Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ekstra garanti på BENEKOV

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Ekstra garanti på BENEKOV

Indlæg af Mr. X » 28 maj 2007 09:45

Ahh - Karsten var hurtigere på tasterne end mig - men jeg lader lige min kommentar stå alligevel :D


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 28 maj 2007 09:56

Klaus skrev:Det er da et skridt op af stigen at der tilbydes 8år i stedet for 2års garanti men jeg har endnu ikke set en forklaring på hvorfor kedlen ikke er lavet i cortenstål nu når det er det der er reklameret med og det vi alle troede vi havde købt !?
Selvom der er en forventet levetid på 12-14 år hvor lang en levetid vil der så have været på corten der er korrisions trægt ? Og hvem dokumenterer det ?

Jeg er i øvrigt også ked at at have vildledt andre til at tro det var corten :( Sorry
Prøver lige spørge igen ?

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 28 maj 2007 10:16

Hej Klaus
I forbindelse med at PL 27 skulle testes hos DTI fik jeg selv oversat manualen i DK iden oversættelse bruges ordet corten i ældre manualer (L25) som er oversat af Benekov bruges ordet kedelstål. Den i danmark oversatte manual blev sammen med tegninger med matrialeangivelse fremsendt til DTI som en del af 303-5 godkendelsen. DTI havde mange bemærkning til detalje grad af tegninger/formuleringer i manualen, men ingen bemærkninger til ordet corten, DETTE ER IKKE SAGT FOR AT FRALÆGGE MIG ANSVARET, FOR DET ER ENE OG ALLENE MIT, MEN JEG HAR IKKE SAGT ELLER SKREVET NOGET OM NAVNET PÅ STÅLET ELLER ANDET OM VOR STOKER SOM JEG IKKE SELV VAR OVERBEVIST OM VAR FAKTA. Den levetid vi stiller folk i udsigt er basseret på BENEKOVS erfaringer og de har aldrig været i tvivl om hvad deres kedler var lavet af.
Med håbet om fortsat godt samarbejde.
Hilsen Karsten

eden
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 47
Tilmeldt: 22 jan 2007 11:20
Mit fyr: R15
Areal: 186/88
Brændsel: korn
Geografisk sted: Sydfyn

Indlæg af eden » 28 maj 2007 19:40

Hej Karsten.

-Der er nok nogen der har fuldstændig styr på garantien :lol:
-Så er der dem der tror/håber de har :great:
-Og så er der en eller måske flere som mig som har læst øjnene firkantede i denne tråd, og som er lidt fovirret :roll: på trods af at jeg er fynbo :D

Altså:
-Man tilmelder sig garantiordningen inden 1/8, hvor man for besøg af Liagro til et eftersyn, om ens opsætning af kedel/rørføring er ok. =0 kr

-Derefter 1. gang årligt i 8 år, udfylder man selv et skema og indsender til Liagro, hvor i man har tjekket at ens returvand er 60+. =0 kr

-Ialt 8 års garanti =0 kr.

Det siges jo at være sundt at have sin egen mening. Og fred være med det, ellers kunne vi jo bare mødes allesammen på en stor græsplæne i Middelfart og sidde rundt om et bål med snogbrød og guitar, og synge en masse glade sange.

Og det kan da godt være, at jeg også er rygklapper. Men det er da ene og alene kun fordi jeg tror på produktet.
Jeg købte tidligere en 25er af karsten, som jeg aldrig fik til at køre som den skulle. Jeg er måske den der har haft flest montørbesøg(9 Stk).
Og det kan da også godt være at karsten skal have et ring mere end nødvendig, for at være sikker på Liagro kommer. Men som tidligere nævt(Klaus) er han jo også bare kaftoffelavler :lol: Men som efter mit bekendtskab bare har begge ben på jorden, og ikke har den mindste snært i at genere sine kunder.

Men der er blevet forsøgt/udskiftet noget hvergang i den tro at det løste problemet.
Det viste sig at 25eren var for stor til vores forbrug. Og specielt da tornadoen kom i. Det roligede for meget på fyret, så det stort set ikke kom højt nok op i drift.
Til sidst fandt Karsten og jeg en løsning. Jeg har idag en R15 Som kører godt og upåklageligt.
Og jeg ville nødigt skulle have været dette igennem med andre firmaer.

Mvh

En tilfreds Benekov ejer.

Falcon
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 10 jan 2007 14:55

Indlæg af Falcon » 28 maj 2007 22:05

liagro skrev:Hej Klaus
I forbindelse med at PL 27 skulle testes hos DTI fik jeg selv oversat manualen i DK iden oversættelse bruges ordet corten i ældre manualer (L25) som er oversat af Benekov bruges ordet kedelstål. Den i danmark oversatte manual blev sammen med tegninger med matrialeangivelse fremsendt til DTI som en del af 303-5 godkendelsen. DTI havde mange bemærkning til detalje grad af tegninger/formuleringer i manualen, men ingen bemærkninger til ordet corten, DETTE ER IKKE SAGT FOR AT FRALÆGGE MIG ANSVARET, FOR DET ER ENE OG ALLENE MIT, MEN JEG HAR IKKE SAGT ELLER SKREVET NOGET OM NAVNET PÅ STÅLET ELLER ANDET OM VOR STOKER SOM JEG IKKE SELV VAR OVERBEVIST OM VAR FAKTA. Den levetid vi stiller folk i udsigt er basseret på BENEKOVS erfaringer og de har aldrig været i tvivl om hvad deres kedler var lavet af.
Med håbet om fortsat godt samarbejde.
Hilsen Karsten
Hej Karsten,

Jeg læser nu dette omkring at stålet tilsyneladende IKKE er corten stål alligevel. Dette er jeg meget foruroliget over. Omkring juletid gjorde jeg opmærksom på rustflager der faldt af ved rensning. Dette forklarede du med at det var Corten stålets naturlige forsvarsmekanisme og var helt harmløst.... hvad er forklaringen nu ?

Endvidere er jeg nødsaget til at spørge om der gælder særlige service ventetider for folk der bor ØST for storebælt. Dette har du tidligere benægtet ! Jeg kan blot konstatere at det nu er 2 måneder siden jeg fik lovning på at i ville kikke forbi og opdatere min styring på R15éren. Det blev oplyst at der ville gå en uge så ville Martin dukke op... efter adskillige opringninger/påmindelser er der endnu ikke sket noget ????


Mvh/

Ulrik


liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 29 maj 2007 06:42

Hej Ulrik
Der gælder ikke særlige tider for folk øst for store bælt.
Men har jeg ret i at dit fyr kører men at du gerne vil hane den nyeste version af TM 3006 og gerne til samme pris som i Jylland, til din trøst kan jeg oplyse at Martin er på øen tirsdag og onsdag denne uge ring evt 20279101 for at bekræfte tidspukt.
Hilsen Karsten

Falcon
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 10 jan 2007 14:55

Indlæg af Falcon » 29 maj 2007 09:21

OK jeg prøver at ringe endnu engang !

Jeg syntes ikke du svarede på den første del af mit spørgsmål ?

Jeg er glad for tiltaget omkring de 8 års gratis dryp garanti. Til gængæld vil jeg så gerne have svar på hvad garantien koster fra de 8 år og op til den forventede levetid på 12-15 år ?


Mvh/

Ulrik

liagro
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro » 29 maj 2007 10:42

Hej Ulrik
Der er ikke ændret på din kedels levetid, ifølge prislisten fra Thyssen-Krupp Steel er prisforskelen på Corten S355J2W og S235JR+N 655 kr/ton svarende til en prisforskel pr.kedel på ca.130 kr
Krupp fremstiller ikke Corten i S235 men kun i S355 denne er ikke egnet til kedelproduktion og jeg har ikke kunnet finde stålværker der fremstiller S235J2W i tykkelser egnet til kedelproduktion, men summa sumarum Ulrik tror du at Benekov ville "sparer" 130,-/kedel hvis dette ville nedsætte levetiden, Benekov kunne feks. let sparer 250,- ved at bruge plast kabler i stedet for varmefast silicone.
Hilsen Karsten

Falcon
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 10 jan 2007 14:55

Indlæg af Falcon » 29 maj 2007 11:05

Hej Karsten,

god saglig forklaring. Den køber jeg :-)

Jeg går udfra jeg automatisk nu bliver tilmeldt de 8 års gratis dryp garanti ?

Jeg har talt med Martin og han skulle være på vej....


Mvh/

Ulrik

Brugeravatar
Dyrehavevej
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 264
Tilmeldt: 28 feb 2007 11:29
Mit fyr: Woody 16kw (Tidligere R15 ejer)
Areal: 220 + 110 liter VVB
Brændsel: 8mm Laxå træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Dyrehavevej » 01 jun 2007 11:46

Jeg prøver lige igen !

Bliver der sendt noget information/dokumentation til os Karsten ?

Jeg kan godt se du er under beskydning Karsten, men giv lige et praj maskingevær


Besvar