Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nitro-X i Baxi

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
JT
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 02 mar 2007 21:57
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Nitro-X i Baxi

Indlæg af JT » 02 mar 2007 22:27

Hej Allesammen.

Som kommende ejere af et stoker fyr, synes vi også det kunne være rart at høre jer erfarene stoker ejere om hvike erfaringer i har. Vi er meget i tvivl om det skal være en baxi multi-Heat 1,5 -350...ca 37.000 kr eller en KL stoker 15kW...ca 19.000 kr. Er Baxi 18.000 kr bedre :?: . Vores hus er på 130 m2. Vi har påtænkt at fyre med Nitro-X koks. Nogen erfaring med opbevaring i flere år (2-4). Vi er virkelig meget i tvivl, så kan i komme med jeres meninger, så kan vi komme videre.

Hilsen Stokersøgeren :lol: :?:


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 02 mar 2007 22:47

HE HE det er ikke let at svare på har ikke kenskab til nogen der fyrer med Nitro-X koks i baxi 1.5 så kan ikke give et klart svar på det...

men mener at goliaten skulle være bedre end KL...men det tror jeg J.P har mere styr på....

men kan ellers sige at BAXIEN jeg har har bare kørt super jeg bruger Iltstyring.... har været gået ud 2 gange pga den var kørt tom så ingen problemer :-)

stol på din egen bedømelse af fyrene vil klart anbefale at komme ud og se nogle i drift det er guld værd i den sidste ende og en god start sårn lige at hvordan andre takler fyret :-)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

holm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 18 jan 2007 23:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af holm » 03 mar 2007 10:24

mht. opbevaring af koks, så kan du opbevare det resten af din livstid uden problemer :) det bedste du kan gøre ved koks er at hælde vand! på det, så risikerer du ikke at det støver eller smuldrer. Jeg har fyret med alm. energi koks i fastbrændsel fyr i flere år. Har haft det i både 25kg og løs vægt. Desto mere fugtigt det er desto bedre.

Hardon
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 28 jan 2007 12:50
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: ullerslev

Re: valg af stoker

Indlæg af Hardon » 04 mar 2007 09:33

JT skrev:Hej Allesammen.

Som kommende ejere af et stoker fyr, synes vi også det kunne være rart at høre jer erfarene stoker ejere om hvike erfaringer i har. Vi er meget i tvivl om det skal være en baxi multi-Heat 1,5 -350...ca 37.000 kr eller en KL stoker 15kW...ca 19.000 kr. Er Baxi 18.000 kr bedre :?: . Vores hus er på 130 m2. Vi har påtænkt at fyre med Nitro-X koks. Nogen erfaring med opbevaring i flere år (2-4). Vi er virkelig meget i tvivl, så kan i komme med jeres meninger, så kan vi komme videre.

Hilsen Stokersøgeren :lol: :?:
Hej ! Jeg er indehaver af et Baxi 1,5. Jeg har prøvet at fyrer med Nitro X koks. Jer har iltstyring på min Baxi. Det kørte fint, men jeg syntes ikke der var den store besparelse som de havde lovet. Istedet er jeg begyndt at fyrer med rapspiller. De giver godt nok mere aske, men hvad betyder det når det er halvpris i forhold til træpiller.
Med hensyn til hvilket fyr du skal vælge. Så tag Baxien, det virker.

pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Indlæg af pillen » 04 mar 2007 16:09

Hejsa..

jeg bruger baxi,men om den er 18kilo mere værd,det er svært at sige.

Man betaler lidt mere og får noget der virker, som er testet igennem,det må vi jo stole på det er.
Det er dansk produceret i Tarm.

Det andet kan fyrer med alt, er produceret syd for grænsen og det virker.
Men tror ikke standarden er så høj som i baxien, har ikke noget imod andre fyrer,synes tværtimod det er fedt med mange forskellige mærker.

Du skal vælge det du synes tiltaler dig, tag imod thys tilbud,tag ud og s det...

tag ud og kig på en Benekov eller andre fyr.. på den måde danner du dig et overblik over de forskellige fyr på markedet...

Mvh Claus AKA pillen


Nitro-x Ultra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 feb 2007 11:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Nitro-x Ultra » 15 mar 2007 16:35

Til BAXI folket...........

BAXI [/highlight]er ikke født 5 stjernet til fyring med Nitro-X Ultra, men det kan det blive. På en BAXI bliver luften blæst ind fra siden og Nitro-X Ultra forbrænder bedst når luften tilføres nede fra....

Men man kan tune den ved at tage et stykke 6x6 cm vinkeljern og lægge det i herdens længde.....så slår luften ind i jernets side og bliver presset opefter.... så køre det bedre….

Der ud over skal ilt styringen slås fra, ilt styringen på en BAXI er konstrueret til at måle på træ og korn og kan ikke greje Nitro-X Ultra, da indførslen skal sættes ned og luften tilførslen skal op.

Hvis du vil have mere og vide er du velkommen til at ringe på 70208241 vi har en aut. Baxi installatør der selv fyrer med Nitro-X Ultra som kan et par tricks….

Mvh

Peter

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 08 maj 2007 11:31

vil lige sige at iltstyringen ikke har haft problemer med at styre forbrændingen... det kræver bare at få justeret snegle tiden så det passer med brændværdien.. så klarer iltstyringen resten....
selv ved lavt forbrug kører det fint (6-8kg i døgnet)..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Claus Birth » 03 jun 2007 01:35

Hej JT!
Er du kommet videre i dine overvejelser?
Hvordan ville du se på opgaven, hvis det var en bil du skulle købe?
En japaner eller en europærer, det er begge biler, men er europæren 18kilo mere værd?
Hvilken kvalitet, skal værdsættes mest?
Mht. holdbarhed, support og lign. tror jeg mest på Baxi.
Skriver en Baxi ejer.

Hilsen

Claus Birth :idea:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.

pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Indlæg af pillen » 04 jun 2007 20:06

Dansk produceret ja, tysk produceret ja tak og ja tak hvis kvaliteten er ordentlig...

Servicen på baxi er fortrinlig,fordi de har et helt apperat bag den.. det troe jeg på. plus du kan få reservedele selvom de stopper produktionen. så kan man få reservedle 15 år efter.. det koster ja.. men det er rart at vide og så koster en 1,5 350 ikke 37000,den koster 28000 ,så kig de rigtig steder....
har alt i udstyr til den bandit..... så skriv baree
Claus AKA pillen

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10374
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 04 jun 2007 20:17

ja 28000 plus moms ikk :shock:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar