Kvinde og pillefyr

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
levi

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af levi »

Det undrer mig, at der er en forskel på 7000 kr, faktisk 8700 da jyderne skal have kørsel for at komme herover til sjælland, imod at VVS center kan køre de 20 km ud til mig.
Hej Lady, - jeg beklager hvis du mener jeg skyder med skarpt, - det var ikke min hensigt at virke for hård :oops:

Men det citat jeg har citeret dig for ovenover, - var det jeg primært reagerede over, - du sammenligner uden at have et sammenligningsgrundlag, - og ja for mig, - som laver så mange tilbud som jeg gør, - så er det meget forkert at formulere sig som du har gjort.

Du har ikke fået et skriftligt tilbud endnu, - men siger alligevel at vores montører er for dyre, - ja så ryger min forståelse jo.... For hvordan kan sådan en konklusion fremkomme ?

Som seriøs forretningsdrivende er jeg ikke bange for ris/ros, - og ej heller at tabe et tilbud i ny og næ, - men TRO MIG, - vi er kendte for at vinde RIGTIG mange tilbud, - og det er vi netop fordi vores service og vores priser er helt rigtige :)

Jeg er ikke sur, - blot en smule skuffet, - men det skal nu alligevel ikke skille os ad :great:

Velkommen til SP, - herinde er du godt hjulpet på vej udi den fagre pilleverden :great:

Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Kaptajn Krogh »

Det kan da ikke betale sig andet end at skifte din pumpe, når du nu har hele dit anlæg skilt ad ! Det er en lille bitte udgift i det store billede og er kun at anbefale når du nu er igang :-)
levi

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af levi »

Kaptajn Krogh » 01 May 2011, 22:50 skrev:Det kan da ikke betale sig andet end at skifte din pumpe, når du nu har hele dit anlæg skilt ad ! Det er en lille bitte udgift i det store billede og er kun at anbefale når du nu er igang :-)
Helt enig, - det er tosset ikke at skifte pumpen nu hele anlægget er skilt ad, - og vandet tappet af :great:
Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Blevet takket: 2 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Æblebjerg »

Forst og fremmest velkommen til Ladynoir.

Og så lige et par kommentarer fra mig.

Jeg læser ikke det første indlæg som brok over en ublu pris fra Dansk Vvs. Lady har fået to priser og undrer sig naturligvis over at der er så stor forske. Derfor spørger hun til råds i forumet for at blive klogere, og derigennem forstå hvorfor der er forskel på de 2 priser.

Når dette er sagt forstår jeg godt at Levi farer op, da han helt udberettiget bliver sat i et dårligt lys.

Nu hvor der er kastet lidt mere lys over sagen, og vi har forstået at de 2 tilbud ikke kan sammenlignes (især da det ene kun er et overslag) skal vi selvfølgelig fokusere på at hjælpe Lady så godt vi kan.

Mine rådt til dig er:

Vis os dit tilbud fra Jysk-et-eller-andet, så vi kan hjælpe dig med at gennemskue om der skulle være nogel skjulte udgifter eller andet der går at tilbuddet allgevel ikke er helt fast. Jeg mener dog godt man kan lave et fast tilbud uden at have været på besøg, hvis Lady har givet en rimelig detaljeret beskrivelse over telefonen. Det kan dog være, at tilbuddet mangler vigtige komponenter/ekstraudstyr eller indeholder produkter af dårlig kvalitet (f.eks. VVB).

Når du har fået dit tilbud fra den anden montør, kan du igen vise det til os, så kan vi hjælpe dig med at sammenligne de 2 tilbud i deres helhed, så du forhåbentlig kan vælge det rigtige, eventuelt med lidt justeringer (f.eks. om punpe skal udskiftes eller ej, hvad der skal med af ekstra udstyr som f.eks. trækstabilisator, røggastermometer, interface til pc osv. ).
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer
Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Blevet takket: 2 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Æblebjerg »

Er der nogen der har et bud på, hvor stor forskel er er i drift på de 2 pumper? Og hvad koster det ekstra for en Alpa 2 pumpe (ink. montering sammen med fyret)?
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Landbo »

Velkommen til Lady'en.

Vedrørende det at lade den gamle pumpe sidde, når vandet alligevel skal af anlæget. Økonomisk kan det ikke svare sig. Kan godt sætte et simpelt regnestykke op. Det vil dog afhænge af om den gamle pumpe kører på trin I, II eller III.

Driftudgifter i strøm pr år.

Gl. pumpe trin I: 0,030 kW * 24 timer * 365 dage * 2,00 kr = kr 547,50
Gl. pumpe trin II: 0,045 kW * 24 timer * 356 dage * 2,00 kr = kr 788,40
Gl. pumpe trin III: 0,060 kW * 24 timer * 356 dage * 2,00 kr = kr 1051,20

A pumpe: 0,010 kW * 24 timer * 356 dage * 2,00 kr = kr 175,20

Så kan du selv gøre dig dine overvejelser.
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.
Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Blevet takket: 2 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Æblebjerg »

@Landbo

Det var f.... hurtigt!

Så har vi da lidt tal på bordet, så bliver det hele lidt mere konkret. Det ser godt nok ud til, at den vil kunne tjæne sig hjem inden for en overskuelig fremtid.
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer
Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Blevet takket: 2 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Æblebjerg »

Hvordan er de 10W for A-pumpen i grunden fremkommet? Er det kvalificeret gæt eller erfaning eller?

Der er jo noget gulvvarme der skal køre hele året, så den skal jo arbejde lidt.

Slog lige op på Grundfoss. De siger 119 kW (238 kr) pr. år for et gennemsnits parcelhus. Det fremgår så ikke om der er gulvvarme i sådan et gennemsnisthus.
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 34 gange

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af Flemmingth »

Det forekommer mig, at de effekter Landbo hoster op med er for en UPS 25-40, og den Ladynoir har er en 25-60, og afhængig af hvor gl. den er, er der snarere tale om 50-65-80 W (efter hukommelsen).
Jeg skiftede selv en UPE 25-60 ud med en Alpha2 25-40 for et år siden. I forgangne fimbulvinter sneg den sig af og til op på 12-13 W, men nu er den nede på 5-6 W (incl. ca. 50 m2 gulvvarme) og der vil den ligge til engang i efteråret.
Uden at lave det store regnestykke, er jeg sikker på at en ny pumpe vil tjene sig selv hjem på 2-2½ år.
Der er ikke noget at betænke sig på, når du nu er igang. SKIFT PUMPEN :D
Du får svært ved at finde en anden investering, hvor pengene kommer så hurtigt igen :great:
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
Brugeravatar
ladynoir
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 apr 2011 20:29
Mit fyr: scotte pillefyr
Areal: 119
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

Re: Kvinde og pillefyr

Indlæg af ladynoir »

Takker for de mange svar.

Først til Søren. Som før fortalt, burde jeg have skrevet fra start at de 44000 var et hurtigt overslag i tlf., og ikke det bindende tilbud. Når det så er sagt, så siger min erfaring mig også, at et overslag sjældent falder med 7000 i et skriftligt tilbud - men man kan jo lade sig overraske.

Når jeg vælger at undre mig over prisforskellen, er det netop fordi jeg har en forventning om, at nogle garvede gutter straks ville komme til tasterne og sige, du skal sikre dig ditten datten og dutten, samt være sikker på både dette og hint. Sagt med andre ord, at gardere mig imod at jeg fik en grim overraskelse, enten iform af dårligt udstyr eller nogle fæle mangler som ville koste bagefter.

Dernæst fiskede jeg også for erfaringerne med diverse levrandører og montører. I bund og grund er det vel hele formålet med denne potal, at dele erfaringerne videre til andre. Jeg skrev udelukkende i gode hensigter, for at blive klogere. Derfor var min forundring endnu større, da jeg ligepludselig oplevede at blive skudt på fra alle sider, og hængt ud med nogle motiver jeg aldrig har haft.

Jeg finder det faktisk tankevækkende, at jeg dagen igennem har brugt mere tid på at forsvare mig, end at diskutere pillefyr og priser på samme, hvilket var mit udgangspunkt. Med dette sidste forsvar for at have skrevet som gjort, vil jeg lade den hvile i fred, og se fremad mod forhåbentligt en endelig beslutning om pillefyr.

Tak for alle de gode indspark om pumpe. Det lader til, at jeg ligeså godt kan smide den gamle samme vej som oliefyret. Hvis jeg skal være energirigtig, så skal det være hele vejen. Jeg er blevet meget klogere idag - ikke kun på pillefyr :-)

Besvar