Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opdatering af Woody chip

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Opdatering af Woody chip

Indlæg af PeterMA » 25 jul 2011 23:48

Har ikke noget problem pt, (mangler min varmvandspri. ventil :oops: ) men efter hvad jeg kan læse mig frem til så har de gamle versioner lidt svært ved at styre fyret når der ikke er det store forbrug, derfor overvejede jeg at købe en ny chip, da jeg læste mig frem til at dette problem var ændret med de nye 8)

Jeg ved godt at folk som dig nok sidder med nogen svar, men jeg syntes bare at det er lidt sjovt at man ikke selv kan finde disse informationer, det kan man jo på stokerkontrol, de laver en perfekt release note hver gang de udgiver en ny version, så håbede bare at det blot var mig der ikke kunne finde den til de forskellige woody chips :twisted:
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Opdatering af Woody chip

Indlæg af TaagMan » 25 jul 2011 23:49

levi » 25 Jul 2011, 23:20 skrev: Hvis du lavede nye releases næsten hver uge, - så tror jeg såmænd også du ville opgive at lave en oversigt!

Ofte er en ny release blot et komma, - eller en temp. udgang der laves om etc, - det er sjældent store ændringer der er tale om!
Jeg har set væsentlig større software projekter have en udførlig release log... det er måske unfair at kalde det et amatørfirma, men det er i hvert fald totalt amatøragtigt ikke at have en release log til kunderne...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Opdatering af Woody chip

Indlæg af TaagMan » 25 jul 2011 23:51

PeterMA » 25 Jul 2011, 23:48 skrev:Har ikke noget problem pt, (mangler min varmvandspri. ventil :oops: ) men efter hvad jeg kan læse mig frem til så har de gamle versioner lidt svært ved at styre fyret når der ikke er det store forbrug, derfor overvejede jeg at købe en ny chip, da jeg læste mig frem til at dette problem var ændret med de nye 8)
Det er mere alle de problemer og features man ikke viste man havde/havde brug for ;)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

PeterMA
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 03 mar 2011 14:08
Mit fyr: Woody 10KW - Black Start 1016 semirens
Areal: 192kvm
Brændsel: blandet
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Dagligt forbrug: 20kg
Årligt forbrug: 4 Tons
Geografisk sted: Slagslunde
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 1 gang

Opdatering af Woody chip

Indlæg af PeterMA » 25 jul 2011 23:53

TaagMan » 25 Jul 2011, 23:49 skrev: Jeg har set væsentlig større software projekter have en udførlig release log... det er måske unfair at kalde det et amatørfirma, men det er i hvert fald totalt amatøragtigt ikke at have en release log til kunderne...
:great: :great:

Det var også det vi fik pisk for da jeg blev færdig som Datateknikker :oops:
Ellers ved kunden jo ikke hvad der er sket siden sidst, ud over at man vil have flere penge 8)

Men ud over det, så fungere brænderen jo fint :great: lad og ikke glemme det, blot min der godt kunne tænkte mig lidt mere info om softwaren før at jeg betaler for det.
---
Med Venlig Hilsen

Peter M. Andersen.

Solceller - > http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 9&end=TRUE

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Opdatering af Woody chip

Indlæg af TaagMan » 25 jul 2011 23:58

PeterMA » 25 Jul 2011, 23:53 skrev: Det var også det vi fik pisk for da jeg blev færdig som Datateknikker :oops:
Ellers ved kunden jo ikke hvad der er sket siden sidst, ud over at man vil have flere penge 8)

Men ud over det, så fungere brænderen jo fint :great: lad og ikke glemme det, blot min der godt kunne tænkte mig lidt mere info om softwaren før at jeg betaler for det.
Nemlig rigtig ja ;) Og det er jo ikke fordi det tager mange sekunder at skrive en linie eller to pr. version... og så bare dumpe det i en tekstfil på en webserver..
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


levi

Opdatering af Woody chip

Indlæg af levi » 26 jul 2011 00:01

NBE er skam helt klar over denne "mangel", - og det er ikke af uvilje at loggen ikke findes, - det er simpelthen fordi man ikke mener den har været relevant, - netop fordi det tit blot er et komma der er ændret fra den ene chip version til den anden.

Når en ny funktion er blevet implementeret, - har man "skiltet" med det, - bla. da VVB prioritering etc. blev en mulighed.

Jeg er dog enig, - jo mere information jo bedre :great:

Der kommer nogle spændende tiltag i 2012, - hvor det chip ræs her vil være en saga blot - hvis man naturligvis er villig til at hoppe med på vognen, - men nok herom indtil videre, - information skal nok komme når tiden er inde icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Opdatering af Woody chip

Indlæg af TaagMan » 26 jul 2011 00:03

levi » 26 Jul 2011, 00:01 skrev:NBE er skam helt klar over denne "mangel", - og det er ikke af uvilje at loggen ikke findes, - det er simpelthen fordi man ikke mener den har været relevant, - netop fordi det tit blot er et komma der er ændret fra den ene chip version til den anden.

Når en ny funktion er blevet implementeret, - har man "skiltet" med det, - bla. da VVB prioritering etc. blev en mulighed.

Jeg er dog enig, - jo mere information jo bedre :great:

Der kommer nogle spændende tiltag i 2012, - hvor det chip ræs her vil være en saga blot - hvis man naturligvis er villig til at hoppe med på vognen, - men nok herom indtil videre, - information skal nok komme når tiden er inde icon_cheesygrin.gif
Det er super :) Går i seng med dig, du er træt icon_cheesygrin.gif
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

levi

Opdatering af Woody chip

Indlæg af levi » 26 jul 2011 00:04

TaagMan » 26 Jul 2011, 00:03 skrev: Det er super :) Går i seng med dig, du er træt icon_cheesygrin.gif
Ja du har ret :shock:

/Natkram herfra

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Opdatering af Woody chip

Indlæg af TaagMan » 26 jul 2011 00:06

levi » 26 Jul 2011, 00:04 skrev: Ja du har ret :shock:

/Natkram herfra
Jeg gider sgu heller ikke mere nu. Første feriedag ud af 3 uger... puha det var hårdt, men nu mangler jeg heldigvis kun lidt lister og en vindueskarm i bryggerset ;) Uha det ser godt ud!
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Opdatering af Woody chip

Indlæg af Bri_Jac » 26 jul 2011 09:53

TaagMan » 25 Jul 2011, 23:49 skrev: Jeg har set væsentlig større software projekter have en udførlig release log... det er måske unfair at kalde det et amatørfirma, men det er i hvert fald totalt amatøragtigt ikke at have en release log til kunderne...
Ja det var det jeg mente :-)
Jeg tvivler ikke på at selve brænderen er ok...

Jeg arbejder selv et sted hvor der bliver lavet diverse SW opdateringer til noget elekronik, og der bliver som en del af dokumentationen naturligbis lavet en "release log" så det kronologisk kan ses i hvilken release version en fejl er blevet rettet


Besvar