Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillesnegl 180cm, afkortes 25cm ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Pillesnegl 180cm, afkortes 25cm ?

Indlæg af triumph » 21 aug 2011 08:46

Lintz » 20 Aug 2011, 17:03 skrev:Ok, så er jeg med, Det er bare når jeg kigger på mit eget anlæg så er røret propfuld, Der er ikke plads til at noget kan trille nedad, men der er sikket forskel på fabrikaterne og deres snegle.
Hvis du kigger når sneglen køre, så vil du se at en del af de piller sneglen løfter, ryger ind i midten, og kører nedad.
Det er i sig selv ikke et problem, men det er et problem, at snegl ikke dossere ens. Og dossering bliver mere ensartet med rør i midten.
Det er specielt et problem med uens dossering, hvis der er smuld i piller, eller hvis piller er af uens længde.
Har lavet en afvejning af snegl 1 dag, hvor den gav 1240 g. Dagen efter gav den 950 g med samme piller.
Har også oplevet at anlæg ikke startede op pga at der ikke blev dosseret piller nok, pga der var smuld. Dette på trods af at jeg havde benyttet samme indstillinger i årevis.
Problemet med uens dosserin bliver værre, jo længere, og stejlere snegl er.


hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Pillesnegl 180cm, afkortes 25cm ?

Indlæg af hudle » 21 aug 2011 14:33

jeg har selv lavet en pilletank og den fungere super... og så har jeg afkkortet snegl og plastikrør med 15 cm... det er ingen problem.. sav et nyt hak i plastikrøret i et V og så sav metal sneglen med en nedstryger eller vinkelsliber så har du det i den længde du skal bruge... jeg har et 370 l magasin som fylder mindre end den scotte levere.. den er bare lidt højere og længere, men smallere..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Besvar