Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Så tror s.. da det er svært at finde job...

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af snubbi » 05 jun 2011 19:33

hej
vi kan se hvad der er tilbage ved en time pris på 170 kr vi kan starte med at trække 12 1/2 % fra det er ferie penge
som mester skal han have en forsekring for signe medarbejder plus der er socailae omkostninger pension osv.det er ca 30% så 97,75kr
som man skal betale skat af,det tro ikke man kan få folk til at arbejde for til den pris ,med mindre det er orange.
jeg som faglært vil ikke gå for den løn .
hvar det ikke 15000 kr de ville give fradrag for ,så hvis man regner en time pris 350 kr så er der 42 time til en anstændig mester time pris så kan ham også betalt signe svende en fornuftig time løn og alt er hvidt


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af Oldgaard » 05 jun 2011 19:34

Landlyst » 05 Jun 2011, 18:55 skrev: 8.gif

Så du vil ikke give 170kr i timen for at have en mure/elektriker/tømre/kloakmester eller ligende ude og lave noget for dig? :shock:

Alt jeg heller ikke selv vil, beror på at jeg kan selv, så hvorfor betale andre for det... Meeeen den udtalelse synnes jeg godt nok er lige til 402.gif

Hvor F***** finder man en håndværker hvor regningen kun lyder på 170 kr pr. time ?? :write:

Landlyst : Jeg snakker også i telefon når jeg arbejder, dog er der noget der hedder headsæt og multitaske :wink:
men underligt nok så er de eneste som ringer til min chef efter jeg har været hos dem, kunder der roser mit arbejde og tempoet det bliver udført i :wink: og det selvom regningen lyder på 650+ i timen :oops:

Vil da ærligt sige at fik jeg meget mindre i løn, så gad jeg ikke stå op om morgenen for at udføre mit arbejde, du/i må gerne kalde mig grådig, jeg kalder det bare bevidst om hvad jeg er værd :wink:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af tvivleren » 05 jun 2011 19:46

jævn lønnen ud sådan at kasse damen for det samme i løn som smeden, hun slæber enda mere end smeden

fryseren
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 379
Tilmeldt: 28 jan 2010 10:01
Mit fyr: Gas og Brændeovn
Areal: 181
Brændsel: Gas og Brænde.....!
Årligt forbrug: 10 skrm + 500m3 Gas
Givet likes: 59 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af fryseren » 05 jun 2011 20:07

Mja--.. Tænk lidt over den her: NETTO LØN!

--INDEN i himler alt for meget op om snyd, fusk løgn ong latin!!

60 timers arbejde = 6000,-
Kørsels fradrag fra polskiland: Ud mandag - hjem Fredag. 750Km hver vej: = 1800 kr.
Fradrag for dobbelt husførrelse udokumenteret kost og logi 450,- pr påbegyndt døgn 5 dage = 2500 kr
i alt 4300,-
skatte sats 40% af resten. = 1000,-

Udbetalt for en uges arbejde omkring 5000,-
eller ca 20.000 om måneden, EFTER SKAT.

Fuldt lovligt.!

Og hvis de så får skattefri km godtgørrelse i stedet for kørsels fradrag og en lavere timeløn
så har de alle 6000 udbetalt! eller 24.000 pr måned! (også fuldt lovligt)

Det svarer til en "Dansk" årsløn på omkring 700-750.000,-

Med det i mente kan jo ikke ligefrem kalde dem underbetalt!

De betaler bare ikke SKAT, fuldt lovligt!

Alt det takket være de høje skattesatser og komplicerede skatteregler der skulle hjælpe de, som kom i klemme af den høje skat!

Dejligt at vores fine regler bliver brugt, eller var de jo overflødige at have.
Bare spørg Helle Thorning hun kender alle reglerne og bruger dem.

Det er bare en skam at vi almindelige dansker IKKE kan bruge alle de fine smarte skatteregler!

/fryseren

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af tvivleren » 05 jun 2011 21:27

ja det er faktisk helt grotesk at de har så store ved at arbejde i danmark.

vil vi få samme fordel ved at arbejde i polen


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af Landlyst » 06 jun 2011 08:51

Oldgaard » i går 19:34



Landlyst » 05 Jun 2011, 18:55 skrev:

tvivleren » i dag 16:49

undskyld mig der er heller ikke nogen håndværker der er 170 kr i timen værd, der er nemlig ikke nogen af dem der gider lave noget ud over at snakke i mobil på kundens regning




Så du vil ikke give 170kr i timen for at have en mure/elektriker/tømre/kloakmester eller ligende ude og lave noget for dig?

Alt jeg heller ikke selv vil, beror på at jeg kan selv, så hvorfor betale andre for det... Meeeen den udtalelse synnes jeg godt nok er lige til


Hvor F***** finder man en håndværker hvor regningen kun lyder på 170 kr pr. time ??

Landlyst : Jeg snakker også i telefon når jeg arbejder, dog er der noget der hedder headsæt og multitaske
men underligt nok så er de eneste som ringer til min chef efter jeg har været hos dem, kunder der roser mit arbejde og tempoet det bliver udført i og det selvom regningen lyder på 650+ i timen

Vil da ærligt sige at fik jeg meget mindre i løn, så gad jeg ikke stå op om morgenen for at udføre mit arbejde, du/i må gerne kalde mig grådig, jeg kalder det bare bevidst om hvad jeg er værd
Nu var det ikke mig der brokkede mig over telefon snak.... icon_cheesygrin.gif

Men har da selv haft samme oplevelser som du har der... :great:
tvivleren » i går 19:46

jævn lønnen ud sådan at kasse damen for det samme i løn som smeden, hun slæber enda mere end smeden
:shock: :shock: :shock: Det var dog en kommunistis/scoialistisk tankegang.... 8) 8) Men vi er enige i at der er forskelle som er urimelige men det er nu højere oppe i systemet man skal skære af og lægge på i bunden....

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af Tom_AT » 06 jun 2011 16:37

tvivleren » 05 Jun 2011, 19:46 skrev:jævn lønnen ud sådan at kasse damen for det samme i løn som smeden, hun slæber enda mere end smeden
Ja nemlig ja.

Kan næsten regne ud at du ikke selv har taget den store uddannelse og dermed ikke får meget mere i løn end en gennemsnitlig kassedame/rengøringsassistent.

Hvis alle skulle have den samme løn var der jo ingen grund til at uddanne sig. Jeg synes tværtimod at det er noget svineri at højtuddannede vellønnede folk er nødt til at smide 3/4 af deres løn i statskassen. Hvorfor skal man ikke have lov til at beholde de penge man har uddannet sig til og arbejdet for? Jeg er godt klar over det er pga vores såkaldte velfærdssystem. Men hvis man satte samtlige kommuner under administration i stedet, vil jeg tro der kunne hentes adskillige millioner.... lorteland.

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af tvivleren » 06 jun 2011 17:04

tror du selv at de betaler så meget i skat, nej de tjener så meget at de har råd til en revisor, så de ikke skel betale så meget i skat

det kunne være kassedamen er forkert, vi kunne bruge hende der tørrer røv på de gamle, hvem vil bytte med hende, jeg synes hun for får lidt.

I stedet for administration skulle der omrokeres lidt på pengene, så de gamle kunne få det bedre

Lindegaard
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 113
Tilmeldt: 12 dec 2010 19:49
Mit fyr: PH13-300
Areal: ca 200
Brændsel: Billige træpiller og korn
Fremviser gerne i postnummer: 5853
Årligt forbrug: 8-10 ton
Geografisk sted: Refsvindinge

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af Lindegaard » 06 jun 2011 19:01

TaagMan » 05 Jun 2011, 19:11 skrev: Det er lidt lige som at sige man ikke synes chauffører er 130 kr vær i timen, da de ikke laver andet end at køre rundt og myrder prostituerede... generaliserende og upassende... neutral.gif
Hvordan kom luderne ind i det her?? Hvem kører rundt og myrder dem?? :shock:

tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Så tror s.. da det er svært at finde job...

Indlæg af tvivleren » 06 jun 2011 21:20

det er faktisk ikke prostituerde der bliver kørt ned, nej det er cyklister der snakker i telefon og hører musik i øret, og det skal lavtlønnede chauffører finde sig i.

tænk sig en smed har ikke så stort ansvar som en chauffør der har ansvar for 1 milion eller mere, når smeden er kørt og sendt regning mener de ikke de har mere ansvar


Besvar