Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stoker Pro Forum - et Benekov Forum???

Nyheder og informationer fra Teamet
Besvar
Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Stoker Pro Forum - et Benekov Forum???

Indlæg af admin » 03 jun 2007 18:06

Hej

På baggrund af den sidste tids påstande om at Stoker Pro Forum skulle være et Benekov forum, vil jeg komme med en bekendtgørelse.

Jeg vil starte med at sige:
NEJ, vi er bestemt ikke et Benekov Forum.

Vi ønsker at repræsentere ALLE typer stokerfyr. Men det kræver jo at der er brugere til det.

Vi har skrevet til ALLE de producenter vi kender og gjort dem opmærksom om os.
Vi har været på messe og delt flyers ud med info om Stoker Pro Forum.

Vi vil meget gerne have alle med.

Uheldigvis forholder det sig sådan at nogle producenter har valgt at have deres eget forum, nogle har endda 2.
Det betyder jo at der ikke bliver skrevet ret mange indlæg i disse kategorier på Stoker Pro Forum.
Derfor er der heller ikke så mange brugere til at anbefale de typer anlæg som disse producenter laver.

Der er mange aktive Benekov ejere på Stoker Pro Forum. Derfor bliver det ofte anbefalet.

Lad mig stille et groft tegnet eksempel op:
Vi siger at vi har 100 Benekov ejere og 15 Baxiejere.
Der stilles et spørgsmål om hvilket anlæg der kan anbefales.
100 svarer Benekov og 15 svarer Baxi, hvilket man vel kan kalde logik.

Det vil vi selvfølgelig gerne ændre på. Men det kræver opbakning for Producenterne.
Hver gang de henviser en person der bruger deres anlæg, er der en mere til at anbefale deres anlæg. Det bør ikke være nødvendigt at udpensle hvorfor det er en fordel for producenten.
Se det som en stående invitation.

I brugere kan også hjælpe til. Spred budskabet når i har chancen.
Husk det ikke kun gælder om at stille spørgsmål, men også om at hjælpe hinanden.
Last edited by 1 on admin; edited 16 times in total
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator


Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker » 03 jun 2007 19:19

Hej Ulrik

Vi er stadig nogen der ikke tror dette er Benekov `s Forum og gør det der står i vores magt for at få flere bruger til og vi prøver da også at anbefale vores anlæg når der er nogen der spørger , vi har jo alle vores foretrukne Anlæg.

Stadig ros til dig for et godt forum , hvor der er plads til alle 8)

Brugeravatar
Slivsgaard
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jan 2007 10:40
Mit fyr: Benekov L25 silver
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4720
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Præstø (sydsjælland)
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af Slivsgaard » 03 jun 2007 19:39

blot fordi man har et benekov fyr kan man godt hjælpe og give ideer til andre omkring fyr, fyrrum osv. mener ikke der kun er et fyr der kan bruges, det må til enhver tid være op til den enkelte at få, en så bred viden omkrng fyrene, at man er i stand til at vælge. dette er ikke meget anderledes end hvis du skal købe bil , computer osv.

Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Indlæg af MORA » 03 jun 2007 20:31

Mit fyr har slet ikke et mærke, men derfor er der stadig nogle spændende emner engang imellem, selvom meget af det relatere til bestemte fyr.

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 03 jun 2007 21:20

Sjovt, jeg har netop idag tænkt på en tråd mage ved denne der nu er startet.

Vi er rigtig mange Benekov ejere herinde. Jeg syntes også der er en del med baxi.

Det er jo klart at alle syntes/tror/mener de har det bedste fyr. Men jeg tror dog ikke alle er fanatiske med deres holdning. Min mester forhandler f.eks. Baxi, og det har da åbnet mine øjne for det mærke, som jeg syntes er lavet solidt og godt. Det passer bare ikke til MIT behov. Reka og Twinheat laver nogle gode kedler som vi i firmaet også installere/servicerer, men de koster mange penge. Min far har en passat c4, som også virker efter hensigterne.

Fælles for alle disse mærker er at der er problemer med dem alle. Nogle store andre små, men problemer er der. Men problemer er til for at blive løst, og det bliver det jo netop på dette forum. At der så er en overvægt af et bestemt mærke, er svært at ændre. Alle er vel interesseret i at få så mange forskellige synspunkter som muligt, men hvordan får vi fat i de andre mærker der ikke er så godt repræsenteret. Jeg selv nævner tit forum når jeg snakker med stoker/pillefyrsfolk, da nogle problemer jo er "universelle" fra fyr til fyr.

Til slut vil jeg sige at jeg ikke mener at problemet er så stort med overvægten af Benekov brugere, da man jo aldrig hører noget nedværdigende om andre mærker på den bekostning; ex: du kunne jo bare have købt en benekov istedet for en baxi !! Alle hjælper alle uanset fabrikat.

Just my 5 cents.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.


Brugeravatar
multimek
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 492
Tilmeldt: 22 dec 2006 19:37
Mit fyr: Multi
Areal: 170
Brændsel: Piller + Div
Dagligt forbrug: 12-15
Årligt forbrug: 5,5 - 6
Geografisk sted: vestjylland nord for varde

Indlæg af multimek » 03 jun 2007 21:51

Hejsa
Vil da også lige give mit besyv med :)
Jeg kan kun give dig ret ulrik "NEJ, vi er bestemt ikke et Benekov Forum."
selv om jeg er multi 22 bruger føler jeg mig bestemt ikke uden for !
Her er der plads til alle !!!!
Hvad man kan gøre for at få flere forskellige brugere ? Tja det er jo det store spørgsmål alle forumer står med, men som jeg ser det er det nok ikke et spørsmål om at få flere brugere (se bare på tilmeldte brugere 884) men mere at få de brugere der er her inde til at være mere aktive !! hvis man sider og ser brugernes profil igennem ja så er der da helt klart mange benekov og baxi brugere men der er da en del andre brugere med andre fyr problemet er bare at de ikk er aktive og ja det vil jo så resultere i at benekov og baxi fremstår som dominerende på siden !
Man kunde jo godt side og tælle alle de forskellige fyr osv men men men !!!!!!!

Ulrik kunde jo også starte en lille afstemning som lå godt synlig så alle kunde se den, hvor alle de forskellige fyr er representeret også må vi jo se hvad det føre til
måske
Mvh. Per A. Buch
Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service.

co-Admin på Asaa Multi Services Forum
Hjemmeside: http://www.asaa-multi-service.dk/

Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Claus Birth » 04 jun 2007 00:06

Yes, forskelligheden er et stort plus.
Vi skal ikke lade os styre af flertallet, det er jo ellers det de gør ved demokrati, eller også kaldet fletalsdiktatur.
Det kan være de er flest men ikke sikkert de klogeste.
Saglig fri debat, der er det vi vil ha'.

Hilsen

Claus Birth :idea:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Indlæg af coctail » 04 jun 2007 23:25

Naturligvis vil mange (incl. mig selv) anbefale det fyr som de selv har, da det jo er det som man har mest kendskab til.. Tror at det er de færreste som er 100% up to date med hvordan 2-3 andre mærker fungere på godt og ondt.

Selvom der står et Reka ude i stalden, så kan jeg sagtens bruge nogle af de oplysninger som man f.eks. bruger til en benekov eller baxi. Ting som iltprocenter osv. er jo næsten ens uanset hvilket fabrikat fyret er - der er brændslet som bestemmer.

Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Claus Birth » 04 jun 2007 23:31

Hej Coctail!
Du har ganske ret, dog gælder det jo om en rigtig god forbrænding, så ild og aske mv. har en rigtig farve så det hele går op i en højere enhed med en god økonomi og en selvtilfredshed, der gør at det jo er sjovt at ha' det ekstra stykke arbejde det er at have et stokerfyr.

Bedste hilsner

Claus Birth :idea:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.


Besvar