Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ønskeliste - fra brugerne

Nyheder og informationer fra Teamet
Besvar
fedtegreven
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 17 nov 2009 09:00
Mit fyr: gl hs tarm unit
Areal: 120
Brændsel: gæt efter profilnavn
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestkysten mellem ringkøbing og holstebro

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af fedtegreven » 15 aug 2011 07:08

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at det fremgik et sted hvor mange indlæg man skal lave før man kan få lov til og sende PM's, jeg er selv aktiv på andre fora hvor fx man skal have posted 20 indlæg inden man kan sætte noget til salg og ligeså blir ens første 5-10 indlæg modereret for at sikre sig mod spam, det virker rimeligt, ligesom det er fair at der her er regler omkring PM's, men jeg synes ikke det virker fair at man ikke ved hvad man skal for at kunne fx sende PM's.

Så at et konkret tal stod i reglerne ville være fint.

Ellers er jeg glad og taknemmlig for det arbejde der laves for at holde dette forum igang og også for alle de gode beretninger som folk bidrager med, det er en god inspirationskilde, men jeg har dsv ikke så meget selv at bidrage med da mit vidensniveau ikke ligger på et niveau så jeg kan bidrage med noget der ikke allerede er skrevet, men det kommer måske en dag,hvem ved..

Med venlig hilsen

Ole AKA fedtegreven


mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af mikael1960 » 15 aug 2011 08:01

Helt enig med Ole AKA fedtegreven. Jeg skrev en lang mail til Søren DVcenter og forsøgte at sende den som PB.
Næh, den går ikke... Jeg tror jeg har rundet de 20 indlæg - og jeg kan ikke hite ud af hvad der skal til.

Det er ok med dine regler, ulrik - helt ok... Men det kunne være rart at kende dem. :-)
Med venlig hilsen
mikael
Mikael

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af Ulrik » 15 aug 2011 08:58

fedtegreven » 15 Aug 2011, 07:08 skrev:Hej

Jeg kunne godt tænke mig at det fremgik et sted hvor mange indlæg man skal lave før man kan få lov til og sende PM's, jeg er selv aktiv på andre fora hvor fx man skal have posted 20 indlæg inden man kan sætte noget til salg og ligeså blir ens første 5-10 indlæg modereret for at sikre sig mod spam, det virker rimeligt, ligesom det er fair at der her er regler omkring PM's, men jeg synes ikke det virker fair at man ikke ved hvad man skal for at kunne fx sende PM's.

Så at et konkret tal stod i reglerne ville være fint.

Ellers er jeg glad og taknemmlig for det arbejde der laves for at holde dette forum igang og også for alle de gode beretninger som folk bidrager med, det er en god inspirationskilde, men jeg har dsv ikke så meget selv at bidrage med da mit vidensniveau ikke ligger på et niveau så jeg kan bidrage med noget der ikke allerede er skrevet, men det kommer måske en dag,hvem ved..

Med venlig hilsen

Ole AKA fedtegreven
Jeg kan sagtens forstå dine synspunkter.
Problemet med at offentliggøre antaller er, at vi risikerer at enkelt misbruger det ved at skrive meningsløse indlæg.
Men vi kan godt aftale at vi sætter det ind i reglerne på forsøgs basis. Så bliver I nødt til at acceptere at vi både fjerner det igen og sætter antallet op hvis det bliver misbrugt.

mikael1960 skrev:Helt enig med Ole AKA fedtegreven. Jeg skrev en lang mail til Søren DVcenter og forsøgte at sende den som PB.
Næh, den går ikke... Jeg tror jeg har rundet de 20 indlæg - og jeg kan ikke hite ud af hvad der skal til.

Det er ok med dine regler, ulrik - helt ok... Men det kunne være rart at kende dem. :-)
Med venlig hilsen
mikael
Dette handler om noget andet. Som bruger på Stoker Pro kan man vælge at andre brugere ikke kan sende PBer til en.
Dette har Levi gjort fordi han ønsker at få alle forespørgsler på sin mail så de holdes samlet.
Det er meget forståeligt. Du kan finde kontaktinfo på hans hjemmeside.
MvH Ulrik©

mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af mikael1960 » 15 aug 2011 11:46

Ok ulrik, alt forladt... Tak for info....

Jeg vil kontakte levi via deres hjemmeside..

No hard feelings, what so ever :-)

mikael
Mikael

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af Tom_AT » 15 aug 2011 21:28

Jeg kunne godt tænke mig om der kunne måske på en måde kunne oplyses lidt mere om hvordan man gebærder sig på et forum.

Alt for tit ser man nye brugere pludselig i en eksisterende tråd stiller spørgsmål der ofte kun i ringe grad har noget med tråden at gøre og hvor den nye bruger i stedet burde oprette en ny tråd.

Jeg er klar over at dette ofte er pga uvidenhed omkring hvordan man agerer på et forum. Men kunne diverse moderatorer og/eller admins enten være lidt mere synlige på forum, eller måske der blev sendt en mail ud til nye brugere med retningslinjer.


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af Ulrik » 16 aug 2011 08:14

Du har en pointe Tom men jeg ser "kampen" som tabt.
Under 1% af vores nye brugere læser reglerne. Jeg må indrømme at jeg heller ikke gør det når jeg tilmelder mig en ny side :oops:

Men derfor kan vi redaktører godt blive bedre til at dele emnerne op og det kan I brugere hjælpe os med.
Hvis der skrives i et emne og brugeren burde have oprettet et nyt emne, så anmeld emnet og skriv i anmeldelsen hvad det drejer sig om.
Derudover kan vi prøve at tilføje denne vejledning i den mail som sendes til brugerne ved tilmelding.
Det føjer jeg til listen.
MvH Ulrik©

mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af mikael1960 » 16 aug 2011 08:36

Jeg er faktisk enig med tom i at der indimellem oprettes indlæg i forkerte tråde.
Det har jeg sandelig selv gjort.

For mit vedkommende skyldes det at jeg er ny her i forum.
Løsningen på dette, tror jeg dog ikke ligger i flere regler, for som ulrik skriver, dem er der ganske få der læser, når det drejer sig om netop dette emne.

Jeg tror at det ville være bedre hvis vi kunne hjælpe hinanden med, på ganske høflig vis, at orientere om, at der findes et forum til det ønskede formål.
Hvis den høflige hjælper samtidig angiver et link - eller et forum navn, så kan indlægsopretteren selv skrive i det rigtige forum, og bagefter angive i det oprindelige (forkert placerede) indlæg, at indholdet er flyttet og hvortil.
Alternativt... kan man vel bede moderator om hjælp ?

Jeg ville personligt være glad for at få den slags venlige assistance. Husk, at indlæggene skrives for at få dialog. Ikke for at genere hverken de øvrige forum læsere, eller moderator.

mikael.
Mikael

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af Ulrik » 17 aug 2011 11:49

I må lige have tålmodighed med denne.
Der bliver tilføjet en veledning til hvordan der skrives indlæg og hvor her: bruger.php
Men det bliver en del af et større projekt der går ud på at gøre portalen mere simpel.
Det er alt for meget information på den portal. Meget af det kan med fordel flyttes til undersider men med adgang fra portalen.

Derudover vil der blive linket til bruger guiden i de velkomst mails der sendes ud.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Forhandler-link

Indlæg af Lintz » 21 aug 2011 15:49

Sidder og læser brugernes erfarninger med træpille forhandlerer, intressant læsning - men kunne godt bruge et link til deres hjemmeside, under hver enkelt forhandler så man kan springe direkte til dem man synes om.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Ønskeliste - fra brugerne

Indlæg af Ulrik » 21 aug 2011 16:19

Det skriver jeg lige på listen Lintz
MvH Ulrik©


Besvar