Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

montering af solvarme !! hjælp akut

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
C2-PASSAT
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 13 nov 2010 13:40
Mit fyr: Passat c2
Areal: 160
Brændsel: Træiller
Fremviser gerne i postnummer: 6752
Årligt forbrug: 7ton ??
Geografisk sted: Glejbjerg-6752

Re: montering af solvarme !! hjælp akut

Indlæg af C2-PASSAT » 24 apr 2011 23:54

Hej martin og andre der måtte grine med over de manglende evner !!
lige lidt nyt i sol stråle historien :wink: :lol: Havde besøg af min makker i dag der fik skittet op og kører . . . altså med ledning mellem styring og computer !! magen til russer grafik skal man lede længe efter :lol: :lol: og der er ikke extra indstillings muligheder derinde som jeg havde drømt om i mangen en go drøm. . styringen er vist god nok ville bare gerne kunne indstille den til ikke at starte op for varme veksleren før VVB er på ca 65G. men det kan man ikke via styringen :headbang: havde ellers lige håbet !! men den oplyser alt med 5 min interval for hele dagen så det er vel ok ?? kunne dog godt bruge lidt flot grafik og nogle grafer . .
så nu må jeg have en anden løsning på mit problem med at flytte overskud varmen over i mit gulvvarme :evil: :evil:

Har en plan om at lukke af for fyret´s cirkulation med de allerede instalerede haner. og så montere en ny pumbe ved rørføringen ind til huset mellem vvb og præ isolerede rør ind til huset ! så montere en dyklomme i top hullet hvor min T/P valve skulle havde siddet :roll: :roll: hvis den ellers havde virket :evil: den så skal start og slukke min nye pumbe når temp i tanken passerer 65g. ???
Tror i det kan virke eller har i nogle bedre / billigere ideer ??
Kan godt lide billig ! men elsker gratis !!


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: montering af solvarme !! hjælp akut

Indlæg af TaagMan » 25 apr 2011 00:05

Jeg er rimelig sikker på din styring kan det du vil. Min billige styring, der er fra samme firma kan. Har du valgt det korrekte system diagram? Du skal nok køre med en totanks løsning. F.eks. system 5. Det burde give dig de muligheder du har behov for...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Besvar