
mflb83
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19 jan 2011 03:17

Fra olie til (hvilket)Piller

Indlæg af mflb83 » 25 aug 2011 12:21

Hejsa.

Min kæreste og jeg købte for ca 2½ mdr siden en gammel landejendom. (1835), og da oliefyret er meget gammelt (gæt 1970) tænker vi på at skifte til pillefyr.
Men hvilket fyr skal vi vælge? jeg har efter søgen på nettet fundet ud af at vi skal bruge et fyr på ca 7-15kw, men det er det.
Jeg vil gerne have et stabilt fyr, som jeg ikke får problemer med, + jeg vil gerne hvis jeg kan fyre 1 gang i ugen eller mindre.(silo til)
Jeg har kigget ved vvs-eksperten, og fundet et biomax 16 pille fyr, nogen erfaringer???

Data på huset:
byggeår :1835
Kvm: 149 (inkl 24 på 1 sal. som består af 2 små værelser som er isoleret, resten er ikke isoleret.)
Isolering: Vi isolere loftet i løbet af efteråret, og der er 2 værelser på 1 salen. Ydervæggene er massive og kan derfor kun isoleres ved at bygge til :-( det kommer om nogle år.
Olieforbrug:eftersom vi kun har boet der i 2½ mdr er det svært at sige, men vi har et buget på 25.000kr/2500l olie.

Hvad kan anbefales, her tænker jeg også på reservedele, leverings tid på reservedele, godt fyr som ikke strejker hver mandag... ect.

De bedste hilsner Mark Baumann


Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Fra olie til (hvilket)Piller

Indlæg af Flunk » 25 aug 2011 12:33

Woody/Scotte er så lange det mest udbredte pillefyr i Danmark.
Du kan få rabat gennem Stokerpro på komplet pakke inkl montering og opstartshjælp her:
viewtopic.php?f=103&p=111229#p111229

Hvis du selv vil montere og starte op, kan du også få rabat.

Her:

viewtopic.php?f=103&t=11130


Fra rigtig mange indlæg her på siden, ved jeg at Scotten er meget pålidelig.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Fra olie til (hvilket)Piller

Indlæg af Lintz » 25 aug 2011 19:44

Som "Flunk" siger - Woddy eller Scotte, Har selv et Scotte 16 kw og er udearbejdende, så pålidlighed er noget jeg også søger. Mit fyr blev installeret i maj og har såén set ikke slået en forkert "prut" :oops: siden da. Har en 500 l pillebeholder som er rigelig stor til de 4½ dag jeg er væk. Kombiner det med et solvarmeanlæg og du er godt kørende - synes jeg.Her kan du finde en forhandlerliste http://www.nordjysk-bioenergi.dk/
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar