Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

sikkerhedsventil problemer

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Zycho
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24 mar 2011 17:05

sikkerhedsventil problemer

Indlæg af Zycho » 01 maj 2011 10:36

Hej

Jeg har netop installeret vores nye scotte, og glæder mig til at få det sparket igang, men..
sikkerhedsventilen der sidder ved ekspansionsbeholderen bliver ved med at dryppe. i løbet af natten har den nok dryppet 5 liter, og trykket i anlæget er faldet med en hele bar, fra 2,5 til 1,5, og da ventilen er en 3 bars, så burde det vel ikke være noget med trykket i anlægget. ventilen er ca 1 år gammel, men vi har skiftet beholderen til en 24 liters istedet for den 12 som vi havde. Nogen der har en god ide?

mvh
Peter

p.s. vi har også monteret flow-måler, men nu kunne jeg se i papirerne ang tilslutning at der skal sidde en temperaturmåler på returen. Er det en forglemmelse fra dvcenter.dk at jeg ikke har fået den med da jeg bestilte flow-måleren med til anlæget eller skal man købe en ved siden af? skal det være en speciel, eller kan jeg bare købe en hvilken som helst føler de har?


Brugeravatar
rmi-vejr
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 322
Tilmeldt: 15 okt 2009 10:17
Mit fyr: Kondenserende oliefyr
Areal: 160
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Årligt forbrug: 1450 liter
Geografisk sted: Hallendrup mellem Århus og Randers
Kontakt:

Re: sikkerhedsventil problemer

Indlæg af rmi-vejr » 01 maj 2011 10:42

Zycho » 01 May 2011, 10:36 skrev:Hej

Jeg har netop installeret vores nye scotte, og glæder mig til at få det sparket igang, men..
sikkerhedsventilen der sidder ved ekspansionsbeholderen bliver ved med at dryppe. i løbet af natten har den nok dryppet 5 liter, og trykket i anlæget er faldet med en hele bar, fra 2,5 til 1,5, og da ventilen er en 3 bars, så burde det vel ikke være noget med trykket i anlægget. ventilen er ca 1 år gammel, men vi har skiftet beholderen til en 24 liters istedet for den 12 som vi havde. Nogen der har en god ide?

mvh
Peter

p.s. vi har også monteret flow-måler, men nu kunne jeg se i papirerne ang tilslutning at der skal sidde en temperaturmåler på returen. Er det en forglemmelse fra dvcenter.dk at jeg ikke har fået den med da jeg bestilte flow-måleren med til anlæget eller skal man købe en ved siden af? skal det være en speciel, eller kan jeg bare købe en hvilken som helst føler de har?
Hej Peter

Jeg havde samme problem med min sikkerhedsventil, og der er kun et at gøre.
Køb en ny.
Hvis den har været aktiveret en gang, så er den færdig.
Min hjemmeside http://www.rmi-vejr.dk
Min private mail rmi@rmi-vejr.dk

topgun
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 145
Tilmeldt: 04 sep 2008 14:27
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 243
Brændsel: Barnelik Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7270
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Stakroge (Herning)
Modtaget likes: 1 gang

Re: sikkerhedsventil problemer

Indlæg af topgun » 01 maj 2011 10:44

Zycho » 01 May 2011, 10:36 skrev: p.s. vi har også monteret flow-måler, men nu kunne jeg se i papirerne ang tilslutning at der skal sidde en temperaturmåler på returen. Er det en forglemmelse fra dvcenter.dk at jeg ikke har fået den med da jeg bestilte flow-måleren med til anlæget eller skal man købe en ved siden af? skal det være en speciel, eller kan jeg bare købe en hvilken som helst føler de har?
Det kunne Søren self. godt lige have sagt :) men den skal du købe seperat, husk dyklomme og pasta med mindre du vil klisre den uden på røret og isolere den. Begge løsninger kan virke.
Michael Pedersen
Mit Fyr

Zycho
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24 mar 2011 17:05

Re: sikkerhedsventil problemer

Indlæg af Zycho » 01 maj 2011 11:00

nu har jeg lavet hele systemet, så tror bare den bliver klistret på røret under isoleringen. Jeg må prøve at købe en ny ventil også. Tak for de hurtige svar.

levi

Re: sikkerhedsventil problemer

Indlæg af levi » 01 maj 2011 13:02

Zycho » 01 May 2011, 11:00 skrev:nu har jeg lavet hele systemet, så tror bare den bliver klistret på røret under isoleringen. Jeg må prøve at købe en ny ventil også. Tak for de hurtige svar.
Ja det er fint at montere temp. føleren uden på røret, - brug alutape, - så bliver det fint :)

Mht. sikkerhedsventilen, - hvis den er ny, - er den dækket af garantien, - og så bytter jeg den naturligvis UB.

Og jo, - jeg burde nok have fanget du skulle bruge en temp. føler mere, - my bad - sorry :oops:

OG OG, - kør 1,5 bar i drifttryk, - at "knalde" anlægget op på 2,5 bar er liiiiige i overkanten.

Hvis sikkerhedsventilen ikke drypper ved 1,5 bar så fejler den ikke noget.

Du kan evt. aktivere den et par gange ved at dreje på håndtaget, - det kan hjælpe hvis der har sat sig skidt i den..


Zycho
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24 mar 2011 17:05

Re: sikkerhedsventil problemer

Indlæg af Zycho » 01 maj 2011 17:31

hej søren

jeg kan nok ikke give dig skylden for temp føleren da det var ove i roskilde jeg handlede med. Jeg må lige kigge forbi og købe en føler.
med hensyn til ventilen, så har jeg lige justeret ned til 1,5 bar, og det ser umiddelbart ud til at være det der var problemet

levi

Re: sikkerhedsventil problemer

Indlæg af levi » 01 maj 2011 17:45

Zycho » 01 May 2011, 17:31 skrev:hej søren

jeg kan nok ikke give dig skylden for temp føleren da det var ove i roskilde jeg handlede med. Jeg må lige kigge forbi og købe en føler.
med hensyn til ventilen, så har jeg lige justeret ned til 1,5 bar, og det ser umiddelbart ud til at være det der var problemet
Nå så er jeg mere rolig :)

Syntes også det lød MEGET usandsynligt jeg skulle have lavet en fejl hehe icon_cheesygrin.gif

Zycho
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24 mar 2011 17:05

Re: sikkerhedsventil problemer

Indlæg af Zycho » 01 maj 2011 17:52

hehe. ja jeg må trække Ove i ørerne istedet for.


Besvar