Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at købe noget
Forumregler
Denne kategori kan bruges af alle der ønsker at købe noget.
Når varen er købt, skriver du dette i emnet samt låser det
levi

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af levi » 17 maj 2011 20:17

Nej nej, - det er klart det er ikke verdens største disk jeg har i den bærbare, - mener det er en 120 GB, - alt ekstra data har jeg på eksterne diske, - som IKKE er SSD.

Jeg gav 4000 kr ekstra for den bærbare med en SSD disk i istedet, - det mener jeg er KANON godt givet ud, - og ville gøre det igen, - udelukkende pga. den fantastiske hastighed man får!

Forøvrigt er jeg blot en fattig jyde, - der er faret vild på Sjælland :cry:


Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 17 maj 2011 20:25

Det kan du roligt gøre :-) Find en brugt på dba eller G&G, de kan få's rimeligt billigt.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Zarge » 17 maj 2011 20:45

Jamen Søren da din stakkel, kan du ike finde "hjem"... ;-)
Kaptajn, jeg syntes jeg har kikket, men fandt ikke det vilde... godtnok et par dage siden... måske man skulle kikke igen...
Har lidt kik på Intels x25-m... Har fame læst de sidste par dage så jeg er helt firkantet i hovedet... men syntes egentlig bare jeg er blevet mere forviret... :-( (Har så også lige siddet og kikket 15000 billeder igennem idag, der trængte til at blive ryddet op på min disk... Damn det var dumt at jeg lærte fruen at bruge "burst" på kameraet... ;-)

Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 17 maj 2011 21:01

Intel er simpelthen for dyre i min bog. Jeg syntes ikke de er SÅ meget bedre, som prisen måske indikere :-/

Ellers kig lidt på denne- http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=601325
Der ligger en demo af en ssd vs. hdd i bunden af det link, det er ret interessant ! Overvejer selv at smide en 120 gb i min mac, har også mit "lager" på en ekstern hdd alligevel.

levi

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af levi » 17 maj 2011 21:06

Kaptajn Krogh » 17 May 2011, 21:01 skrev:Intel er simpelthen for dyre i min bog. Jeg syntes ikke de er SÅ meget bedre, som prisen måske indikere :-/

Ellers kig lidt på denne- http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=601325
Der ligger en demo af en ssd vs. hdd i bunden af det link, det er ret interessant ! Overvejer selv at smide en 120 gb i min mac, har også mit "lager" på en ekstern hdd alligevel.
MAC styrer icon_cheesygrin.gif


Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 17 maj 2011 21:09

levi » 17 May 2011, 21:06 skrev:
MAC styrer icon_cheesygrin.gif


YEPS :great: Jeg får snart nummer 3 ind ad døren, som skal kører som medie-center icon_cheesygrin.gif Det bliver dæl'me fee'

levi

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af levi » 17 maj 2011 21:14

Kaptajn Krogh » 17 May 2011, 21:09 skrev:

YEPS :great: Jeg får snart nummer 3 ind ad døren, som skal kører som medie-center icon_cheesygrin.gif Det bliver dæl'me fee'
Hva har du købt ?

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Zarge » 17 maj 2011 21:22

]Humm... har lige kikket på sammenligningen... Jo der er da temmelig voldsom forskel, men jeg syntes do begge er VOLDSOMT LANGSOMME!!!!!!! Indrømmet, jeg har ikke taget tid, og min er stationær... nej sgu, øjeblik, jeg prøver lige... brb...
Har lige slukket dyret og startet op igen. Fra jeg trykker på knappen, til hvad jeg nu har sat windows til at starte, og jeg har åbnet stokerpro.dk (og selv tasten koden til at logge på) så er der gået 1 minut og 16, hvor af de 21 sec er til post, altså inden den starter med at loade windows...
Ok, indrømmet, jeg bruger ingen messenger eller lignende, men har dog en del kørende i "sidebar" som skal loades også...
DSC02970.jpg
Jeg er ikke et sec i tvivl at hastigheden på systemet med og uden SSD er VOLDSOMT, men jeg vil mene at den demo er ude i hampen...

levi

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af levi » 17 maj 2011 21:28

Zarge » 17 May 2011, 21:22 skrev:]Humm... har lige kikket på sammenligningen... Jo der er da temmelig voldsom forskel, men jeg syntes do begge er VOLDSOMT LANGSOMME!!!!!!! Indrømmet, jeg har ikke taget tid, og min er stationær... nej sgu, øjeblik, jeg prøver lige... brb...
Har lige slukket dyret og startet op igen. Fra jeg trykker på knappen, til hvad jeg nu har sat windows til at starte, og jeg har åbnet stokerpro.dk (og selv tasten koden til at logge på) så er der gået 1 minut og 16, hvor af de 21 sec er til post, altså inden den starter med at loade windows...
Ok, indrømmet, jeg bruger ingen messenger eller lignende, men har dog en del kørende i "sidebar" som skal loades også...
DSC02970.jpg
Jeg er ikke et sec i tvivl at hastigheden på systemet med og uden SSD er VOLDSOMT, men jeg vil mene at den demo er ude i hampen...
Ja forskellen er ekstrem, - og det er den også i virkeligheden!

Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Skulle man mon hoppe med på SSD vognene...

Indlæg af Kaptajn Krogh » 17 maj 2011 21:30

Zarge- Hvordan ser din hardware ellers ud ??? Ingen tvivl om at den test er liiiiiiiiidt bob-bob-bob, men det ændre nu ikke ved at sådan en ssd opgradering, gør STORE underværker på en "almindelig" bilka-lap-top(beklager udtrykket men i ved sikkert hvad jeg mener). Så hvad ligger der ellers under hjelmen på din pc ???


Levi- Har købt en brugt power-pc G5, af en kammerat. Den har stået i et studie hele sin levetid. Den skal kun fungere som medie-center, forbundet på mit netværk og med et kabel til tv'et :-) Det bliver sat'me SWEET !


Besvar