Hej alle
Er der nogen der ved om det er et dårligt tegn at lufthullet/glughullet på frontlågen af en Baxi 1,5 multiheat er helt forbrændt / ikke længere har maling og er meget sodsort omkring hullet.
Er det tegn på specielt dårlig eller for hård fyring ?
Glughullet skal grundlæggende ikke anvendes hvis der er iltsyring på Baxi'en,
så er det bare at spænde skruen hårdt til, sådan der ikke kommer falsk luft ind
ad den vej.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
KarstenJunc » 03 Aug 2011, 14:30 skrev:Tak for svar.
Det er et fyr jeg evt. køber. Kan fyret have taget skade af for hård fyring, eller tilbagebrand ?
Kig på spidsen af sneglen inde i fyrboksen.
Er den slidt, er det ikke svært at sætte en ny i.
Om fyret har taget skade kan du ikke se, så skal du have røntgen syn
Nu er jeg her lige igen:)
Er der noget med at en nyere kedel fra baxi ikke er så god som en der er 5 år el. mere - pgr. produktionen ikke er i DK mere ???
KarstenJunc » 04 Aug 2011, 00:08 skrev:Nu er jeg her lige igen:)
Er der noget med at en nyere kedel fra baxi ikke er så god som en der er 5 år el. mere - pgr. produktionen ikke er i DK mere ???
jeg mener faktisk det er længere siden de flyttede produktionen til tjekkiet. Men det behøver da ikke være et dårligt tegn på dem.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.