Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Haleløs mus driller.

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Zarge » 21 apr 2011 10:15

Jeg er ikke 100 på hvordan det strøm spare haløj fungere, men det jeg tænker at når "tillad at computeren afbryder denne enhed for at spare strøm" er krydset af, er min tanke at følgende måske sker: Musen bliver ikke brugt i et tidsrum, og går i dvale, computeren opdager at der ingen kommunikation er med dyret, og slukker derfor for den for at spare strøm. Når musen så skal vågne igen er modtageren jo blevet slukket, og den kan derfor ikke genoptage forbndelsen...
Jeg aner ikke om det har noget på sig, men det var bare en nærliggende tanke... ;-)


Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Kaptajn Krogh » 21 apr 2011 10:35

Okay dette er er bestemt ikke ment som en hån eller for at nedgøre noget eller noget !

MEN- Det er med pc-grej som med alt andet. Du får hvad du betaler for. Jeg har også været igennem min del af billigt grej, routere, tv-moduler, mus o.s.v og det hele endte i skraldespanden. Gå ned til en pc-forhandler og giv den 100 kr-seddel ekstra for en god og pålidelig mus, fra et anerkendt firma. Alt andet er simpelthen for tidskrævende. Det er kina-gøjl af værste skuffe og driverne er for gamle og alt muligt andet.
Evt denne - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=338433

vh
Krogh

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Landbo » 21 apr 2011 10:50

Zarge skrev:Jeg er ikke 100 på hvordan det strøm spare haløj fungere, men det jeg tænker at når "tillad at computeren afbryder denne enhed for at spare strøm" er krydset af, er min tanke at følgende måske sker: Musen bliver ikke brugt i et tidsrum, og går i dvale, computeren opdager at der ingen kommunikation er med dyret, og slukker derfor for den for at spare strøm. Når musen så skal vågne igen er modtageren jo blevet slukket, og den kan derfor ikke genoptage forbndelsen...
Jeg aner ikke om det har noget på sig, men det var bare en nærliggende tanke... ;-)
:oops: Undskyld, har vist misforstået dig Tonni. Du mener at der ikke skulle være flueben på den øverste. :) Den er nu heller ikke krydset af. Om den så kan sende en bluetooth mus i sovemode, tvivler jeg nu også stærkt på.

Selve strømstyringen af computeren sker fra: kontrolpanelet/strømstyring. Der er heller ikke noget der virker specielt mistænkeligt.
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Landbo » 21 apr 2011 11:02

Kaptajn Krogh skrev:Okay dette er er bestemt ikke ment som en hån eller for at nedgøre noget eller noget !

MEN- Det er med pc-grej som med alt andet. Du får hvad du betaler for. Jeg har også været igennem min del af billigt grej, routere, tv-moduler, mus o.s.v og det hele endte i skraldespanden. Gå ned til en pc-forhandler og giv den 100 kr-seddel ekstra for en god og pålidelig mus, fra et anerkendt firma. Alt andet er simpelthen for tidskrævende. Det er kina-gøjl af værste skuffe og driverne er for gamle og alt muligt andet.
Evt denne - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=338433

vh
Krogh
Ja, både og, og og skipper. Efter at have kigget på dit link, tror jeg faktisk jeg kender en der har nøjagtig den samme model. Så påstanden kan nemt efterprøves. :)

Skal lige ud og trille en kort tur. Åh, må nok lige sikre mig de unge mennesker har fået øwn før...... icon_cheesygrin.gif
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Landbo » 22 apr 2011 07:52

Lige en opdatering.

Må konstatere at Logitech musen opfører sig nøjagtig som de andre haleløse på min 'putter'. :roll:

Har også fået afprøvet min billige 'skodmus' ude ved de unge mennesker. Og der er den fuldstændig 'normal'. :)

Dermed jeg må konstatere, det er et eller andet på min computer der driller. Har en eller anden skummel formodning om, det godt kan være virabeskyttelsen, der er en Kapersky I. S. som var/er preinstalleret på maskinen. Vil kraftigt overveje og erstatte den med Microsofts tilsvarende, uagtet der stadig er 11 ugers gratis beskyttelse. :twisted:

Vender stærkt tilbage igen når ............
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.


Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Landbo » 22 apr 2011 21:45

Opdatering igen.

Nu virker den haleløse sgi pludselig. :shock:

Afinstallerede Kapersky I. S. virabeskyttelse og indstallerede den gratis Microsoft Security Essentials i stedet. icon_cheesygrin.gif
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Ulrik » 23 apr 2011 07:16

Så varer det sikker ikke længe inden du har virus på din PC :)
Men dejligt du fik musen til at virke igen.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Exsmeden
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 29 nov 2008 15:50
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 114 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Exsmeden » 23 apr 2011 09:10

Ulrik » 23 Apr 2011, 07:16 skrev:Så varer det sikker ikke længe inden du har virus på din PC :)
Men dejligt du fik musen til at virke igen.
Hvad mener du med det!
Er Microsoft Security Essentials ikke god nok?
M.v.h.
Exsmeden
Suporter på
1: Scotte Blackstar 10KW 110l combi Vvb Huset er på 180 m2
2: Woody Mini 10Kw 150l combi Vvb Huset er på 240 m2
3: MCZ EGO Pilleovn.

Kaptajn Krogh
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 04 feb 2011 14:29
Mit fyr: Scotte 10kw, Opop Blackstar 20
Areal: 165
Brændsel: Barlinek eco pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Dagligt forbrug: Ca. 11kg
Årligt forbrug: ???

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Kaptajn Krogh » 23 apr 2011 09:19

microsoft essential er god nok. Det har faktisk vundet et par tests og er også blevet rost meget for at MS langt om længe at tage kampen om mod de gratis alternativer. Så det er såmænd et ganske godt program.
Ellers er der jo det gratis program AVG som jeg selv brugte i mine Windows-dage. Og det er et godt program, har aldrig haft en virus det ikke kunne klare.

Det med at få virus er altså også tit folks egen skyld og ikke deres programmer. Lad være med at åbne mails fra fremmede, med vedhæftede filer og trykke 'yes' til alle mulige pop-up ting ;-)

Landbo
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1429
Tilmeldt: 20 nov 2008 20:55
Mit fyr: SK-STOKER 16 Kw med TM-3006
Areal: 170
Brændsel: Flis og andet brændbart.
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Thy (Vest for Thisted)

Re: Haleløs mus driller.

Indlæg af Landbo » 23 apr 2011 10:54

Ulrik skrev:Så varer det sikker ikke længe inden du har virus på din PC :)

Hmm. Dem har jeg nu gået og new18 langt efter i en del år, uden held. Færdes sikkert også bare de forkerte steder til og rende så slige sygdomme op. :wink: icon_cheesygrin.gif

Men dejligt du fik musen til at virke igen.

Oh takker. new2
Kaptajn Krogh skrev:microsoft essential er god nok. Det har faktisk vundet et par tests og er også blevet rost meget for at MS langt om længe at tage kampen om mod de gratis alternativer.

Æ vil nu vende det lidt på hovedet og sige. Når Microsoft selv har skabt et så pivåbent system, mangler det da bare der skulle gå så langt tid før ..... :)
Exsmeden skrev:Er Microsoft Security Essentials ikke god nok?
Uden på nogen måde at ville udråbe mig til ekspert, tror jeg ikke det er ringere end de andre alternativer. Problemet med den er, at hvis det bliver installeret på en, øh, 'motorsvag' PC bliver den nooggeett så langsom i opstartsfasenog indtil den får scannet harddisken(e) færdig. Det er efter min beskedne mening, den største ulempe ved 'kalorius'. :)
Mvh. Leif.
Selvgjort er absolut velgjort - når det virker efter hensigten !
Motto: Forsøg altid at lave tingene så enkelt det er muligt.


Besvar