Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

træpiller fra www.energy-liquidator.com

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Besvar
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Tom_AT » 13 jun 2011 18:38

Selvfølgelig.
Det har heller intet med bagklogskab at gøre. Men at overføre 30000,- til et firma man stort set intet kender til, og samtidig ikke kender det mindste til reglerne for at annullere eller få tilbageført pengene, som man kan ved fx dankort handel. Så bliver jeg sgu lidt målløs. Og ja, det er da godt at man tør stå frem.

og jo, bagklogskab kan man altid bruge til noget. Men kan tænke over om man nu handlede rigtigt, og forhåbentligt blive klogere.

I øvrigt, når man vælger at offentliggøre sådanne dumheder- Ja det er lidt dumt når man ikke undersøge sagerne, før man overfører så mange penge- Så må man også kunne tåle at folk peger lidt fingre.

Og jeg er ikke ude på at træde på folk. Men som jeg skrev før, jeg er sgu målløs.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Zarge » 13 jun 2011 18:46

Det er naturligvis fint at folk står frem, og det er da til dels også synd for dem, men jeg mener altså stadig at bankoverførsler til folk/firmaer man ikke kender MEGET godt, kan sidestilles med at aflevere kontanterne til en mand man møder på gaden, og så håbe på det bedste...
Verden er desværre ved at være sådan så vores gode gamle "jyske" tilgang til tingene med at man kan stole på folk, desværre er blevet resikabel...
Men godt ord igen da, jeg håber naturligvis at manden/firmaet kommer ned med nakken, og betaler tilbage. Men jeg syntes altså stadig det giver stof til eftertanke hvor mange der hoppe i med begge ben, når der er et "godt" tilbud...

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Tom_AT » 13 jun 2011 18:47

Zarge » 13 Jun 2011, 18:46 skrev:Det er naturligvis fint at folk står frem, og det er da til dels også synd for dem, men jeg mener altså stadig at bankoverførsler til folk/firmaer man ikke kender MEGET godt, kan sidestilles med at aflevere kontanterne til en mand man møder på gaden, og så håbe på det bedste...
Verden er desværre ved at være sådan så vores gode gamle "jyske" tilgang til tingene med at man kan stole på folk, desværre er blevet resikabel...
Men godt ord igen da, jeg håber naturligvis at manden/firmaet kommer ned med nakken, og betaler tilbage. Men jeg syntes altså stadig det giver stof til eftertanke hvor mange der hoppe i med begge ben, når der er et "godt" tilbud...

Helt enig :-)

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af pille bruger » 13 jun 2011 19:23

Tom_AT » 13 Jun 2011, 18:47 skrev:
Helt enig :-)
Når i nu er færdige med at klappe hinanden på ryggen, så kig lige engang på Fyrteknik ZD_HEL~113.GIF
Jeg har stadig ikke fået min løn for Januar. icon_frown.gif
Selv om man har sat sig ind i firmaets renomme og undersøgt tingene, så kan man blive overrasket.
Så jeg syntes at det er helt fint at folk deler sine negative erfaringer med andre.
Det er jo det man kan lære af, uden at brænde fingrene flower.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Tom_AT » 13 jun 2011 19:28

klappe hinanden på ryggen ? jeg tilkendegiver bare min enighed.

Vi skal vel trods alt alle have lov at ytre vores meningen, inden for rimelighedens grænser.

Og min mening er at det er pisse ærgerligt, det er er sket. Altså når folk mister så mange penge.

Jeg undrer mig bare over hvor den sunde fornuft blev af.
Senest rettet af Tom_AT 13 jun 2011 19:38, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af Zarge » 13 jun 2011 19:34

Michael, du må endelig ikke misforstå mig, det er naturligvis altid muligt at komme galt afsted, og jeg mener absolut ikke de to sager kan sammenlignes...
Og hvad dele erfaringer angår, så er det jo også precist det vi har forumet til. Det jeg komentere på er at folk til stadighed vil accepterre at betale med bankoverførsel... I min verden er det kun noget man bruger til familie/venner, og ikke for størrer beløb end man er forberedt på at kunne miste.
Hvis et firma ikke kan modtage betaling på en mere professionel måde, så mener jeg ikke det gir indtryk af et firma der er seriøst nok til at jeg ture handle med dem for så store beløb, men det er bare min mening.
Men som skrevet tidligere så håber jeg naturligvis sagen løser sig, Det er naturligvis aldrig rart at miste penge... :-(

Ang Fyrteknik, så er det noget lort, hvad siger din advokat?

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af pille bruger » 13 jun 2011 19:46

Tom_AT » 13 Jun 2011, 19:28 skrev:klappe hinanden på ryggen ? jeg tilkendegiver bare min enighed.

Vi skal vel trods alt alle have lov at ytre vores meningen, inden for rimelighedens grænser.
Det er jo det der skal til for at "nye på banen" kan lære af dem der har prøvet det :great:
Men at tro at alting bare er ok, fordi det er betaling på dankort, er ikke ok.
Vil sælger snyde har du som forbruger ikke andet at gøre end at give lyd fra dig.
Selvfølgelig kan banken føre penge tilbage, men hvis nu din varer ikke er som du forventede ?
Ja så kan du returnere, men får du så pengene automatisk retur ?
Der er mange faldgruber ved at handle på nettet, og netop derfor er det helt super fint at de tør stå
frem og give til kende, at der er ugler i mosen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af brian andersen » 13 jun 2011 21:49

Hej

Jeg syntes sgu det er en svær en, jeg ringede til banken for at få hjælp til en eu overførelse, jeg fortalte dem hvad jeg ville købe og hvordan, de sagde ikke noget om at det kunne være farlig, jeg troede virkelig der var en sikkerhed for mig og mine penge. Min nabo gik enda på banken for at få det fixet, jeg mener banken godt kunne havde sagt noget.........
jeg var så heldig at skrive forkert virksomheds navn, de har åbenbart to virksomheder eller underafdeling. så jeg har fået mine penge, men af fejl bliver man klog.

Mvh
Brian Andersen
Med venlig hilsen
Brian andersen

kbc0045
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 jun 2011 16:56

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af kbc0045 » 13 jun 2011 22:11

Tom_AT skrev:Selvfølgelig.
Det har heller intet med bagklogskab at gøre. Men at overføre 30000,- til et firma man stort set intet kender til, og samtidig ikke kender det mindste til reglerne for at annullere eller få tilbageført pengene, som man kan ved fx dankort handel. Så bliver jeg sgu lidt målløs. Og ja, det er da godt at man tør stå frem.

og jo, bagklogskab kan man altid bruge til noget. Men kan tænke over om man nu handlede rigtigt, og forhåbentligt blive klogere.

I øvrigt, når man vælger at offentliggøre sådanne dumheder- Ja det er lidt dumt når man ikke undersøge sagerne, før man overfører så mange penge- Så må man også kunne tåle at folk peger lidt fingre.

Og jeg er ikke ude på at træde på folk. Men som jeg skrev før, jeg er sgu målløs.
Vi er da super trætte af at det er gået sådan men har handlet træpiller før i tyskland hvor der ingen problemer har været. Tingene var undersøgt fuldstændig inden vi overførte pengene men jo nok ikke gjort godt nok. :-)

kbc0045
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13 jun 2011 16:56

Re: træpiller fra www.energy-liquidator.com

Indlæg af kbc0045 » 13 jun 2011 23:21

Vi søger bare nogle gode råd til hvordan det kan eventuelt kan lade sig gøre at få vores penge tilbage. Vi bestilte 48 paller GP (4 familier om dem) Skulle overføre 50 % af prisen inden levering. Firmaet undersøgt og vi kunne ikke finde noget mistænkeligt ved det. Har handlet træpiller i tyskland før uden problemer så derfor er vi meget frustreret over sådan som denne sag har udviklet sig.

Alle gode råd er absolut velkommen


Besvar