Barlinek Træpiller

Bruger til bruger info om specifikke træpiller
Vi opretter et emne til hver type træpille
Besvar

Hvor mange Stjerner vil du give Barlinek træpillerne

10 Stjerner (bedst) Giver minimal aske og ingen slagge samt god indpakning
39
34%
9 Stjerner
23
20%
8 Stjerner
29
25%
7 Stjerner
4
3%
6 Stjerner
8
7%
5 Stjerner
7
6%
4 Stjerner
1
1%
3 Stjerner
2
2%
2 Stjerner
3
3%
1 Stjerne (dårligst) Giver meget aske og meget slagge samt dårlig indpakning
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 116

Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af viking48 »

Det er j o ikke energi7 skyld at Barlinek ikke har / havde den rette kvalitetskontrol !
der kan jo være fejl ved alle produkter!
Men derfor fritager jeg ikke energi7 for selv at foretage kvalitetskontrol af de forskellige partier man får hjem!
Ved en sådan kontrol ville man kunne fange et dårligt parti og reklamere til producenten !!hvis et parti dumper ved kontrol
er det energi7 der skal retunere partiet eller få det pakket om så det overholder gælende kvalitetsnormer ifølge producenten
Mvh Viking48

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Albert »

Angående fugt i pillerne gennem sækkens fyldeventil,så kan det ikke lade sig gøre så længe sækkene ligger ned..

Ventilen er konstrureret sådan at den lukker når sækken ligger ned,ellers ville pillerne jo også løbe ud.
Hvis man studerer ventilen lidt nøjere kan man se at det egentlig er ligesom en kanal,den nederste del af kanalen presses op mod toppen af sækken når den bliver lagt ned og lukker helt tæt,men det er klart hvis sækken står op vil den være delvis åben,da der ikke er pres på indefra.
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af TaagMan »

Det er sejt, lavepriser.dk har vist billeder af varerne... så kan man se hvad man får... eller, det er jo knap så sejt at det er samme billede er brugt ved:
Træpiller FlexHeat 8mm på palle
Træpiller 8mm på palle TYPE 4
Træpiller 8mm på palle TYPE 3

Krummer lige lidt tæer.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Energi7
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 04 dec 2009 19:42
Geografisk sted: Flensburg
Kontakt:

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Energi7 »

viking48 » 15 Apr 2011, 08:08 skrev:Det er j o ikke energi7 skyld at Barlinek ikke har / havde den rette kvalitetskontrol !
der kan jo være fejl ved alle produkter!
Men derfor fritager jeg ikke energi7 for selv at foretage kvalitetskontrol af de forskellige partier man får hjem!
Ved en sådan kontrol ville man kunne fange et dårligt parti og reklamere til producenten !!hvis et parti dumper ved kontrol
er det energi7 der skal retunere partiet eller få det pakket om så det overholder gælende kvalitetsnormer ifølge producenten
Mvh Viking48
Hej Viking

Vi prøver sikre os gennem kvalitetskontrol men som du kan læse her, lykkes det ikke 100%, hvilket vi naturligvis beklager.

Vil dog lige bemærke at når man beklager sig over(750 g i 2 poser) 1,5% smuld i Barlinek så skulle man måske også forholde sig til vores analyse som siger 3% :wink:
Brugeravatar
viking48
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 376
Tilmeldt: 30 dec 2009 00:12
Mit fyr: R 15 med Linux
Areal: 240+50 m2 værksted
Brændsel: Korm/piller
Fremviser gerne i postnummer: 4941
Dagligt forbrug: 45-50 KG
Årligt forbrug: 8-9 t korn

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af viking48 »

Energi7 » 15 Apr 2011, 09:38 skrev: Hej Viking

Vi prøver sikre os gennem kvalitetskontrol men som du kan læse her, lykkes det ikke 100%, hvilket vi naturligvis beklager.

Vil dog lige bemærke at når man beklager sig over(750 g i 2 poser) 1,5% smuld i Barlinek så skulle man måske også forholde sig til vores analyse som siger 3% :wink:
Deri har du ret ! :great:

Fortsat god dag sunshine.gif

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot »

TaagMan » 15 Apr 2011, 08:12 skrev:Det er sejt, lavepriser.dk har vist billeder af varerne... så kan man se hvad man får... eller, det er jo knap så sejt at det er samme billede er brugt ved:
Træpiller FlexHeat 8mm på palle
Træpiller 8mm på palle TYPE 4
Træpiller 8mm på palle TYPE 3

Krummer lige lidt tæer.
det kan ikke hidse mig op. Det kunne til gengæld være mere irriterende, hvis man rent faktisk kun modtog klare poser med piller, som en leverandør så lige har skrevet barlinek på, skrevet med en tyk sort tusch.
Så er det at man har lov til at blive gal. Det andet er bare et billede. Man får hvad man har bestilt som aftalt og det hele.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af TaagMan »

Bigfoot » 15 Apr 2011, 11:54 skrev:det kan ikke hidse mig op. Det kunne til gengæld være mere irriterende, hvis man rent faktisk kun modtog klare poser med piller, som en leverandør så lige har skrevet barlinek på, skrevet med en tyk sort tusch.
Så er det at man har lov til at blive gal. Det andet er bare et billede. Man får hvad man har bestilt som aftalt og det hele.
Jeg synes det er fusket og utroværdigt... men det er muligt det bare er mig. Anywho, det du beskriver med klare poser og tusch og den slags... der ville jeg gå fuldstændig ballistisk.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
calle

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af calle »

Et enkelt spørgsmål. Hvorfor bliver man ved med at distribuere et produkt, som man godt ved har problemer.

Ja - man kan jo tilbyde folk, at de kan returnere varen, men hvis kunden har slæbt adskillige ton ind på en sækkevogn, så har pgl. måske ikke den store lyst til at slæbe det ud igen.

Antallet af klagere skal ses i dette perspektiv.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af Bigfoot »

calle » 16 Apr 2011, 23:25 skrev:Et enkelt spørgsmål. Hvorfor bliver man ved med at distribuere et produkt, som man godt ved har problemer.

Ja - man kan jo tilbyde folk, at de kan returnere varen, men hvis kunden har slæbt adskillige ton ind på en sækkevogn, så har pgl. måske ikke den store lyst til at slæbe det ud igen.

Antallet af klagere skal ses i dette perspektiv.
spørgsmålet er vel egentlig hvor mange der klager til leverandøren, og ikke bare nøjes med at kaste op her på siden.

jeg klagede til leverandøren, og fik nye.... de gamle skulle jeg bare smide i fruens lager af hestestrøelse. Da hun alligevel bruger træpiller til hestene.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
calle

Re: Barlinek Træpiller

Indlæg af calle »

Jamen lad os få opdateringer fra folk, der har fået pengene tilbage, og derefter fået skidtet båret ud uden beregning.

Besvar