Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Wanpan

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Wanpan

Indlæg af Flemmingth » 26 mar 2011 10:55

Hej Martin (=TaagMan),

Tak for hilsenen i min gæstebog.
Såvidt jeg kan finde ud af, er gæstebogen énvejs, så man kan ikke svare på indlæg. Derfor får du svar i det offentlige rum. Det kunne jo også være andre var interesserede.

Ja - jeg har købt Wanpan hos Søren (DVCenter).
Ikke fordi DVCenter er specielt billig på det produkt, for man kan få det til samme priser andre steder på Internettet, ét sted endda fragtfrit hvis man køber nok (fik du den Søren icon_cheesygrin.gif ), men fordi jeg i forvejen har en - efter mine økonomiske forhold - rimelig stor ordre igang hos DVCenter, hvor fragten på Wanpan bliver ubetydelig.

Min mening:
Wanpan er ret dyrt (ca. 7.000,- for det jeg skal igang med til 20 m2), men er absolut den bedste opvarmningsform. Det har radiatorernes hurtige regulering og gulvvarmens komfort (jævn varme i rummet) og man er fri for de irriterende og grimme radiatorer.
Vi har det allerede i et værelse og en mindre TV stue. Det jeg er ved at skaffe hjem, er til et nyrenoveret værelse.
Såkaldt step-by-step renovering. Et rum af gangen. Så er det til at betale og man lægger ikke rigtig mærke til, hvor mange peng man egentlig smider i den gamle rønne.

Wanpan er nemt at installere, men det kræver minutiøs planlægning mht. hvor man vil placere termostat og hvor vandtilslutning kommer ind i rummet.
Wanpan's hjemmeside (http://www.wanpan.dk) er informativ, både mht. projektering og montering. Dog er monteringsvejledningen møntet på standardmontering i nybyggeri. Ved renoveringsopgaver kan det kræve nogen fantasi og kreativitet mht. vandtilslutning.

Jeg har som sagt lidt erfaring, så er nogen i tvivl, giver jeg gerne mit besyv med - i det omfang jeg evner.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Wanpan

Indlæg af TaagMan » 26 mar 2011 11:02

D'oh! Det var egentlig meningen jeg ville skrive en PB til dig, men jeg må have klikket på noget forkert. Kan ske for selv den bedste :P

Yir, jeg har godt bemærket det er voldsomt dyrt. Jeg overvejer dog stadig at få det i stuen og i et par rum ovenpå... netop fordi det skulle give sådan en fantastisk varme... og jeg gider simpelthen ikke banke gulvet op og lave gulvvarme, og betale for det... det tror jeg ikke jeg kan... har ingen anelse om hvad det vil koste hvis man bestilte nogen til at gøre det. Jeg kunne fint selv brække det op, og grave ud og alt det der, men beton og plan overflade osv... ja, det gik da fin i bryggerset, men... 60 kvm stue... æhm, nej tak.

Jeg synes det der er mest interessant, er at du ved det er hamrende dyrt... du har det i forvejen, og du køber alligevel noget mere... det giver et godt prej om hvor godt det er :)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: Wanpan

Indlæg af Fer » 26 mar 2011 11:44

Vi boede med før i et hus med wanpan. Det var vist et knap 20 årigt gammelt system der var der. Det larmede ret så meget. Dvs. når det begyndte at varme kom der ret mange knirke lyde.

Jeg syntes faktisk ikke at der er nogen synderlig forskel på kvaliteten af varme fra wanpan og radiatorer.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Re: Wanpan

Indlæg af Flemmingth » 26 mar 2011 12:00

--> TaagMan
60 m2 !
Wanpan kan komme til kort i store rum.
Prøv beregningsprogrammet på deres hjemmeside, eller send dem en skitse af rummet og be' dem projektere.
Det gjorde jeg med mit første rum, og de er dygtige.
De kom til næsten samme resultat som jeg gjorde :toofunny:

--> Fer
Hvis man ikke installerer korrekt og nøjagtigt, kan det knirke ret irriterende. Det første rum jeg lavede, måtte justeres et par gange før det blev lydløst.
Vi mener nu at kunne mærke forskel på varmefordelingen, men det er man jo nødt til at kunne, når man har smidt en formue i det :D
Primær årsag til Wanpan i første rum var, at jeg ikke kunne få plads til en radiator aht. møblerne.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Wanpan

Indlæg af Flemmingth » 04 jul 2011 22:03

Så blev jeg færdig med Wanpan installationen.
Dyrt - ja :(
Mere bøvlet end radiator - ja :|
Men det er atså ELEGANT !! icon_cheesygrin.gif
De af jer der er perfektionister vil bemærke, at jeg mangler at skifte el-kontakternes rammer og tangenter til hvid. Det kommer ! :great:
Wanpan1.JPG
Wanpan2.JPG
Wanpan3.JPG
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Wanpan

Indlæg af TaagMan » 04 jul 2011 22:07

Flot ser det ud :) Ingen smalle steder ;)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

levi

Wanpan

Indlæg af levi » 04 jul 2011 22:26

Ja det er godt nok lækkert, - hvordan går det med din skorsten ? :oops:

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Wanpan

Indlæg af Flemmingth » 04 jul 2011 23:13

Hej Søren,
Jeg ER gået igang - slavepisker icon_cheesygrin.gif
Beskrivelse følger i anden tråd - senere :wink:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Wanpan

Indlæg af Bigfoot » 05 jul 2011 05:59

det ser godt nok pænt ud det der.... Jeg er selv kommet igang med min overetage, og havde da overvejet det, for at spare de trælse radiatorer væk, men for pokker da en pris....
Så tror ikke det bliver i denne omgang at de bliver fjernet....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar