Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Multiheat 2.5 med comfort modul.

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Monza30
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 03 sep 2010 17:25
Mit fyr: Baxi Multiheat 2.5F 600
Areal: 180m2 + 130m2
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5610
Årligt forbrug: 10 tons
Geografisk sted: 5610 Assens. Fyn.

Multiheat 2.5 med comfort modul.

Indlæg af Monza30 » 08 jul 2011 02:31

Er der nogen herinde der har erfaring med de Danfoss comfortmodul systemer der hedder ECL 200 eller ECL 300. I manualen til mit fyr, samt flere steder på nettet, anbefaler baxi selv at man eftermontere ECL 200, det system kan tilmed tilsluttes direkte til "hjernen" på MH 2.5 og 4.0. Men udover det kan jeg ikke finde nogle oplysninger om hvad det egentlig kan, De kalder det tilmed selv for et "vejrkompenserings anlæg" Men hva ka det? På hvilke parametre regulere det? Kan man spare piller med det monteret? Hvornår kan man ikke bruge anlægget, og til hvem kan det slet ikke anbefales. Jeg tænker selv at det måske bare er en avanceret form for et nat sænknings program for dem som ikke har gulvvarme, men bruger radiatore i stedet, men jeg ved det selvfølgelig ikke. Selv har vi 180m2 beboet med mulighed for en udviddelse til 270m2 beboelse, med gulvarme i underetagen, radiatore på første, pluds 130 m2 opvarmet garage. Og der er bestilt et spritnyt Sonnenkraft Comfort 350 solvarme anlæg, så Baxien helt standes om sommeren. Egentlig ville jeg bare spørge: Hvordan virker det? kan jeg bruge det? Kan det betale sig?
Mvh Christian
Christian

Hader når ting går i stykker 10 minutter efter lukketid fredag aften.


levi

Multiheat 2.5 med comfort modul.

Indlæg af levi » 09 jul 2011 00:30

Monza30 » 08 Jul 2011, 02:31 skrev:Er der nogen herinde der har erfaring med de Danfoss comfortmodul systemer der hedder ECL 200 eller ECL 300. I manualen til mit fyr, samt flere steder på nettet, anbefaler baxi selv at man eftermontere ECL 200, det system kan tilmed tilsluttes direkte til "hjernen" på MH 2.5 og 4.0. Men udover det kan jeg ikke finde nogle oplysninger om hvad det egentlig kan, De kalder det tilmed selv for et "vejrkompenserings anlæg" Men hva ka det? På hvilke parametre regulere det? Kan man spare piller med det monteret? Hvornår kan man ikke bruge anlægget, og til hvem kan det slet ikke anbefales. Jeg tænker selv at det måske bare er en avanceret form for et nat sænknings program for dem som ikke har gulvvarme, men bruger radiatore i stedet, men jeg ved det selvfølgelig ikke. Selv har vi 180m2 beboet med mulighed for en udviddelse til 270m2 beboelse, med gulvarme i underetagen, radiatore på første, pluds 130 m2 opvarmet garage. Og der er bestilt et spritnyt Sonnenkraft Comfort 350 solvarme anlæg, så Baxien helt standes om sommeren. Egentlig ville jeg bare spørge: Hvordan virker det? kan jeg bruge det? Kan det betale sig?
Mvh Christian
Hvis du har så meget gulvvarme så er svaret NEJ, - så kan det ikke betale sig.

Vejrkompensering tilpasser ydelsen på fyret efter udetemp. - men da gulvvarme er ekstremt langsomtvirkende anbefales vejrkompensering primært på Radiator anlæg.

Hvis du vil gøre dit anlæg bedre, - så montér iltstyring på (Medmindre du allerede har det) - Baxien lider under en ekstremt simpel forældet styring, - men med iltstyring monteret kompenseres der en del for de mangler styringen har som standard! :great:

Monza30
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 32
Tilmeldt: 03 sep 2010 17:25
Mit fyr: Baxi Multiheat 2.5F 600
Areal: 180m2 + 130m2
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5610
Årligt forbrug: 10 tons
Geografisk sted: 5610 Assens. Fyn.

Multiheat 2.5 med comfort modul.

Indlæg af Monza30 » 09 jul 2011 01:15

Jeg tænkte nok at det var sådan noget. Men findes der andre intelligente systemer som man kan koble til fyret? her tænkes særligt et modul så man kan overvåge fyrets forskællige parametre på f.eks. en computer eller smart phone
Christian

Hader når ting går i stykker 10 minutter efter lukketid fredag aften.


Besvar