vaskemaskine..?.

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

vaskemaskine..?.

Indlæg af leo-pol »

så er den sku gal igen... Vaskemaskinen laver balade ved at tømme vandet ud mens den fylder i og vil ikke videre lige meget hvilken program man vælger.... Er der nogle der kender lidt til sådanne en maskine... Det er jo ikke de vilde ting der sidder inde bag pladen når man åbner.... Mvh leo-pol

Sørenj
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14 feb 2011 18:55
Mit fyr: Woddy 16kW på Opop418
Areal: 300
Brændsel: piller og træ
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 8-10 ton piller
Geografisk sted: 9510

Re: vaskemaskine..?.

Indlæg af Sørenj »

Hej

Det kunne lyde som om slangen til trykafbryderen der styrer vandniveauet er tilstoppet, Der sidder en tynd plastslange enten foran eller bag på maskinen. Den sidder med en eller anden anordning ind i karret. Prøv at afmonterer denne slange, først den ende der sidder ind i karet. pust så i den, du skal nu kunne høre at trykafbryderen "klikker" Monter nu slangen igen og tag så enden ved trykafbryderen af, pust nu i den, det skal være muligt at puste gennem den. Hvis ikke er der nok en forstoppelse ved karet.

Dette kunne i hvert fald være et godt bud på fejlen.

Mvh. Søren
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: vaskemaskine..?.

Indlæg af leo-pol »

der er fint gennemgang i slangen... Når jeg blæser klikker trykafbryderen... Og jeg kan da fint da den til at reager når jeg starter maskinen og blæser når der er vand i studsen... Men den kan ikke selv når jeg monter slangen på studsen igen.... Når slangen er pillet af kan jeg se at vandet stiger i studsen på noget tryk må den da lave..?.
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: vaskemaskine..?.

Indlæg af leo-pol »

arre... Sikke noget... Nu tror jeg at jeg har fundet problemet med at den tømme og fylder på sammen tid... Det er afløbs slangen der skal funger som modstand for at den ikke tømmer sig selv... Og da jeg fra du halvt år siden skiftede lejer har jeg vist ikke fået monteret slangen så den kom op som en vandlås... Sjovt at den først laver balade nu... Nå men det lader til at det virker nu hvor den kan lave tryk til den afbryder der... Det skal da lige siges at jeg også måtte bruge du par timer på opvaskeren men fandt da ud af at det var tømmepumpen den var gal med... Men et par gog og den kørte igen... så nu har jeg 10.000 kr som fruen helt sikkert kan finde på andet og smide dem på... Sikke en herlig søndag det alligevelet er blevet... 1000 tak for hjælpen... Det din hjælp der ledte mig på sporet...:-) mvh leo-Pol der lige har en emhætte motor på loftet der skal fikses inden solen går ned...

Besvar