Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forskel på Wody og Scotte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Svend Aage
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 maj 2011 00:19

Forskel på Wody og Scotte

Indlæg af Svend Aage » 31 maj 2011 00:40

Hvad er den konkrete forskel på Woody og Scotte, og kommer de ikke samme sted fra.


Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Re: Forskel på Wody og Scotte

Indlæg af Fer » 31 maj 2011 07:07

Tidligere var woody en "luksus" version med større display og mere info.

Mig bekendt er displayet det samme idag, men woody har stadig en mere grafisk fremstilling. Tricket er at købe et scotte og så når der kommer en opgradering købe en woody.

Begge er produceret af nordjysk bioenergi (NBE) derudover har de også en meget simpel brænder på programmet der hedder Boink.
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Forskel på Wody og Scotte

Indlæg af TaagMan » 31 maj 2011 09:24

Den eneste forskel er chippen der er sat i styringsprintet og så den label der sidder på forsiden af styringen.

Jeg kører selv med en Woody chip i min som ellers var en Scotte. Der kan vist gives større rabatter på Scotte end Woody, og chippen koster vist en 300 kr, så vidt jeg husker. Det kan du jo tage med i tankerne :)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Slyngborg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 03 jul 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20KWH
Areal: 174
Brændsel: Overgarrd Træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9352
Geografisk sted: Dybvad Nordjylland

Forskel på Wody og Scotte

Indlæg af Slyngborg » 03 jul 2011 16:51

Det er korrekt. Wody er navnet som Sanistål har eneret på. Scotte er til fri lancering. Forskellen er at Wody har et mere detaljeret display, og har hørt fra flere også en støre stabilitet under kørsel. Men Hvis du vælger et Scotte fyr spare du ca 1000 kr, og kan vælge at købe en opgraderings chip med det samme til 300. Så har du sparet 700 dask. Chippen er nem at montere da den sidder på printes forside og er lige til at trykke af ved at åbne boksen

levi

Re: Forskel på Wody og Scotte

Indlæg af levi » 03 jul 2011 19:05

Fer » 31 May 2011, 07:07 skrev:Tidligere var woody en "luksus" version med større display og mere info.

Mig bekendt er displayet det samme idag, men woody har stadig en mere grafisk fremstilling. Tricket er at købe et scotte og så når der kommer en opgradering købe en woody.

Begge er produceret af nordjysk bioenergi (NBE) derudover har de også en meget simpel brænder på programmet der hedder Boink.
Boink sælges ikke længere :great:


levi

Forskel på Wody og Scotte

Indlæg af levi » 03 jul 2011 19:06

Slyngborg » 03 Jul 2011, 16:51 skrev:Det er korrekt. Wody er navnet som Sanistål har eneret på. Scotte er til fri lancering. Forskellen er at Wody har et mere detaljeret display, og har hørt fra flere også en støre stabilitet under kørsel. Men Hvis du vælger et Scotte fyr spare du ca 1000 kr, og kan vælge at købe en opgraderings chip med det samme til 300. Så har du sparet 700 dask. Chippen er nem at montere da den sidder på printes forside og er lige til at trykke af ved at åbne boksen
Woody og Scotte kører begge lige stabilt, - programmerne i chippen er stort set identiske, - eneste forskel er fremvisningen i displayet, - og måden hvorpå man tilgår menuerne i styringen :great:


Besvar